Mój TT-tabor - BR101
Moderator: mod-Moja TT
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Ostatnio zmieniony 07 sie 2007, 22:54 przez BR101 112-1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Albo może inaczej jak w m wagenach. Przesuń dach delikatnie ku jednemu końcowi (właśnie ku jednemu daje się, a ku innemu nie) i potem dach wylata z zatrzasków praktycznie sam! Waznym jest, by przy jednym z końców daszek delikatnie unieść ku górze, bo tam zatrzaska jest. A w którą stronę pchać poznasz łatwo, bo wjedną ani dudu nie drgnie, w drugą natomiast lezie łatwo...
Gdy zdejmujesz harmonijki warto zawczasu podkleić delikatnie szybki w przejściach międzywagonowych!
Gdy zdejmujesz harmonijki warto zawczasu podkleić delikatnie szybki w przejściach międzywagonowych!
Ostatnio zmieniony 16 cze 2007, 07:53 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
A próbowałeś przesuwać dach w stronę jednego z końców wagonu? Tak się zdejmuje dach np. w wagonach motorowych BR185.
Pozdrwiam,
Artur
Pozdrwiam,
Artur
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Szczerze mówiąc to w Eilzugwagenach tez myślałem nad tym. Okazuje sie że pociągnięcie z jednego końca w drugi jest jedynym wyjściem.
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Że dach schodzi to wiem, chodzi mi o to gdzie mam odciągnąć żeby on zszedł.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Moim zdaniem schodzi dach. Jeśli nie ma wyraznego rozdziału podwozie -pudło to pewnie tylko z góry.
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Wie ktoś jak się rozbiera E5?
Jakbyście mogli mi zaznaczyć na fotce miejsca gdzie trzeba odgiąć to byłbym bardzo wdzięczny.
Jakbyście mogli mi zaznaczyć na fotce miejsca gdzie trzeba odgiąć to byłbym bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2007, 17:25 przez BR101 112-1, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Polskie problemy z oswietleniem wagonow wynikalo z tym, ze byly problemy z wykonaniem przyzwoitej przetwornicy oswietleniowej i pradnicy z czym nasz przemysl meczyl sie straszliwie przez pierwsza polowe lat 60 przy okazji konstruowania wagonu 104Aa i 104Ac. Tym czasem w NRD poradzono sobie z tym znacznie latwiej i duzo wczesniej. W przypadku wagonow pietrowych DC13 przeznacznonych do ruchu lokalnego juz w 1954 roku montowano w ramach modernizacji oswietlenie jarzeniowe. Podobnie w zespolach pietrowych DC7 z 1955 roku. I w interesujacych nas wagonach serii Bghe (C 4üp-54) z lat 1954/55 rowniez zamontowano oswietlenie jarzeniowe.Charakterek pisze:Podejrzewam, że jak i w naszych podmiejskich ze względu na to, że świetlówkowe oświetlenie było stosunkowo drogie (nowość), to wprowadzali je w lepsiejszych pociągach. A takie podmiejskie to raczej żarówki królowały niepodzielnie. Bo takie oświetlenie ogólnodostępne było...
Natomiast ciekawostka na tym tle jest fakt, zamontowania oswietlenia zarowego w wagonach serii ABge (AB 4üp-56) pochodzacych z tego samego okresu czasu (model byl kiedys produkowany przez Zeukego). Z innych wagonow mozna jeszcze dodac, ze wagony Reko - mialy oswietlenie zarowe. Ale to nie byly nowe konstrukcje tylko daleko posuniete modernizacje starszych konstrukcji.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 cze 2007, 07:44 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
No i właśnie takie zamówiłem. Z resztą czytałem gdzieś wczoraj na niemieckiej stronie, że osłony świetlówek w E5 były tak brudne, że właściwie kolor światła był żółty.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Montuj żółte i to najlepiej takie fajne żółte ciemne. Darek mi takie w sypialnych zakłada. W dzień widać być nie musi, a nocą - efekt jest super. Podejrzewam, że jak i w naszych podmiejskich ze względu na to, że świetlówkowe oświetlenie było stosunkowo drogie (nowość), to wprowadzali je w lepsiejszych pociągach. A takie podmiejskie to raczej żarówki królowały niepodzielnie. Bo takie oświetlenie ogólnodostępne było... Więc z tej epoki możesz śmiało dać żółte ciemne diody. Białe będą za jasne do tych wagonów...
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Świetlówkowe to znaczy białe? A co ze zwykłymi E5?
- oelka
- Moderator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Wagony, ktore w okresie ok. 1968/69 byly przebudowywane na sterownicze Bghqe, posiadaly oswietlenie swietlowkowe.BR101 112-1 pisze:Mam takie pytania: Jakie oryginalnie było oświetlenie w wagonach E5? Białe czy żółte? lub ewentualnie jakie było ogólnie oświetlenie na przełomie III i IV ep.?
Gdzies od polowy lat 50... Czy to pozno, czy wczesnie trudno mi powiedziec.Charakterek pisze:Generalnie w III epoce żarówki. Świetlówki w DDR dość późno wprowadzili...
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 03 cze 2007, 15:06 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Generalnie w III epoce żarówki. Świetlówki w DDR dość późno wprowadzili...
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
Mam takie pytania: Jakie oryginalnie było oświetlenie w wagonach E5? Białe czy żółte? lub ewentualnie jakie było ogólnie oświetlenie na przełomie III i IV ep.?
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Mój TT-tabor - BR101
O następny zarażony przez E 42
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości