EU07 UMF 303E
Moderator: mod-Tabor
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Konrad, pomysł wydruku jest jak najbardziej ok. Każdy obcina sobie paznokcie więc cążkami oby odciąć podpory włada sprawnie . Według mnie wydruk jest bardziej precyzyjny jeśli chodzi o linie podziału.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Po mniej więcej godzinie mamy już wstępnie oczyszczony z podpór druk 3D.
Czas wyposażyć go w detale oraz wyszlifować dokładnie falbanki na dole.
Potem nastąpi szlif powierzchni czołownicy pochylonej w kierunku stołu oraz malowanie podkładem.
Na dniach będzie wycięta wodą podłoga z płaskownika mosiężnego.
Model stanie na wózkach.
Czas wyposażyć go w detale oraz wyszlifować dokładnie falbanki na dole.
Potem nastąpi szlif powierzchni czołownicy pochylonej w kierunku stołu oraz malowanie podkładem.
Na dniach będzie wycięta wodą podłoga z płaskownika mosiężnego.
Model stanie na wózkach.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Pierwszy druk był obiecujący ale niestety wewnętrzne rozpórki budy spowodowały jej deformację przy druku.
Stąd dalsze prace nad nią zostały zaniechane.
Na szczęście dzięki pomocy dobrego człowieka udało się zmodyfikować plik STL i mamy już finalna wersję modelu do druku.
Wydaje mi się, że jakość powierzchni oraz detalu jest na tyle duża, że praktycznie nie wymaga obróbki.
Nasuwa się więc pytanie czy opłaca się odlewać budę lokomotywy. Korzystamy z druków 3D już od paru lat w przypadku produkcji części do modeli i nic się z nimi nie dzieje.
Filigranowe detale itd dalej są w planach jedynie jako metalowe.
Stąd dalsze prace nad nią zostały zaniechane.
Na szczęście dzięki pomocy dobrego człowieka udało się zmodyfikować plik STL i mamy już finalna wersję modelu do druku.
Wydaje mi się, że jakość powierzchni oraz detalu jest na tyle duża, że praktycznie nie wymaga obróbki.
Nasuwa się więc pytanie czy opłaca się odlewać budę lokomotywy. Korzystamy z druków 3D już od paru lat w przypadku produkcji części do modeli i nic się z nimi nie dzieje.
Filigranowe detale itd dalej są w planach jedynie jako metalowe.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Oj jest i to duży. Ale nie ma czas tego sfotografować. Obiecuję, że się poprawię.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Jest jakiś progres? Na 07 na pewno się skuszę.
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Ja również byłbym chętny na jeden zestaw, szczególnie z opcją kupienia wózków z wałami od Tilliga + silniczki z Aliexpress.
P.
P.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 maja 2021, 22:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Minął tydzień, mamy jakieś aktualizacje w temacie?
Ja też się piszę wstępnie na jedną sztukę.
Ja też się piszę wstępnie na jedną sztukę.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Mnie rowniez dopisz do listy na jedna sztuke. Chociaz wolalbym gotowa sztuke bo sam raczej nie dam rady
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Do tego vectron piko jest mniej awaryjny.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Vectron Piko jest praktycznie w tej samej cenie co TilligaJest to bardzo dobra wiadomość. Mamy zatem trzecią bazę napędowa.
Ciekawe jak tańszy Vectron Piko. Ja się obawiam, ze Piko jak zwykle poszło na łatwiznę i coś uprościło.
- Niejeden+
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Mam nadzieję, że zasilanie będzie przez PANTOGRAFa w modelu będzie to tylko 0-12= lub 16V
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Jest to bardzo dobra wiadomość. Mamy zatem trzecią bazę napędowa.Adamczewski pisze: ↑09 sty 2024, 20:41Tillig - Rozstaw osi około 24.6mm, średnica koła - tu rzekłbym 10.5mm (mierzone linijką, bez suwmiarki i bez rozbierania wózka).
Ciekawe jak tańszy Vectron Piko. Ja się obawiam, ze Piko jak zwykle poszło na łatwiznę i coś uprościło.
- Adamczewski
- Posty: 494
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Tillig - Rozstaw osi około 24.6mm, średnica koła - tu rzekłbym 10.5mm (mierzone linijką, bez suwmiarki i bez rozbierania wózka).Ranger pisze: ↑08 sty 2024, 23:54KOLEJNĄ BAZĄ NAPĘDOWĄ DO EU07 MOŻE BYĆ BR193 Vectron Jego średnica kół to 1250mm a rozstaw osi w wózku to 3000m. Pasuje zatem równie dobrze co Husarz Tilliga.Ranger pisze: ↑05 sty 2024, 20:55 Napędem do tego modelu mogą być dwie bazy - droższa to Husarz Tilliga i wszystkie pochodne. Rozstaw kół w wózku oraz ich średnica pasują idealnie.
Nic nie trzeba zmieniać. Wystarczy zapiąć nasze maskownice i zamontować w ramie w gniazdach takich jak w bazie.
Tanią bazą napędową będzie Taurus Piko wszystkich rodzajów. Średnica kół nie jest idealna jak i rozstaw różni się o 1,2mm. Nie mniej jednak cena bazy rekompensuje te nieścisłości.
Czy ktoś z was może zmierzyć jak wiarygodnie Tillig i Piko odwzorowały wymiary kół i rozstaw osi wózka?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości