EU07 UMF 303E

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

ArturSchŁ pisze: 05 kwie 2024, 07:39 Z upierdliwością maniaka, zapytam o gniazdo na głośnik z komorą rezonansową (typu kostka cukru),
a może uda się zmieścić i kondensatory podtrzymujące (chyba, że już na PCB są) ??
Nie ten etap projektu. Najpierw ma jeździć itd a potem zobaczymy gdzie będzie miejsce.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10307
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: ArturSchŁ »

Z upierdliwością maniaka, zapytam o gniazdo na głośnik z komorą rezonansową (typu kostka cukru),
a może uda się zmieścić i kondensatory podtrzymujące (chyba, że już na PCB są) ??
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 04 kwie 2024, 19:38
Ranger pisze: 04 kwie 2024, 15:20Obecnie mamy już nową ramę z KKS, mocowanie silnika itd.
Wszystko zgrało się bardzo ładnie.
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Ach ten nasz Tadeusz. Zawsze powie coś mądrego i zachęci do pracy :)
Łoże poszło 1mm w dół.
Załączniki
rama v4.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

mae pisze: 04 kwie 2024, 20:11 Być może warto też rozważyć odlewany SHP (tak żeby go nie odłamać za szybko). Generalnie super robota, powinieneś startować w konkursie na model roku w TT ;D
Też o tym myślę ale to jest kwestia doboru żywicy. Być może będzie to z metalu a być może z żywicy ABS.
mae
Posty: 208
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: mae »

Być może warto też rozważyć odlewany SHP (tak żeby go nie odłamać za szybko). Generalnie super robota, powinieneś startować w konkursie na model roku w TT ;D
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 04 kwie 2024, 19:38
Ranger pisze: 04 kwie 2024, 15:20Obecnie mamy już nową ramę z KKS, mocowanie silnika itd.
Wszystko zgrało się bardzo ładnie.
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Trudno polemizować z takimi wnioskami.
Kąt 15st to raczej duża przesada. Przypominam, że walki w przykładni Cardana nie muszą być umieszczone na przeciwko. Dodatkowo te Tilliga charakteryzja się dużymi luzami.
Testy jazdy pokażą prawdę. Najwyżej trzeba będzie zagłębić łoże silnika oraz zrobić wcięcia w ramię na kola zamachowe. Moim zdanie nie jest to konieczne. Nie mniej jednak jest taka możliwość.
Bardziej reprezentatywne jest zdjęcie boczne.
Załączniki
Screenshot_20240404_195902_Samsung Internet.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

brovarek pisze: 04 kwie 2024, 19:27 Nie jestem jakimś specjalnym fachowcem w obrabianiu wydruków, jednak lepiej już na samym początku psiknąć go podkładem.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
Podkład to podstawa. Niekiedy pokryje połowę cech charakterystycznych druku3D.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1897
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: T_Domagalski »

Ranger pisze: 04 kwie 2024, 15:20Obecnie mamy już nową ramę z KKS, mocowanie silnika itd.
Wszystko zgrało się bardzo ładnie.
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2024, 19:44 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

Jeszcze na tle białych zbiorników.
Załączniki
20240404_193002.jpg
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 865
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: brovarek »

Nie jestem jakimś specjalnym fachowcem w obrabianiu wydruków, jednak lepiej już na samym początku psiknąć go podkładem.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

Mam nadzieję, że to uspokoi kolegów że nie będzie jakiejś lipy na dole budy.
Obróbka zajęła dosłownie 2min .
Zrobiłem to między tymi kratkami aby było widać gdzie się kończy obróbka. Dalej widać falowanie itd a w miejscu obróbki jest idealna prosta linia. Zaokrąglenie na dole to żaden problem. Dosłownie delikatne dotknięcie papierem 3000.
Ranger pisze: 04 kwie 2024, 19:05
mae pisze: 04 kwie 2024, 16:45 Oszklenie super, detale na dachu też bardzo fajne. Troszkę jednak niepokoi mnie rama, na niej jednak jest oparty spory ciężar, a jest dość płaska bez wzmocnień. Nie zamieni się w banana z czasem? Może lepiej ramę wyfrezować w metalu?
A kto powiedział, ze nie będzie wzmocnień? Od początku piszę, że będzie do niej dokręcany balast wycięty wodą z płaskownika mosiężnego. Zostawiam to jednak na koniec z racji, że muszę mieć pewność, że rama jest już ostateczna.
mae pisze: 04 kwie 2024, 16:46 Aha no i ta spodnia krawędź budy faluje, może warto tam dołożyć trochę materiału, żeby było co szlifować?
BarTTek pisze: 04 kwie 2024, 17:02 Właśnie też to zauważyłem przy różnych wydrukach u różnych wykonawców. Ta krawędź "od podstawki" jest pofalowana. Pół biedy jak to prosta krawędź, a w EU07 jest zdaje się lekko zaokrąglona

Jest jeszcze nie obrobiona. Tak jak odciąłem podpory tak została. Nie chcę obrabiać dołu bez potrzeby. Jakby okazało się, że w budzie są konieczne poprawki to szkoda pracy.
Specjalnie dla was koledzy obrobię dosłownie trzy centymatry dołu i wstawię zdjęcie.
Załączniki
20240404_191606.jpg
20240404_191715.jpg
20240404_191650.jpg
20240404_191627.jpg
20240404_191617.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

mae pisze: 04 kwie 2024, 16:45 Oszklenie super, detale na dachu też bardzo fajne. Troszkę jednak niepokoi mnie rama, na niej jednak jest oparty spory ciężar, a jest dość płaska bez wzmocnień. Nie zamieni się w banana z czasem? Może lepiej ramę wyfrezować w metalu?
A kto powiedział, ze nie będzie wzmocnień? Od początku piszę, że będzie do niej dokręcany balast wycięty wodą z płaskownika mosiężnego. Zostawiam to jednak na koniec z racji, że muszę mieć pewność, że rama jest już ostateczna.
mae pisze: 04 kwie 2024, 16:46 Aha no i ta spodnia krawędź budy faluje, może warto tam dołożyć trochę materiału, żeby było co szlifować?
BarTTek pisze: 04 kwie 2024, 17:02 Właśnie też to zauważyłem przy różnych wydrukach u różnych wykonawców. Ta krawędź "od podstawki" jest pofalowana. Pół biedy jak to prosta krawędź, a w EU07 jest zdaje się lekko zaokrąglona

Jest jeszcze nie obrobiona. Tak jak odciąłem podpory tak została. Nie chcę obrabiać dołu bez potrzeby. Jakby okazało się, że w budzie są konieczne poprawki to szkoda pracy.
Specjalnie dla was koledzy obrobię dosłownie trzy centymatry dołu i wstawię zdjęcie.
BarTTek
Posty: 810
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: BarTTek »

mae pisze: 04 kwie 2024, 16:46 Aha no i ta spodnia krawędź budy faluje, może warto tam dołożyć trochę materiału, żeby było co szlifować?
Właśnie też to zauważyłem przy różnych wydrukach u różnych wykonawców. Ta krawędź "od podstawki" jest pofalowana. Pół biedy jak to prosta krawędź, a w EU07 jest zdaje się lekko zaokrąglona
mae
Posty: 208
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: mae »

Aha no i ta spodnia krawędź budy faluje, może warto tam dołożyć trochę materiału, żeby było co szlifować?
mae
Posty: 208
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: mae »

Oszklenie super, detale na dachu też bardzo fajne. Troszkę jednak niepokoi mnie rama, na niej jednak jest oparty spory ciężar, a jest dość płaska bez wzmocnień. Nie zamieni się w banana z czasem? Może lepiej ramę wyfrezować w metalu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości