Tillig zapowiada na 2020r model klubowy 502191 czyli prototypowa wersje 250ki. W 1974r powstały 3 prototypy elektryka serii 250. Od 1977r ruszyła produkcja wersji seryjnej. Prototypy różniły się wizualnie tym ze trzeci reflektor miały na kabiną maszynisty na dachu oraz większe okna czołowe a także brak charakterystycznych zgarniaczy. Dla zbieraczy taboru NRD w tym i dla mnie ten model to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.
http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog ... 93_CAD.jpg
BR250/155, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR250/155, Tillig
No cóż…
Były jeszcze czas BTTB, kiedy miałem pierwszą przygodę z BR250. Pamiętam, że kiedy zobaczyłem ją w łódzkim czujczynie, to na nią zachorowałem. Zebrałem wtedy wszystkie zaoszczędzone pieniądze. A była to niebagatelna wówczas suma 17 tysięcy i 10 tamtych złotych!!!
Kupiłem ją i z bijącym sercem postawiłem na makietowym torze. Uruchomiłem ją i… ZAPŁAKAŁEM!!!
Jazda straszna, telepało ją na boki, a siła pociągowa praktycznie żadna.
Szybko się jej pozbyłem.
Po wielu latach postanowiłem spróbować jeszcze raz i nabyłem BR155 Tilliga w malowaniu DB Cargo. TO BYŁ DOBRY ZAKUP.
Lok jeździ pięknie, siła pociągowa imponująca. Wykonanie i napisy nie budzą moich zastrzeżeń.
Zatem przedstawiam moją BR155 na mojej makiecie:
A tak wygląda odległość pomiędzy lokiem a pierwszym wagonem wyposażonym w KKS, przy czym lok ma wymieniony sprzęg na ten nowego typu:
Dla porównania odległość pomiędzy dwoma wagonami wyposażonymi w KKS:
Podsumowując – ja jestem ze swojej maszyny bardzo zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich – Krzysiek.
Były jeszcze czas BTTB, kiedy miałem pierwszą przygodę z BR250. Pamiętam, że kiedy zobaczyłem ją w łódzkim czujczynie, to na nią zachorowałem. Zebrałem wtedy wszystkie zaoszczędzone pieniądze. A była to niebagatelna wówczas suma 17 tysięcy i 10 tamtych złotych!!!
Kupiłem ją i z bijącym sercem postawiłem na makietowym torze. Uruchomiłem ją i… ZAPŁAKAŁEM!!!
Jazda straszna, telepało ją na boki, a siła pociągowa praktycznie żadna.
Szybko się jej pozbyłem.
Po wielu latach postanowiłem spróbować jeszcze raz i nabyłem BR155 Tilliga w malowaniu DB Cargo. TO BYŁ DOBRY ZAKUP.
Lok jeździ pięknie, siła pociągowa imponująca. Wykonanie i napisy nie budzą moich zastrzeżeń.
Zatem przedstawiam moją BR155 na mojej makiecie:
A tak wygląda odległość pomiędzy lokiem a pierwszym wagonem wyposażonym w KKS, przy czym lok ma wymieniony sprzęg na ten nowego typu:
Dla porównania odległość pomiędzy dwoma wagonami wyposażonymi w KKS:
Podsumowując – ja jestem ze swojej maszyny bardzo zadowolony.
Pozdrawiam wszystkich – Krzysiek.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2008, 11:46 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR250/155, Tillig
W oryginale, jak w wiekszosci wspolczesnych lokomotyw czolownica jest zamontowana na ostoi pudla.et22 pisze:Oj chyba jednak nie, czołownica nie jest skrętna, a do niej zamocowany jest sprzęg w orginale.Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem
W modelu Tilliga tez tak jest. Inaczej bylo w modelu z czasow BTTB, gdzie czolownica byla niezgodnie z rzeczywistoscia polaczona z wozkiem.
Natomiast sprzeg modelowy jest, tak jak i byl montowany do wozkow. Ale sprzeg modelowy nie jest i nie moze byc zgodny z oryginalem.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 08:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR250/155, Tillig
Oj chyba jednak nie, czołownica nie jest skrętna, a do niej zamocowany jest sprzęg w orginale.Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 08:20 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10296
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
BR250/155, Tillig
BR 250/155
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektryczna lokomotywa towarowa BR 155 kolei DB Cargo/elektrische Güterzuglokomotive Baureihe 155.
ILOŚĆ OSI
6
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
FORMA
Model gotowy
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego.
CHARAKTER PRODUKCJI
Model wielkoseryjny.
NUMER KATALOGOWY MODELU
02334
ZARZĄD KOLEJOWY
DB Cargo
EPOKA
V
STACJONOWANIE/DATA
Dresden
ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak
Wersje modelu
02330 - BR 250 112-0 (BTTB) / BR 250 122-9 (TILLIG), DR, Ep. IV
02332 - BR 155 031-8 (BTTB Zeuke) / BR 155 142-3 (Tillig), DR, Ep. IV/V
02334 - BR 155 158-9, DB Cargo, Ep. V
02335 - BR 155 233-0, DB AG, Ep. V
02336 - BR 155, Railion, Ep. V.
SPRZĘG
Model nie posiada KKS-u ani gniazda NEM.
NAPĘD
Silnik 3 biegunowy; 2-ie masy kinetyczne, cicha, płynna jazda. Napęd na wszystkie zestawy kołowe, dwie obręcze przyczepnościowe.
OŚWIETLENIE
3białe/2czerwone, zależne od kierunku jazdy, LEDy, kiepsko świecą białe.
UWAGI
Moim zdaniem udany model. Odbiór prądu z szyn lub pantografów. Ładnie oddane nadwozie. Przechodzi bez problemów przez łuki R286. Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem. Godny naśladowca BR 250 BTTB, wczesna konstrukcja Tilliga - dziś już pewne rozwiązania są przestarzałe (sprzęgi, oświetlenie).
Nasze dyskusje o tym modelu : TU i TU.
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektryczna lokomotywa towarowa BR 155 kolei DB Cargo/elektrische Güterzuglokomotive Baureihe 155.
ILOŚĆ OSI
6
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
FORMA
Model gotowy
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego.
CHARAKTER PRODUKCJI
Model wielkoseryjny.
NUMER KATALOGOWY MODELU
02334
ZARZĄD KOLEJOWY
DB Cargo
EPOKA
V
STACJONOWANIE/DATA
Dresden
ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak
Wersje modelu
02330 - BR 250 112-0 (BTTB) / BR 250 122-9 (TILLIG), DR, Ep. IV
02332 - BR 155 031-8 (BTTB Zeuke) / BR 155 142-3 (Tillig), DR, Ep. IV/V
02334 - BR 155 158-9, DB Cargo, Ep. V
02335 - BR 155 233-0, DB AG, Ep. V
02336 - BR 155, Railion, Ep. V.
SPRZĘG
Model nie posiada KKS-u ani gniazda NEM.
NAPĘD
Silnik 3 biegunowy; 2-ie masy kinetyczne, cicha, płynna jazda. Napęd na wszystkie zestawy kołowe, dwie obręcze przyczepnościowe.
OŚWIETLENIE
3białe/2czerwone, zależne od kierunku jazdy, LEDy, kiepsko świecą białe.
UWAGI
Moim zdaniem udany model. Odbiór prądu z szyn lub pantografów. Ładnie oddane nadwozie. Przechodzi bez problemów przez łuki R286. Sprzęg mocowany jest do skrętnych wózków, co jest zgodne z orginałem. Godny naśladowca BR 250 BTTB, wczesna konstrukcja Tilliga - dziś już pewne rozwiązania są przestarzałe (sprzęgi, oświetlenie).
Nasze dyskusje o tym modelu : TU i TU.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 14:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości