Re: Moja miniaturowa kolej - Tempest
: 25 lis 2007, 10:37
1.
Bardzo się cieszymy, że do nas dołączyłeś. Przyznam, że też zaczynałem od H0, ale kółko mieszczące się na stole (TableTop) mnie przekonało.
2.
Bromberg: czasem tak jest, że w transporcie któraś ośka wylatuje ze swojego luźnego położenia i blokuje się, powodując zwiększone opory toczenia. Sprawdź, poprzez lekkie szarpnięcie, czy nie wróci na swoje miejsce - będzie się lekko obracać - zwłaszcza jeśli jest to jedna z 4-ech osi. Jeśli wszystkie 4 tak samo ciężko chodzą, to może być inna przyczyna.
3.
Docieranie DCC/Analog.
Przyznam, że pierwszy raz słyszę o wyższości docierania analogowego nad cyfrowym. Dla mnie to totalna bzdura
Bo co to jest proces docierania ? Jest to proces MECHANICZNEGO spasowywania ruchomych części mechanizmu: gniazda kół, przekładnie, ruchome częśći silnika. Ważne jest by w tym czasie, gdy opory pracy są zwiększone właśnie z powodu ew. niedopasowania, nie nastąpiło zbytnie PRZEGRZANIE podzespołów i ich odkształcenie.
Sposób dostarczania energii do silnika nie ma z tym nic wspólnego. Zresztą w systemach analogowych też mamy do czynienia z zasilaczami impulsowymi (jak w DCC), które dostarczają zmienną moc do silnika nie jako amplituda napięcia (klasyczne Fz1) ale jako stopień wypełnienia okresu.
4.
Lokomotywa z dekoderem DCC może być zasilana analogowo, natomiast zwykła lokomotywa (analogowa) na zasilaniu cyfrowym może się uszkodzić.
5.
KKS to nie sprzęg (jego kształt) a mechanizm, który pozwala na łukach wysunąć sprzęg dalej dzięki czemu na prostym odcinku uzyskujemy bardzo bliskie ustawienie zczepionych wagonów - WojTTek w poprzednim poście wskazał w pierwszym linku dokładny opis ze zdjęciami (Charakterka).
Bardzo się cieszymy, że do nas dołączyłeś. Przyznam, że też zaczynałem od H0, ale kółko mieszczące się na stole (TableTop) mnie przekonało.

2.
Bromberg: czasem tak jest, że w transporcie któraś ośka wylatuje ze swojego luźnego położenia i blokuje się, powodując zwiększone opory toczenia. Sprawdź, poprzez lekkie szarpnięcie, czy nie wróci na swoje miejsce - będzie się lekko obracać - zwłaszcza jeśli jest to jedna z 4-ech osi. Jeśli wszystkie 4 tak samo ciężko chodzą, to może być inna przyczyna.
3.
Docieranie DCC/Analog.
Przyznam, że pierwszy raz słyszę o wyższości docierania analogowego nad cyfrowym. Dla mnie to totalna bzdura

Sposób dostarczania energii do silnika nie ma z tym nic wspólnego. Zresztą w systemach analogowych też mamy do czynienia z zasilaczami impulsowymi (jak w DCC), które dostarczają zmienną moc do silnika nie jako amplituda napięcia (klasyczne Fz1) ale jako stopień wypełnienia okresu.
4.
Lokomotywa z dekoderem DCC może być zasilana analogowo, natomiast zwykła lokomotywa (analogowa) na zasilaniu cyfrowym może się uszkodzić.
5.
KKS to nie sprzęg (jego kształt) a mechanizm, który pozwala na łukach wysunąć sprzęg dalej dzięki czemu na prostym odcinku uzyskujemy bardzo bliskie ustawienie zczepionych wagonów - WojTTek w poprzednim poście wskazał w pierwszym linku dokładny opis ze zdjęciami (Charakterka).