BR52, Ty2, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
149 - ostatni czynny parowóz w Bydgoszczy. Dziś wygląda całkiem inaczej. Gnije biedak na małej obrotnicy
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Przeglądając w wolnych chwilach książkę B. Pokropińskiego "Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej" natrafiłem na takie zdjęcie:
dotyczące co prawda Ty42 ale chyba jego bohater jest jednoznacznie rozpoznawalny. Skoro zbudowany już w powojennej Polsce (co prawda jeszcze z pozostawionych przez Niemców części) Ty42 tak wyglądał, to "oryginalny" niemiecki Ty2 również musiał bardzo podobnie wyglądać w tamtym okresie. Oczywiście widoczny jest brak dzwonu parowego, a zamiast niego gwizdawka. Prawdopodobnie również blacha poddymniczna szybko zaczęła się pojawiać w poszczególnych egzemplarzach (względy praktyczne), ale oświetlenie... wg publikacji technicznych przetrwało do połowy lat 60-tych, bardzo trudno ustalić też bez konkretnej fotografii sposób zasilania w wodę kotła (konfiguracja inżektorów). Tak więc gdyby nie feralne tabliczki ostrzegające o obecności sieci trakcyjnej, które z uporem godnym wyższej sprawy Tillig umieszcza na swoich wyrobach i ewentualnie data naprawy średniej, to łącząc naszego bohatera z setem pięciu węglarek + (szary) Bremen od EKA uzyskujemy całkiem ciekawy i być może realny (jak na warunki wielkoseryjnej TT) skład PKP - pozdrawiam
dotyczące co prawda Ty42 ale chyba jego bohater jest jednoznacznie rozpoznawalny. Skoro zbudowany już w powojennej Polsce (co prawda jeszcze z pozostawionych przez Niemców części) Ty42 tak wyglądał, to "oryginalny" niemiecki Ty2 również musiał bardzo podobnie wyglądać w tamtym okresie. Oczywiście widoczny jest brak dzwonu parowego, a zamiast niego gwizdawka. Prawdopodobnie również blacha poddymniczna szybko zaczęła się pojawiać w poszczególnych egzemplarzach (względy praktyczne), ale oświetlenie... wg publikacji technicznych przetrwało do połowy lat 60-tych, bardzo trudno ustalić też bez konkretnej fotografii sposób zasilania w wodę kotła (konfiguracja inżektorów). Tak więc gdyby nie feralne tabliczki ostrzegające o obecności sieci trakcyjnej, które z uporem godnym wyższej sprawy Tillig umieszcza na swoich wyrobach i ewentualnie data naprawy średniej, to łącząc naszego bohatera z setem pięciu węglarek + (szary) Bremen od EKA uzyskujemy całkiem ciekawy i być może realny (jak na warunki wielkoseryjnej TT) skład PKP - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 08:16 przez cichonęk, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Dziękuję Kolegom za podpowiedzi. Wczoraj i "rozepchnąłem" i "podważyłem" - budka gładko zsunęła się z imitacji skrzyni ogniowej, sprężynkę założyłem i jest fertig - pozdrawiam
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Lub rozepchnąć ją od środka na boki np małym wkrętakiem, wtedy wyskoczą zatrzaski na bokach szkrzyni ogniowej.
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 27 kwie 2006, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Witaj,cichonęk pisze:Witam, czy ktoś zdejmował budkę w BR52/Ty2? Zsunęła się w moim modelu sprężynka (cz. 6 na serwisówce dotyczącej parowozu) łącząca stopnie wejściowe do budki (cz. 7 i 8 ) i chyba bez demontażu budki trudno będzie ją ponownie założyć, a nie chciałbym nic na siłę tylko sposobem ...- pozdrawiam
wczoraj zdjąłem budę - od strony tendra musisz lekko ją podważyć z obu stron i wtedy ładnie schodzi do góry.
Pozdrawiam
Artur
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 13:17 przez JANTARSA, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sudovia
- Posty: 333
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Może się mylę, a może nie, ale wykaz części i ich numery katalogowe są chyba pomieszane.
Przykład pierwszy z rzędu:
Bufory mają na zdjęciu cyfry 50 i 51 ,a w tabeli 45 i 46.
Idąc dalej ,silnik to nie silnik, płytka w tendrze to nie płytka itd.
A właśnie, gdzie jest tender i budka maszynisty w serwisówce
Przykład pierwszy z rzędu:
Bufory mają na zdjęciu cyfry 50 i 51 ,a w tabeli 45 i 46.
Idąc dalej ,silnik to nie silnik, płytka w tendrze to nie płytka itd.
A właśnie, gdzie jest tender i budka maszynisty w serwisówce
Ostatnio zmieniony 22 gru 2011, 07:02 przez Sudovia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Witam, czy ktoś zdejmował budkę w BR52/Ty2? Zsunęła się w moim modelu sprężynka (cz. 6 na serwisówce dotyczącej parowozu) łącząca stopnie wejściowe do budki (cz. 7 i 8 ) i chyba bez demontażu budki trudno będzie ją ponownie założyć, a nie chciałbym nic na siłę tylko sposobem ...- pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 15:35 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
...co racja to racja, ja jednak na samym początku do momentu gdy padło hasło "przemalowanka OBB" miałem jednak cichą nadzieję, że będzie taka jak sugerował rysunek pierwotny:
Ostatnio zmieniony 19 gru 2011, 06:24 przez kolmod, łącznie zmieniany 3 razy.
- nikos68
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 cze 2008, 00:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Od począdku było wiadomo że będzie to przemalowana OBB AMC informowało nawet o tym, więc niczego innego nie należało się raczej spodziewać
- Jerzyr
- Posty: 340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Na zdjęciach "modelu" mnie jeszcze rzażą czarne zbiorniki powietrza pod kotłem.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
...szczerze mówiąc czy "Y" czy "y"... nawet to "X" zamiast "K" - to wszystko jest mniej zauważalne niż to :
Ostatnio zmieniony 19 gru 2011, 10:06 przez kolmod, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 502
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Na chwilę obecną nie miałem czasu porównać efektu finalnego z pierwotnym projektem, ale z chęcią ten projekt udostępnię zainteresowanym.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 14:17 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Staszku, dzięki ! DodałemsTTaszek pisze:Papierowej co prawda nie ma, ale jest dostępny PDF
A tak swoją drogą, WSZYSTKIE pudełka przechodzą przez AMC, mają PL ulotkę ...i nie włożą.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 14:44 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
dopiero teraz miałem czas przyjrzeć sie swojej i na to wygląda że to Ty masz unikat bo u mnie z obu stron jest wyraźnie "Krzyż"ArturSchŁ pisze:To chyba usterka na tamponodruku, bo z drugiej strony jest K.
Dzięki temu mamy 'kancer'=unikat
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 09:09 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- sTTaszek
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Pomijając inne sprawy, na projekcie K. Koja jest wielka litera Y oraz tabliczki ostrzegające o napięciu w sieci, typ orła (ktoś miał zastrzeżenia) nie jestem pewien, ale chyba też jest zgodny z projektem (kopia projektu którą widziałem jest słabej rozdzielczości).drlukasz pisze:O ile wiem, to dokumentację do "Ty2 by Tillig" robił Krzysztof Koj, więc o jej zgodność z rzeczywistością byłbym spokojny. Natomiast to na ile różni się dokumentacja od produktu finalnego jest li tylko słodką tajemnicą Tilliga (różni się znacząco z całą pewnością). Zaczynając od pozostawionego dzwonu (!) w połączeniu z tabliczkami ostrzegającymi o napięciu w sieci... Lista błędów na życzenie.
Przy okazji informacja
Papierowej co prawda nie ma, ale jest dostępny PDFArturSchł pisze:Brak ulotki PL.
Staszek
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 09:10 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości