Uzupełnienie danych.
Od ostatniego wpisu przybyło:
Lokomotywy parowe:
TKt3-28 III 0217 1 idealny Tillig PKP
Lokomotywy spalinowe:
41 Baureihe BR 212 176-2 IV 2547 1 bardzo dobry Berliner TT Bahnen DB
42 Baureihe BR 215 009-2 V 02720 1 obudowa do wymiany, mechanika ok.. Tillig DB
Elektrowozy:
53 EP05 III -1 bardzo dobry modyfikacja BTTB PKP
WAGONY OSOBOWE:
92 Wagon osobowy typu "Y" 13614A -1 bardzo dobry Berliner TT Bahnen DB
93 BCi29 wagon Chabówka V 13014 2 idealny Tillig PKP
94 Bh 50 51 21-08 003-8 typu Halberstadt V 13669 1 idealny Tillig PKP
95 Wagon osobowy typu "Y" KL.1 ozn. Adnu V 500766 1 idealny Tillig PKP
WAGONY TOWAROWE:
222 cysterna 2-osiowa czarna V z zestawu 1 idealny Tillig DR
223 samowyładowczy typu Falns zółto-niebieski V 15295 1 idealny Tillig PKP
224 wagon dwuos. "PIAST" typu Ibl V 62020 1 idealny LOCO / DELTAX PKP
Po długich mękach powstała w końcu, choć jeszcze wymaga pewnych drobnych uzupełnień lokomotywa elektryczna EP05-23, będąca bardzo daleko idącą modyfikacją modelu E499 produkowanego jak wiemy przez najpierw Zeuke, a potem BTTB. Modyfikacji uległa w zasadzie w 90% buda tej lokomotywy, do której dołączono fragmenty odciętych czołownic pierwotnie scalonych z wózkami jezdnymi. Zmodyfikowano ręcznie czoła lokomotywy wstawiając nowe oprawy dla lamp zarówno dolnych, jak i górnych. Wykonano poręcz podokienną zamontowano fototrawione elementy czołownic i nowe szyby okienne oraz ażurowe pługi.
Boki pudła przygotowano do naklejenia jednoczęściowych elementów fototrawionych wycinając w nich podłużne otwory uzupełnione potem wkładką z pleksi. Następnie całość sklejono i wyrównano, również dolne krawędzie, które w oryginale są zakrzywione do środka.
Na dachu zaślepiono zbędne otwory ; zainstalowano okablowanie i niezbędne wyposażenie oraz nowe pantografy.
Napęd pozostał w zasadzie bez zmian. Wózki jezdne obcięto maksymalnie - umożliwiając ich pracę w połączeniu z fototrawionymi ażurowymi pługami.
Oświetlenie wykonano w oparciu o zaprojektowaną płytkę i diody dwukolorowe. Oświetlenie nie zostało jeszcze ukończone, w związku z poszukiwaniem odpowiedniej długości i średnicy światłowodu.
Główne prace przy budzie wykonał Ranger i od niego pochodzą wszystkie elementy dodatkowe.
Boki fototrawione w wersji jednoczęściowej oraz inne elementy tego typu takie jak czołownice i pługi pochodzą od Freda, a właściwie są plonem współpracy obu wyżej wymienionych:
