SU45 MTB - jakie wrażenia?
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
To już dwóch
- Niejeden+
- Posty: 305
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
epoka IV, dwa egzemplarzewlodar pisze: ↑16 gru 2023, 16:26 Dokładnie. Fakt faktem to okno rzeczywiście jest zdziebko przekłamane, ale ogólnie model wydaje się całkiem udany. Niech no tylko wyjdzie seledyn bez gniazd, ryfli , żóltych czół, z oznaczeniem SP, czyli epoka IV, a conajmniej jeden egzemplarz z pewnością im zejdzie
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Dokładnie. Fakt faktem to okno rzeczywiście jest zdziebko przekłamane, ale ogólnie model wydaje się całkiem udany. Niech no tylko wyjdzie seledyn bez gniazd, ryfli , żóltych czół, z oznaczeniem SP, czyli epoka IV, a conajmniej jeden egzemplarz z pewnością im zejdzie
- NemoTT
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- NemoTT
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Dziękuję za Wasze opinie. Dzisiaj mogę się do nich dołączyć, ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem SU45 produkcji MTB. I... Jestem zachwycony tym modelem! Jest śliczny, bardzo ładnie i dokładnie wykonany. Po prostu cacuszko. Jeździ bdb, dobrze trzyma się szyn. Podkreślam to, ponieważ z tym MTB EP05 ma pewne problemy. W ogóle uważam, że SU45 robi lepsze wrażenie niż EP05-16. Dywaguję, ale loki spalinowe lepiej wychodzą Czechom niż elektryczne (pantografy w EP05 musiałem poprawiać). No i światła, w SU45 obudowa nie świeci razem z reflektorami jak to ma miejsce w EP05. W spalinówce piękne jest wszystko, a poręcze - po prostu bajka.
I co dla mnie też jest ważne. Pamiętajmy, że SU45 to polska konstrukcja. Oczywiście prawdziwej loki.
I co dla mnie też jest ważne. Pamiętajmy, że SU45 to polska konstrukcja. Oczywiście prawdziwej loki.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Jak dla mnie fronty lokomotywy nie mają idealnego kształtu, boczne okno otwierane maszynisty powinno chyba być pod większym kątem. Estetycznie natomiast jest to chyba najlepszy model MTB. Malowanie jest ładne i równe, oznaczenia wyglądają ładnie i są czytelne. Lokomotywa pewnie nie jest idealna, widać klej przy barierkach, gdzieś tam przy oknie mam jakieś wgłębienie. Natomiast są ładne wentylatory i siatka nad nimi. Generalnie jak nigdy jestem po zakupie modelu MTB zadowolony, jest naprawdę przyzwoity. Wymiarowo to nie mam pojęcia, planów nie mam.
- Adamczewski
- Posty: 494
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Czyli 067 jednak wyszła? Myślałem że producent zmienił zdanie i anulował ten numer na samym początku. Możesz napisać jakie oznaczenia są na modelach? Przydział i data rewizji?
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Kształty czoła Kamilowego SU są na pewno delikatnie zaburzone, to samo dotyczy "półki" pod oknem. Model powstał dawno temu, pewnie gdyby Kamil działał pełną parą to by to poprawiał. Natomiast Mtb na "oko" ma poprawne krzywizny, natomiast chciałbym zerknąć w ogólne proporcje, bo te wydają się być za szerokie.
Pewnie jak Mtb trafi do mnie to go obmierzę dokładnie.
Pewnie jak Mtb trafi do mnie to go obmierzę dokładnie.
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Od początku miałem wrażenie, że u Kamila to czoło jest jakieś takie zbyt wypukłe. Kiedyś próbowałem zrobić SP45 fototrawioną w H0 i TT (obie wylądowały ostatecznie w koszu ), więc wiem jak trudno jest oddać te krzywizny. EU07 i ET22 wyszły Kamilowi bardzo dobrze, ale SP45 jego produkcji jest właśnie jakaś taka zbyt wypukła od strony czół (jakby ktoś ścisnął boki kabiny i w konsekwencji środek czoła "poszedł "do przodu). Mam wrażenie, że model MTB bardziej przypomina oryginał. Oczywiście na podstawie zdjęć - nie miałem w ręku ani wersji Kamila, ani MTB.
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Po obejrzeniu zdjęć Fiata w sieci to bardziej skłaniałbym się do "błędu"... ale w modelu Kamila. Ale to tylko subiektywna ocena.
- Ciora
- Posty: 428
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Właśnie, właśnie. Też mnie to interesuje. Bo patrząc na zdjęcia od czoła , wygląda jakby różnica w prawdziwej lokomotywie wynosiła jakieś 0,5 metra . Aż taki błąd w modelu?
Maciej
- dejww
- Posty: 252
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Maciuś. Napisałem, że MTB są za szerokie . Jak je w wolnej chwili pomierze to napisze Tobie
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Dawid a mógłbyś zmierzyć szerokości na wysokości zderzaków, dołu okien ( słupki) i na gorze okien (słupki po zewnętrznej) na oko widać ze Mtb jest za szerokie. Ciekawy jestem o ile. Oczywiście i Kamila i Mtb
- dejww
- Posty: 252
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Cześć,
Spróbuje napisać swoje spostrzeżenia dotyczące SU45 od MTB. Porównywałem z SU45 od KamilaW (model z żółtym czołem) i.... Długość i wysokość jest zbliżona. Lokomotywy MTB względem Kamilowej są szersze a czoło jest mniej wysunięte. Czoło w SU45 od Kamila jest smuklejsze. Generalnie wymiarowo Kamilowa jest bardziej zbliżona do oryginału. Jeżeli chodzi o układ napędowy to jest identyczny jak w SU46 (są zmienione tylko maskownice wózków). Napęd ten uważam za prosty i bezawaryjny. Modele MTB dużo jeżdżą na imprezach i sprawują się wyśmienicie. Koła nie posiadają gumek przyczepnościowych co uważam za ogromny plus dlatego,że w razie braku prądu bez problemu można przeciągnąć lokomotywę oraz jak jest na haku duże brutto nie ma co zlecieć z obręczy (co często zdarza się przy kołach z gumkami). Lokomotywy są dobrze dociążone, dzięki czemu mają dużą siłę uciągu. Duży + dla MTB za poprawę nanoszenia oznaczeń. W SU45 są o niebo wyraźniejsze niż w poprzednich modelach. Nie przebija również oświetlenie na czołach. Na uwagę również zasługują wentylatory, które wyglądają dużo ładniej niż w SU46 czy ST43. Jeżeli chodzi o oświetlenie to podzielam opinię Domissa, czerwone światła, których nie da się wyłączyć są zbędne i mnie osobiście bardzo denerwują w momencie gdy lokomotywa ciągnie wagony a czerwone światła biją po czole pierwszego wagonu. Bleeeeeee dla mnie ohyda ....... Przydały by się jednak światła manewrowe co też zostało wspomniane. Minusem jest też brak wyznaczonego miejsca na przyklejenie wycieraczek. Ogólnie model uważam za wart swojej ceny i cieszę się, że zasilił moją bazę taborową.
Pozdrawiam wszystkich TT kowo zakręconych
Spróbuje napisać swoje spostrzeżenia dotyczące SU45 od MTB. Porównywałem z SU45 od KamilaW (model z żółtym czołem) i.... Długość i wysokość jest zbliżona. Lokomotywy MTB względem Kamilowej są szersze a czoło jest mniej wysunięte. Czoło w SU45 od Kamila jest smuklejsze. Generalnie wymiarowo Kamilowa jest bardziej zbliżona do oryginału. Jeżeli chodzi o układ napędowy to jest identyczny jak w SU46 (są zmienione tylko maskownice wózków). Napęd ten uważam za prosty i bezawaryjny. Modele MTB dużo jeżdżą na imprezach i sprawują się wyśmienicie. Koła nie posiadają gumek przyczepnościowych co uważam za ogromny plus dlatego,że w razie braku prądu bez problemu można przeciągnąć lokomotywę oraz jak jest na haku duże brutto nie ma co zlecieć z obręczy (co często zdarza się przy kołach z gumkami). Lokomotywy są dobrze dociążone, dzięki czemu mają dużą siłę uciągu. Duży + dla MTB za poprawę nanoszenia oznaczeń. W SU45 są o niebo wyraźniejsze niż w poprzednich modelach. Nie przebija również oświetlenie na czołach. Na uwagę również zasługują wentylatory, które wyglądają dużo ładniej niż w SU46 czy ST43. Jeżeli chodzi o oświetlenie to podzielam opinię Domissa, czerwone światła, których nie da się wyłączyć są zbędne i mnie osobiście bardzo denerwują w momencie gdy lokomotywa ciągnie wagony a czerwone światła biją po czole pierwszego wagonu. Bleeeeeee dla mnie ohyda ....... Przydały by się jednak światła manewrowe co też zostało wspomniane. Minusem jest też brak wyznaczonego miejsca na przyklejenie wycieraczek. Ogólnie model uważam za wart swojej ceny i cieszę się, że zasilił moją bazę taborową.
Pozdrawiam wszystkich TT kowo zakręconych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości