Mój TT-tabor - BR101

Nasz tabor TT i galeria jego zdjęć

Moderator: mod-Moja TT

Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: BR101 112-1 »

Kilka nowych zdjęć:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 sie 2007, 22:54 przez BR101 112-1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: Charakterek »

Albo może inaczej jak w m wagenach. Przesuń dach delikatnie ku jednemu końcowi (właśnie ku jednemu daje się, a ku innemu nie) i potem dach wylata z zatrzasków praktycznie sam! Waznym jest, by przy jednym z końców daszek delikatnie unieść ku górze, bo tam zatrzaska jest. A w którą stronę pchać poznasz łatwo, bo wjedną ani dudu nie drgnie, w drugą natomiast lezie łatwo...

Gdy zdejmujesz harmonijki warto zawczasu podkleić delikatnie szybki w przejściach międzywagonowych!

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 cze 2007, 07:53 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: ArJu »

A próbowałeś przesuwać dach w stronę jednego z końców wagonu? Tak się zdejmuje dach np. w wagonach motorowych BR185.

Pozdrwiam,
Artur
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: Marcin »

Szczerze mówiąc to w Eilzugwagenach tez myślałem nad tym. Okazuje sie że pociągnięcie z jednego końca w drugi jest jedynym wyjściem.
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: BR101 112-1 »

Że dach schodzi to wiem, chodzi mi o to gdzie mam odciągnąć żeby on zszedł.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: Marcin »

Moim zdaniem schodzi dach. Jeśli nie ma wyraznego rozdziału podwozie -pudło to pewnie tylko z góry.
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: BR101 112-1 »

Wie ktoś jak się rozbiera E5?

Jakbyście mogli mi zaznaczyć na fotce miejsca gdzie trzeba odgiąć to byłbym bardzo wdzięczny.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 cze 2007, 17:25 przez BR101 112-1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2186
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: oelka »

Charakterek pisze:Podejrzewam, że jak i w naszych podmiejskich ze względu na to, że świetlówkowe oświetlenie było stosunkowo drogie (nowość), to wprowadzali je w lepsiejszych pociągach. A takie podmiejskie to raczej żarówki królowały niepodzielnie. Bo takie oświetlenie ogólnodostępne było...
Polskie problemy z oswietleniem wagonow wynikalo z tym, ze byly problemy z wykonaniem przyzwoitej przetwornicy oswietleniowej i pradnicy z czym nasz przemysl meczyl sie straszliwie przez pierwsza polowe lat 60 przy okazji konstruowania wagonu 104Aa i 104Ac. Tym czasem w NRD poradzono sobie z tym znacznie latwiej i duzo wczesniej. W przypadku wagonow pietrowych DC13 przeznacznonych do ruchu lokalnego juz w 1954 roku montowano w ramach modernizacji oswietlenie jarzeniowe. Podobnie w zespolach pietrowych DC7 z 1955 roku. I w interesujacych nas wagonach serii Bghe (C 4üp-54) z lat 1954/55 rowniez zamontowano oswietlenie jarzeniowe.
Natomiast ciekawostka na tym tle jest fakt, zamontowania oswietlenia zarowego w wagonach serii ABge (AB 4üp-56) pochodzacych z tego samego okresu czasu (model byl kiedys produkowany przez Zeukego). Z innych wagonow mozna jeszcze dodac, ze wagony Reko - mialy oswietlenie zarowe. Ale to nie byly nowe konstrukcje tylko daleko posuniete modernizacje starszych konstrukcji.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 cze 2007, 07:44 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: BR101 112-1 »

No i właśnie takie zamówiłem. Z resztą czytałem gdzieś wczoraj na niemieckiej stronie, że osłony świetlówek w E5 były tak brudne, że właściwie kolor światła był żółty.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: Charakterek »

Montuj żółte i to najlepiej takie fajne żółte ciemne. Darek mi takie w sypialnych zakłada. W dzień widać być nie musi, a nocą - efekt jest super. Podejrzewam, że jak i w naszych podmiejskich ze względu na to, że świetlówkowe oświetlenie było stosunkowo drogie (nowość), to wprowadzali je w lepsiejszych pociągach. A takie podmiejskie to raczej żarówki królowały niepodzielnie. Bo takie oświetlenie ogólnodostępne było... Więc z tej epoki możesz śmiało dać żółte ciemne diody. Białe będą za jasne do tych wagonów...
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: BR101 112-1 »

Świetlówkowe to znaczy białe? A co ze zwykłymi E5?
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2186
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: oelka »

BR101 112-1 pisze:Mam takie pytania: Jakie oryginalnie było oświetlenie w wagonach E5? Białe czy żółte? lub ewentualnie jakie było ogólnie oświetlenie na przełomie III i IV ep.?
Wagony, ktore w okresie ok. 1968/69 byly przebudowywane na sterownicze Bghqe, posiadaly oswietlenie swietlowkowe.
Charakterek pisze:Generalnie w III epoce żarówki. Świetlówki w DDR dość późno wprowadzili...
Gdzies od polowy lat 50... Czy to pozno, czy wczesnie trudno mi powiedziec.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 03 cze 2007, 15:06 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: Charakterek »

Generalnie w III epoce żarówki. Świetlówki w DDR dość późno wprowadzili...
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: BR101 112-1 »

Mam takie pytania: Jakie oryginalnie było oświetlenie w wagonach E5? Białe czy żółte? lub ewentualnie jakie było ogólnie oświetlenie na przełomie III i IV ep.?
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - BR101

Post autor: Charakterek »

O następny zarażony przez E 42 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moja TT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości