SU45 MTB - jakie wrażenia?
Moderator: mod-Tabor
- NemoTT
- Posty: 224
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Do 2002 roku 118 miała żółte czoło. Od ww. roku przód przemalowany na zielony z pomarańczowym pasem na dole. Tak więc model MTB de facto to V epoka.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Witam wszystkich
Pytanie do znawców tematu.
W jakiej właściwie epoce jest malowanie tej lokomotywy z numerem 118?
Na stronie producenta i wielu sklepów modelarskich jest informacja że to ep.IV
Mnie to bardziej pasuje na ep.V , ale może się mylę.
Tak też podaje Makieciarz na stronie sklepu.
Malowanie Modelu Targowego z numerem 067 to chyb był wzór malowania typowy dla ep.IV
Pozdrawiam
Pytanie do znawców tematu.
W jakiej właściwie epoce jest malowanie tej lokomotywy z numerem 118?
Na stronie producenta i wielu sklepów modelarskich jest informacja że to ep.IV
Mnie to bardziej pasuje na ep.V , ale może się mylę.
Tak też podaje Makieciarz na stronie sklepu.
Malowanie Modelu Targowego z numerem 067 to chyb był wzór malowania typowy dla ep.IV
Pozdrawiam
RoberTT
- NemoTT
- Posty: 224
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- NemoTT
- Posty: 224
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Maszynista może wsiąść do lokomotywy i zatrąbić.
Schodki minimalnie nie pasują do otworu (różnica w setkach) i trzeba troszkę ściągnąć nadmiaru materiału. Trąbki sygnalizacje idealnie spasowane z otworami na dachu.
Schodki minimalnie nie pasują do otworu (różnica w setkach) i trzeba troszkę ściągnąć nadmiaru materiału. Trąbki sygnalizacje idealnie spasowane z otworami na dachu.
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Nie rozbierałem SU45 - szlifowałem budę S200 od MTB i wydaje mi się ,że to był odlew a materiał "żywicowaty".
- wlodar
- Posty: 988
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Groszki, fuj a tak swoją drogą, nie mogli schrzanić jej dokumentnie? Miałbym jasną sytuację: NIE KUPUJĘ! A tak? Jest na tyle poprawna i MASTHEWOWA żeby ją kupić (jak wyjdzie we właściwej czwartoepokowej wersji ), i na tyle schrzaniona (nie piszę SPIEPRZONA, bo mnie Admin pogoni ), by psioczyć i marudzic. Ech, ten brak poważniejszych problemów (bo na świecie dobrze się dzieje i ogólnie wszystko gra (taki śmiech przez łzy ).
PS: RailNut zacytował mnie, gdy odnosiłem się do posta wojtek_'a dotyczącego wersji groszkowej. Odnośnie procesu produkcyjnego się nie wypowiem, bo się na tym nie znam, ale do chol÷×ry, to jest modelarstwo, a modele MTB naprawdę nie kosztują pół ceny. Poza tym, wg mnie problemem nie jest mały parapet (który chyba jest ok), a skosy czoła. Skoro BTTB w latach 70-tych robiło skaładane formy (ze szwami), to w 2023 r. MTB chyba też może.
PS: RailNut zacytował mnie, gdy odnosiłem się do posta wojtek_'a dotyczącego wersji groszkowej. Odnośnie procesu produkcyjnego się nie wypowiem, bo się na tym nie znam, ale do chol÷×ry, to jest modelarstwo, a modele MTB naprawdę nie kosztują pół ceny. Poza tym, wg mnie problemem nie jest mały parapet (który chyba jest ok), a skosy czoła. Skoro BTTB w latach 70-tych robiło skaładane formy (ze szwami), to w 2023 r. MTB chyba też może.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 sie 2023, 12:17
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Zastanawiam się, do jakiego stopnia tak mały "parapet" na czole lokomotywy wynika z ograniczeń technologicznych w produkcji wyprasek? Z tego co słyszałem takie duże wcięcia "do wewnątrz" są niezalecane w procesie projektowania formy wtryskowej. Że niby najlepiej jakby to była prosta bryła, idealnie to rozszerzająca się delikatnie u podstawy (żeby lepiej z formy "schodziła"). Może to było max, co mogli zrobić żeby pudło mogło być wtryskiwane jako jedna wypraska? Może inaczej by musieli zrobić czoła jako osobne wypraski? (pewnie łączone w procesie składania loki -> wyższe koszty). Z tego co czytałem wszystkie elementy produktów MTB powstają w Czechach, więc to pewnie nie była decyzja jakiegoś "inżyniera produkcji" w Chinach.
Jest na forum ktoś, kto zna się na tych procesach produkcyjnych? Co może być "techniczna" przyczyną takich różnic "realna lokomotywa" vs. "model MTB"?
- wojtek_
- Posty: 477
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Jedna szt jest na allegro ale w sklepie internetowym allegrowego sprzedawcy jest taniej:
https://www.datalandhobby.pl/mtb-lokomo ... 1,k84.html
https://www.datalandhobby.pl/mtb-lokomo ... 1,k84.html
- NemoTT
- Posty: 224
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Fajny filmik. SU45 z piętrusami.wlodar pisze: ↑21 gru 2023, 11:15 Na jutubie jest filmik z jazd SU45 MTB: https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
- wlodar
- Posty: 988
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Na jutubie jest filmik z jazd SU45 MTB:
https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
Nie wiem, czy modelka z początku filmu jest dołączona jako wyposażenie dodatkowe.
No fakt faktem, że jak ktoś wie że ten przód nie do końca jest taki jak powinien, to rzuca się to w oczy. Szkoda, bo mogło być tak dobrze. Pal sześć suwmiarkę - to po prostu widać. Z drugiej strony, sądzę że jak trochę to pojeździ po makiecie, to dość szybko przestanie się na to zwracać uwagę. Może Ranger zdecyduje się zrobić prawidłową budę, pasującą do podwozia MTB? O ile zestawy ST43 i ST44 uważałem za fanaberię (Gagarinowi brakowało garnków, ale Rumun wg mnie był wykonany na tyle poprawnie, (mimo lekko schrzanionych okien narożnych), że projektowanie i odlewanie całych bud wydawało mi się nieco przerostem formy nad treścią, ale oczywiście co kto woli), to tutaj akurat przydałby się prawidłowy odlew. Tylko, że jest to dopłacanie do czegoś, co już na starcie kosztuje niemało, a z góry wiadomo, że jest schrzanione. Chyba, że udałoby się namówić Rangera na zestaw budżetowy - sama buda plus niezbędny osprzęt (szybki przednie, oznaczenia, kratki wentylatorów etc.). Z drugiej strony jakiejś strasznej tragedii też nie ma, więc może szkoda "prądu". Tak czy inaczej gdy wyjdzie wersja SP45 z IV epoki, to na pewno kupię.
https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
Nie wiem, czy modelka z początku filmu jest dołączona jako wyposażenie dodatkowe.
No fakt faktem, że jak ktoś wie że ten przód nie do końca jest taki jak powinien, to rzuca się to w oczy. Szkoda, bo mogło być tak dobrze. Pal sześć suwmiarkę - to po prostu widać. Z drugiej strony, sądzę że jak trochę to pojeździ po makiecie, to dość szybko przestanie się na to zwracać uwagę. Może Ranger zdecyduje się zrobić prawidłową budę, pasującą do podwozia MTB? O ile zestawy ST43 i ST44 uważałem za fanaberię (Gagarinowi brakowało garnków, ale Rumun wg mnie był wykonany na tyle poprawnie, (mimo lekko schrzanionych okien narożnych), że projektowanie i odlewanie całych bud wydawało mi się nieco przerostem formy nad treścią, ale oczywiście co kto woli), to tutaj akurat przydałby się prawidłowy odlew. Tylko, że jest to dopłacanie do czegoś, co już na starcie kosztuje niemało, a z góry wiadomo, że jest schrzanione. Chyba, że udałoby się namówić Rangera na zestaw budżetowy - sama buda plus niezbędny osprzęt (szybki przednie, oznaczenia, kratki wentylatorów etc.). Z drugiej strony jakiejś strasznej tragedii też nie ma, więc może szkoda "prądu". Tak czy inaczej gdy wyjdzie wersja SP45 z IV epoki, to na pewno kupię.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
1) A kto powiedział, że docelowy odbiorca jest polski? Nie zdziwiłbym się, gdyby w Niemczech sprzedawało się więcej polskich lokomotyw niż w Polsce - przyczyn tego może być wiele.
2) OIDP, wg prawa obowiązek zapewnienia polskiej instrukcji leży po stronie importera/dystrybutora na Polskę, a nie producenta.
- NemoTT
- Posty: 224
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10307
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Warto też zauważyć, że instrukcja jest tylko w języku niemieckim - skandal!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość