Konstal N

Nasz tabor TT i galeria jego zdjęć

Moderator: mod-Moja TT

Awatar użytkownika
biegacz67
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2006, 16:50
Lokalizacja: Oxford
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: biegacz67 »

Maciej pisze.
koszt druku tego jest bardzo niski także za 50 zł max 100 można to brać. 8)
[/quote]

Nie do końca za 50-100 zł.
Liczysz kolego tylko iwyłącznie koszt druku, zapomniałeś że trzeba to najpierw zaprojektować.
Do tego dochodzą jeszcze inne rzeczy. Samo drukowanie to już ostatnia faza, chociaż nie do końca.
Po drugie nie wiem gdzie ty widzisz jakieś krzywizny, nierówności? Odpowiada za to zdiecie. Model jest wydrukowany ze specjalnego rodzaju żywicy. To kolejny temat, non stop testuje różnego rodzaju zywice, a paleta jest bardzo duża. To wszystko ma wpływ na jakość gotowego modelu.
Na razie realizuje swoje marzenia, plany. A tramwaj będzie częścią mojej makiety. Gdyby był to model stacjonarny to może tak bardzo nie był bym zainteresowany, doprowadzeniem go do perfekcji.
Ale, zawsze jest jakieś ale, jeden z modelarzy TT tak się zakochał w prototypie że poprosił o dopracowanie modelu i dorobienia do niego napędu. Z resztą osoba która się tym zajmuje poprosiła mnie o taki sam model w H0.
A co z tego wyjdzie, okaże się w październiku.
Załączniki
Messenger_creation_e87b9f17-84fb-4f1a-8848-c8f0deb99a72.jpeg
Messenger_creation_160d2406-a1d0-4dc6-849a-682f96630c3a.jpeg
Messenger_creation_02a259c5-7531-4cc8-b49b-a2344760aa88.jpeg
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3209
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Maciej »

ArturSchŁ pisze: 07 maja 2024, 16:29 Mam wrażenie, że pantograf bije po oczach grubością.
Czy nie było by ładniej użyć drucików lub blaszek fototrawionych ?
Zacznijmy od tego jaki stosujemy odbierak prądu? (potocznie nazywany pantografem) - moim zdaniem nożycowy był by zasadny, "Y" ki stosowano pod koniec eksploatacji. Po za tym ze zdjęć wynika że pudło jest krzywe, nie trzyma symetrii - ale to zdjęcia pewnie przekłamują i druk jest plastyczny, i pewnie prototyp. I dziwna ramka pod oknem...Fajna zabawa - koszt druku tego jest bardzo niski także za 50 zł max 100 można to brać. 8)
Awatar użytkownika
biegacz67
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2006, 16:50
Lokalizacja: Oxford
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: biegacz67 »

ArturSchŁ pisze: 07 maja 2024, 16:29 Mam wrażenie, że pantograf bije po oczach grubością.
Czy nie było by ładniej użyć drucików lub blaszek fototrawionych ?
Tak jak napisałem, model poszedł teraz do specjalisty od napędów.
Jakieś propozycje innego pantograf były poruszone.
Ja nie mam takiej możliwości i czasu. Mnie osobiście to nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10316
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: ArturSchŁ »

Mam wrażenie, że pantograf bije po oczach grubością.
Czy nie było by ładniej użyć drucików lub blaszek fototrawionych ?
Awatar użytkownika
biegacz67
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2006, 16:50
Lokalizacja: Oxford
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: biegacz67 »

Już prawie z górki, zostały jeszcze drobne poprawki i zrobić szybki.
Do druku wykorzystałem specjalną żywice. Modele jest teraz w trakcie dorabiania napędu.
Załączniki
Messenger_creation_339af781-0301-4f99-90ed-e330a6f7d63a.jpeg
Messenger_creation_25a720b9-2d71-46c2-941d-ea27d1d07050.jpeg
Messenger_creation_dd9ef0a7-32c5-42d6-80f5-38d00c771f23.jpeg
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2186
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: oelka »

biegacz67 pisze: 07 lut 2024, 19:01 Cześć rzeczy już zdążyłem się dowiedzieć. Ale o niektórych jeszcze nie wiedziałem.
Co się tyczy wagonu doczepnego, jest to chwilowo wagon napędowy pozbawiony pantograf.
Wagony doczepne w przypadku wagonów z rodziny N nie różniły się specjalnie od silnikowych. Taka sama rama ostoi, takie samo pudło, tylko pozbawione reflektorów oraz aparatury i odbieraka prądu na dachu.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3209
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Maciej »

biegacz67 pisze: 07 lut 2024, 13:49Nierozumiem tylko jednego, czemu czepiacie się nazwy itp, a nie oceniacie modelu, nie podpowiadacie co poprawić itd.
Nikt się nie czepia, tylko stara Ci się wytłumaczyć, ale mniejsza o większość. Masz tu link gdzie są ciekawe zdjęcia tego co zapewne możesz wykorzystać w wersjach wąskotorowych i normalnotorowych z kilku miast http://www.tog-billeder.dk/
klikasz na: Polen > Sporvogne i masz kilka miast.
Lech Makowiecki
Posty: 94
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Lech Makowiecki »

Niepotrzebny wydaje się poziomy podział szyb bocznych, w rzeczywistości wystarczy narysować kreskę na szybie
Rzeczywiście może warto pójść w tym kierunku bo nie wiem na ile da się zmniejszyć wymiary tego elementu żeby drukarka dała sobie radę, element nie był zwichrowany a jednocześnie nie łamał się. Przy czym przerzuciłbym ten problem do wytwarzania szyb. Tak jak swego czasu ramy okienne w wagonach Y produkcji BTTB, uwypuklenia pokryte metalizowaną farbą, czy mazakiem. Nie powinny przeświecać, a zgodne byłyby z ówczesnymi ramami wykonanymi z aluminium. Tak samo czołowa szyba z wąskimi pionowymi szprosami.
Na większej powierzchni nie powinno być problemów z tymi subtelnymi elementami co widać chociażby na imitacji płaskowników łączących blachy poszycia poniżej okien.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 995
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: wlodar »

Jeżeli tylko narysujesz kreskę na szybie, zwłaszcza jasnokremową i cienką to w przypadku oświetlenia wnętrza będzie ona przeświecać. Myślę, że podział powinien być jednak częścią pudła (tak jak jest, tylko cieńszy). Inna sprawa że ta belka podziałowa jest na różnych zdjęciach różnej grubości i koloru. Inaczej wyglądał wagon opuszczający fabrykę, a inaczej po 20 latach eksploatacji (i różnorakich naprawach / modyfikacjach).
Awatar użytkownika
miano
Posty: 614
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: miano »

Niepotrzebny wydaje się poziomy podział szyb bocznych, w rzeczywistości wystarczy narysować kreskę na szybie, ale to można nawet odciąć z wydruku.
Pamiętam jednak że wagony z Poznania różniły się układem szyb w miejscu zlikwidowanych drzwi od tych z Wrocławia gdzie często bywałem w latach 80-tych. Nie wiem jak w innych miastach, pewnie lokalne MPK robiły przebudowy po swojemu.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 982
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: daraśekp »

Postaram się kiedyś "obfocić" i wrzucę tu kilka fotek
Awatar użytkownika
biegacz67
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2006, 16:50
Lokalizacja: Oxford
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: biegacz67 »

Cześć rzeczy już zdążyłem się dowiedzieć. Ale o niektórych jeszcze nie wiedziałem.
Co się tyczy wagonu doczepnego, jest to chwilowo wagon napędowy pozbawiony pantograf. Wagony dwustronne znam, jeździłem i pamiętam, były wykorzystywane na łódzkich trasach podmiejskich.
Dziękuję za rady, będę wiedział na co zwrócić uwagę.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 429
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Ciora »

Nie wiem, czy tu coś nowego znajdziecie, bo kolega Lech sporo już napisał. Dla zainterenych link do MPK w P-niu:
https://www.mpk.poznan.pl/strefa-biznes ... ow-typu-n/
Maciej
Lech Makowiecki
Posty: 94
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: Lech Makowiecki »

Model dotyczy zestawienia wagon silnikowy 4N i doczepny 4ND.
Musisz zdecydować czy to będzie wagon 4N w wersji fabrycznej drzwi po obu bokach i stanowisko motorniczego oraz reflektor z przodu i tyłu wagonu,
czy tak jak model wykonany jest obecnie i przedstawia wagon po modyfikacji w przedsiębiorstwach tramwajowych tzn drzwi po jednej stronie ale wtedy pulpit motorniczego i reflektor musi być tylko z przodu. Z tyłu gdzie już nie było sterowania na ogół występowała szyba pełna bez szprosów po bokach.
Jeśli chodzi o wagon doczepny 4ND to analogiczna sytuacja z drzwiami jak w 4N, nie ma reflektora czołowego, a na czołach wagonu w tej wersji nie było już tablicy kierunkowej ani wywietrzników po obu jej stronach. Występowała duża szyba tak jak na zdjęciu które zamieścił Kol. daraśekp. Zresztą zdjęć tych wagonów w internecie jest dość sporo.
W modelu stacjonarnym (wydruk podwozia) dla 4N i 4ND nie powinny wystawać stopnie przy drzwiach, one chowały się za zamkniętymi drzwiami, w przeciwieństwie do wagonów N i ND.
Moje uwagi nie ujmują nic obecnemu modelowi ale mogą go przybliżyć do oryginału.
Awatar użytkownika
biegacz67
Posty: 349
Rejestracja: 19 kwie 2006, 16:50
Lokalizacja: Oxford
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: biegacz67 »

Konstal N
Znalazłem trochę zdiec, możecie popatrzyć, może coś trzeba poprawić. Może są tu lepsi znawcy tych konstrukcji.
Załączniki
FB_IMG_1704988555210.jpg
20231220_190714.jpg
Screenshot_20230923-075653_Gallery.jpg
20230824_163731.jpg
20230824_163632.jpg
20230817_184330.jpg
20230817_184320.jpg
20230817_184310.jpg
20230817_184245.jpg
20230817_184214.jpg
20230817_184206.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moja TT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość