Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: BarTT »

Ranger pisze:Może to pytanie już troszkę po czasie ale... Czy zamierzasz pomalowac tory aby się tak nie błyszczały?
Nie inaczej! Takich na pewno nie zostawię ;)

Wcześniej jednak muszę poprawić szuter w paru miejscach (zabrakło mi go, a teraz czekam na paczkę ze sklepu) i dopracować przejście z szutru na trawę/piach.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2007, 17:52 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3946
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: Ranger »

Może to pytanie już troszkę po czasie ale... Czy zamierzasz pomalowac tory aby się tak nie błyszczały?
Co prawda są już zaszutrowane ale trochę pary z małym pędzelkiem i efekt będzie jeszcze lepszy. Moduły już robią duże wrażenie.

Pozdr-Ranger
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: BarTT »

Już wiem ;)

Tor jest tak wygięty, gdyż w pierwotnym założeniu chciałem umożliwić jazdę na połączonych tylko dwóch (nr 2 i 4) modułach (bez trzeciego po środku). Okazało się jednak, że będzie to wymagało uproszczeń i niezbyt eleganckich rozwiązań, których nie mogę zaakceptować.

Będzie zatem łagodniejszy i to znacznie.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: miki »

Ten na dalszym planie, na środku
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: BarTT »

miki pisze:na przejeździe/przejściu - na zewnątrz toków torowych muszą być belki, płyty cokolwiek. To nie może być sam piasek
Zrobi się. Miałem tutaj wątpliwość, ale widzę, że słusznie. Zresztą i tak nie jestem z tego do końca zadowolony, więc pójdzie pod nóż.
skrócony i zgięty na siłę łuk odwrotny rozjazdu na środku
Nie do końca wiem który rozjazd masz na myśli... czy chodzi o ten rysowany w Paincie na środkowym module?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2007, 08:14 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: miki »

Pomysł ciekawy choć rażą niektóre szczegóły, jak choćby niemiłosiernie skrócony i zgięty na siłę łuk odwrotny rozjazdu na środku. Nie da się tego wygładzić???
I druga sprawa - na przejeździe/przejściu - na zewnątrz toków torowych muszą być belki, płyty cokolwiek. To nie może być sam piasek
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: BarTT »

whosho pisze:Czy to bedzie jakos osygnalizowane?
Nie ukrywam, że w temacie sygnalizacji poruszam się trochę po omacku ;)

Z tego co sam pamiętam (8-9 lat wstecz) to sygnalizacji świetlnej ani semaforów tam nigdy nie było. Nikt z kim rozmawiałem temu nie przeczył, ale nie wiem jak to było 20 lat temu...

Na chwilę obecną zachował się przy wyjeździe z bocznicy jeden wskaźnik W6. Żadnych innych oznakowań niestety nie ma. Nie wiem czy jest to istotne, ale wszystkie rozjazdy były ręczne (na 100%) - w tej chwili są rozebrane i nie ostał się ani jeden.

Btw: w avatarze mam właśnie widok na zachowany tor wyjazdowy z terenu żwirowni - po jego prawej stronie stoi właśnie W6. O dziwo za wskaźnikiem nie było nigdy przejazdu czy przejścia, więc nie wiem do końca czemu tam jest.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2007, 08:33 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: whosho »

Hej, wyglada na to ze przybedzie nam kawal solidnej makiety... No i na zlotach typu FREMO bedziesz mial chyba sporo do roboty :) Bede sledzil temat bo zapowiada sie miodzio....

PS. Czy to bedzie jakos osygnalizowane?
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: BarTT »

Ichu pisze:Cóż, muszę przyznać że to swietny pomysł z tą żwirownią. A oprócz samych torów i hałd żwiru planujesz jeszcze jakieś instalacje typu ładowarki, podajniki taśmowe lub ślimakowe, itp?
Dzięki!

Niestety na tak małej szerokości (50cm) ledwo daje się umieścić samą bocznicę (choć i tak jest tu pewne uproszczenie), więc typowa dla żwirowni infrastruktura czy wyrobiska nie będą miały dla siebie wolnego miejsca ;) zresztą byłby mały problem... obecnie nie ma tam już żadnych maszyn/urządzeń, więc więcej byłoby tu mojej inwencji niż modelu rzeczywistości
Skała pisze:Bardzo ciekawy projekt. :D
Jakich używasz trawek oraz jaką technika są nanoszone?
Dziękuję!
Maty - jeden Auhagen i dwa Fallery (i znów problem z numerami, bo na matach ich nie ma)
Trawka elektrostatyczna 75 594 Auhagen 2mm oraz jasnozielona trawka elektrostatyczna Polak-a 6mm nr bodajże 7601 lub 7602

Trawki sadzę metodą Zbyszka i Bujagera (dziękuję kolegom za pomoc) oraz własną, dość prymitywną, o której nie ma co się rozpisywać. Gdzieniegdzie trawkę sadzę też "z ręki" kępkami.

Do tego dwa rodzaje gąbek Heki i jakieś drobne bzdurki Heki oraz Polak 7754 (statdekor)
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2007, 08:32 przez BarTT, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Skała
Posty: 306
Rejestracja: 19 maja 2006, 15:17
Lokalizacja: Nykøbing F.
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: Skała »

Bardzo ciekawy projekt. :D

Jakich używasz trawek oraz jaką technika są nanoszone?
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: Adamczewski »

Cóż, muszę przyznać że to swietny pomysł z tą żwirownią. A oprócz samych torów i hałd żwiru planujesz jeszcze jakieś instalacje typu ładowarki, podajniki taśmowe lub ślimakowe, itp?
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Żwirownia PKP - nowe moduły - Bartek (Papcio)

Post autor: BarTT »

Prace nad modułami rozpocząłem już jakiś czas temu, ale pokazać je postanowiłem dopiero teraz.
Cały układ składać się będzie z 5 skrzynek:

1 - długośc 30cm, szerokość 30cm, profil MP1-TT
2 - długość 90cm, szerokość 50cm (na ukończeniu)
3 - długość 90cm, szerokość 50cm
4 - długośc 90cm, szerokośc 50cm (ukończona w 50%)
5 - długość 30cm, szerokość 30m, profil MP1-TT

Całość ma w założeniu służyć do użytku domowego i "zabawy". Przewiduję jednak możliwość wykorzystania jako szlaku (do użytku jeden tor, najbardziej skrajny). Skrzynki 1 i 5 mają na celu "usTTandardowienie" całości.

Moduły mają dość wiernie (choć bez uproszczeń oczywiście się nie obeszło) przedstawiać nieczynną od kilkunastu już lat żwirownię PKP w Krzywólce k. Suwałk (a raczej bocznicę przy żwirowni). Torowisko w tym miejscu jest obecnie kompletne w około 10-15%. Plan opierał się o własne pomiary i obserwacje na miejscu. Mimo braku znaczącej części torowiska udało się dojść "co i jak" dzięki dziurom po podkładach ;)

Moduł nr 2 jest już prawie skończony - muszę zrobić zadowalające przejście między piachem, a zielenią, wykończyć szuter itp. itd..

Moduł nr 4 ma położone torowisko, szuter i część zieleni.

Nie rozpocząłem jeszcze budowy skrzynek nr 1, 3 i 5 - są to jednak zdecydowanie najprostsze elementy całości.

Ostatnie ze zdjęć pokazuje, jak wyglądać będzie skrzynka nr 3 pomiędzy 2 & 4 (wymiary oczywiście nie zachowane, gdyż skrzynki na zdjęciu stoją obok siebie jakies 40-50cm zamiast 90, ale fotka ma charakter czysto poglądowy).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2007, 17:07 przez BarTT, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość