BR52, Ty2, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Piotrek, to jeszcze mało
4 różne formy
http://www.fotoloko.pl/displayimage.php?pid=188
Istniejący do chwili obecnej parowóz
http://www.ty2.pl/typo3temp/pics/3c3423655b.jpg
Przykład malowania oznaczeń na drzwiach dymnicy
http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/LINIE ... TY2_01.HTM
Zdarzały się rzeczy o których się fizjologom nie śniło
Wszyscy twierdzący, że "musi być mała litera" niech zejdą na ziemie - zasady i reguły sobie, a inwencja pracowników ZNTKów i lokomotywowni sobie...
Dlatego przy jakiejkolwiek przeróbce itp. tak ważne jest posiadanie dokumentacji konkretnej lokomotywy w konkretnym okresie czasu. O ile wiem, to dokumentację do "Ty2 by Tillig" robił Krzysztof Koj, więc o jej zgodność z rzeczywistością byłbym spokojny. Natomiast to na ile różni się dokumentacja od produktu finalnego jest li tylko słodką tajemnicą Tilliga (różni się znacząco z całą pewnością). Zaczynając od pozostawionego dzwonu (!) w połączeniu z tabliczkami ostrzegającymi o napięciu w sieci... Lista błędów na życzenie.
Sami jesteśmy sobie winni - tak jak napisał w innym wątku Marcin. Kupujemy chłam, więc i dostajemy chłam.
4 różne formy
http://www.fotoloko.pl/displayimage.php?pid=188
Istniejący do chwili obecnej parowóz
http://www.ty2.pl/typo3temp/pics/3c3423655b.jpg
Przykład malowania oznaczeń na drzwiach dymnicy
http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/LINIE ... TY2_01.HTM
Zdarzały się rzeczy o których się fizjologom nie śniło
Wszyscy twierdzący, że "musi być mała litera" niech zejdą na ziemie - zasady i reguły sobie, a inwencja pracowników ZNTKów i lokomotywowni sobie...
Dlatego przy jakiejkolwiek przeróbce itp. tak ważne jest posiadanie dokumentacji konkretnej lokomotywy w konkretnym okresie czasu. O ile wiem, to dokumentację do "Ty2 by Tillig" robił Krzysztof Koj, więc o jej zgodność z rzeczywistością byłbym spokojny. Natomiast to na ile różni się dokumentacja od produktu finalnego jest li tylko słodką tajemnicą Tilliga (różni się znacząco z całą pewnością). Zaczynając od pozostawionego dzwonu (!) w połączeniu z tabliczkami ostrzegającymi o napięciu w sieci... Lista błędów na życzenie.
Sami jesteśmy sobie winni - tak jak napisał w innym wątku Marcin. Kupujemy chłam, więc i dostajemy chłam.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2011, 23:04 przez drlukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
W temacie Wszystko inne » Programy i pliki » Do pobrania / Recenzje » Literatura » OSTATNIE POLSKIE PAROWOZOWNIE, wyd. eurosprinter Łukasz podaje link do książki, której tytuł jest napisany dokładnie tak jak zrobił to Tilligmaciej_kolej pisze:ArturSchŁ pisze:PS: Czy na tabliczce nie powinno być: Ty (wielka 'T' i mała 'y'), a nie TY (obie wielkimi, tylko różne wielkości liter)
Litera musi być "y" czyli mała
http://eurosprinter.com.pl/131,ty2-woje ... czasy.html
- Sudovia
- Posty: 333
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
To nie powódź, tylko inna strefa klimatyczna
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
To chyba usterka na tamponodruku, bo z drugiej strony jest K.KrzyszTTof pisze:Natomiast parowozownia Xrzyż to już lipa ...
Dzięki temu mamy 'kancer'=unikat
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
ani "y" ani "X" (chociaż można dopatrzyć się w fotce oryginalnej lokomotywy - pokazanej wyżej - podobnych baboli) nie przeszkadza mi tak jak wygięte do siebie czerwone elementy pod budka maszynisty i przeświecający tender.KrzyszTTof pisze:Natomiast parowozownia Xrzyż to już lipa ...
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 12:10 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Wolne soboty zaczęto wprowadzać dopiero w 1972 roku, także akurat data rewizji się broni.ArturSchŁ pisze:Widocznie przestępcza ...pracująca sobota
Natomiast parowozownia Xrzyż to już lipa ...
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 12:07 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
No i mamy model którego nikt nie widział w rzeczywistości. Gdyby nie producenci rodzimi to chyba nigdy w TT-tce nie byłoby modelu prawdziwej lokomotywy w barwach PKP. Moim zdaniem szkoda kasy. No chyba, że dołożymy i damy do spolszczenia ten niemiecki parowóz, na którym ktoś omyłkowo namalował polskie oznaczenia... a z tego co widzimy, nawet i tego nie potrafi poprawnie wykonać...
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 08:44 przez kolmod, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Coś do poczytania o Ty2.
http://parowozy.net/parowozy/ty2
http://parowozy.net/parowozy/ty2
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Ten wzór orzełka wg mnie nie pasuje do tego typu maszyn. Ale pamiętajmy że pięć lat temu śliniliśmy się na pierwszy wagon Tilliga w malowaniu PKP. I tak jak na taki niszowy rynek to niebywały sukces.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 18:33 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
A "Krzyż" to wyszedł chyba "Xrzyż"
Za to cieszy mnie "ZNTK Piła"
Za to cieszy mnie "ZNTK Piła"
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
http://www.google.pl/imgres?q=oznaczeni ... 29,r:2,s:0ArturSchŁ pisze:PS: Czy na tabliczce nie powinno być: Ty (wielka 'T' i mała 'y'), a nie TY (obie wielkimi, tylko różne wielkości liter)
Litera musi być "y" czyli mała
Rozumiem że to z radości
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 17:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Dobrze jestArturSchŁ pisze:Czy na tabliczce nie powinno być: Ty (wielka 'T' i mała 'y'), a nie TY (obie wielkimi, tylko różne wielkości liter)
Będzie dobra baza do pociącia na plasterki
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 17:23 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
krzysztof pisze:...aż sprawdziłem: 1964 był rokiem przestępnym a ten dzień to chyba sobota
Widocznie przestępcza ...pracująca sobota
PS: Czy na tabliczce nie powinno być: Ty (wielka 'T' i mała 'y'), a nie TY (obie wielkimi, tylko różne wielkości liter)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 17:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Ty2-670
Dokładna nazwa modelu
Dampflok Typ2-670, PKP, Ep. IIIc/Parowóz towarowy Ty2-670, kolei PKP w Ep. IIIc
Charakter produkcji
AMC exclusive
Numer katalogowy modelu
501017
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty2-670
Stacjonowanie/Data
DOKP Poznań, Par. Krzyż / 29.02.1964
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Napęd w tendrze na 4 osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi, 5-polowy silnik. Pobór prądu przez 5 osi loka i 4 tendra
Oświetlenie
2 białe LED (ciepłe) zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
Błędne oznaczenie na pudełku i ulotce jako Typ2 ...prawdopodobnie autokorekta zamieniła Ty2 w 'typ' Brak papierowej ulotki PL.
Podsumowanie:
Drugi, WRESZCIE, parowóz PKP od największego producenta. Cieszymy się, że jest
Opis na stronie AMC.
Dokładna nazwa modelu
Dampflok Typ2-670, PKP, Ep. IIIc/Parowóz towarowy Ty2-670, kolei PKP w Ep. IIIc
Charakter produkcji
AMC exclusive
Numer katalogowy modelu
501017
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Ty2-670
Stacjonowanie/Data
DOKP Poznań, Par. Krzyż / 29.02.1964
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Napęd w tendrze na 4 osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi, 5-polowy silnik. Pobór prądu przez 5 osi loka i 4 tendra
Oświetlenie
2 białe LED (ciepłe) zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
Błędne oznaczenie na pudełku i ulotce jako Typ2 ...prawdopodobnie autokorekta zamieniła Ty2 w 'typ' Brak papierowej ulotki PL.
Podsumowanie:
Drugi, WRESZCIE, parowóz PKP od największego producenta. Cieszymy się, że jest
Opis na stronie AMC.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 14:43 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość