Zapowiedzi/Nowości 2024

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1739
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: krzysztof »

a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 865
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: brovarek »

Czekają na nową generację drukarek, ten raster na prototypie nie wygląda zachęcająco....
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10312
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

Kres Neuheiten 2024.

Na stronach elriwa.de i Makieciarz, ukazały się informacje o nowościach KRESa w tym i Berliner S-Bahn - protoplasta trójmiejskich Modraków serii EW91.
ET167_1.jpg
ET167_2.jpg
Cena jednak, na poziomie 2,5 K - 3,4 K zł za 4 wagonowy skład (UVP 632,00 € - 863,00 €), będzie zapewne stanowiła zaporę dla większości amatorów TeTetki.
🥲

elriwa.de:
"Informacje od Kresa otrzymane 9 lutego 2024 r.:
„Ze względu na duże opóźnienie w przypadku BR 670 H0 poczyniliśmy jedynie niewielkie postępy w przypadku berlińskiej kolei miejskiej S-Bahn w wielkości TT i dlatego musieliśmy ponownie znacznie przesunąć planowany termin dostawy. Ale wszystko idzie do przodu (...) aby w końcu ponownie uszczęśliwić naszą liczną rzeszę fanów TT."


Fotki prototypu:
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: T_Domagalski »

LemingAnadyrski pisze: 28 sty 2024, 00:37pojawił się także set 2-os. węglarek DR 01077, które wyglądają odrobinę inaczej niż na wizualizacji producenta.
Nie mam tam konta. Na czym polega ta różnica? Zastanawia mnie, co można skopać w tak dobrze znanej formie?

Edit:
Już pogooglałem. Trzeci wagon z setu jest bez szczęk hamulcowych. Ale to w sumie jest OK, bo wagon ten ma białe paski na słupkach narożnych, czyli zamiast hamulca posiada tylko przewód powietrzny.
Aby było całkiem OK, to trzebaby mu jeszcze wyciąć skalpelem tablice przestawcze hamulca. :P
romanpumas
Posty: 1225
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: romanpumas »

Tak wyszly jako TILLIG BR62 a MMS BR78.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2305
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Borczy »

Może wyjdę na słabeusza :mrgreen: ale w katalogu Tilliga na 2004 rok była Br78 i Br62 - one się ukazały w ogóle ?
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 467
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Domiss »

LemingAnadyrski pisze: 28 sty 2024, 00:37 Czego zaś innego należałoby oczekiwać od ludzi którzy co roku kłopoczą się z "niewłaściwym rodzajem liści na torach" zamiast odkryć jak poprawnie użyć piasecznicy(...)
Dla tych, którzy wolą przeczytać o tym po polsku: https://gazetawroclawska.pl/pociagi-spo ... ar/9052021
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: LemingAnadyrski »

DBv pisze: 27 sty 2024, 21:17 [...]
Nic to, że odstęp między lokomotywą a tendrem wynosi centymetr... Nic to że oś toczna wózka zawisa nad torem bo projekt ortodoksyjnie nie zakładał że zestaw kołowy ma się trzymać w torze...
[...]
Czego zaś innego należałoby oczekiwać od ludzi którzy co roku kłopoczą się z "niewłaściwym rodzajem liści na torach" zamiast odkryć jak poprawnie użyć piasecznicy, a w umywalkach od czasów królowej Wiktorii mają dwa osobne krany (do wyboru: 1 - lodowata zimna, 2 - prawie wrzątek)?

Wracając do tematyki wątku: czy Tillig pochwalił się w katalogu 6,35% wzrostem cen od piątku? Zapomnieli? Och, przecież to nie nowość, więc po co o tym wspominać... :-> A braki w kontroli jakości dalej takie same.

ČSD ABm (16412) / ep.IV, oraz Bcm (16413) są już dostępne u Tilliga, pojawił się także set 2-os. węglarek DR 01077, które wyglądają odrobinę inaczej (link z TT-Board, wymaga zalogowania) niż na wizualizacji producenta.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: DBv »

T_Domagalski pisze: 24 sty 2024, 12:04
wlodar pisze: 24 sty 2024, 11:42Ciekawe czemu.
Najwyraźniej założyli (wg mnie słusznie), że modele Class 66 UK będą jeździły głównie z modelami wagonów UK produkcji Hornby, czyli o znanych i kontrolowanych przez producenta oporach toczenia.
Natomiast warianty europejskie będą musiały sobie radzić z różnego rodzaju szrotem - z pozostałościami po BTTB oraz nieprzewidywalnymi wynalazkami Tilliga w postaci np. łożysk z "resoraków".
Być może jest i tak. Wszak tak czy inaczej różnicowanie elementów produkcji a potem i wsparcia serwisowego życia nie ułatwia... Jakiś więc powód być musiał... Osobiście natomiast obstawiałbym, że to raczej kwestia swoistego wyspiarskiego podejścia do modeli kolejowych i swoistych dla nich rozwiązań... Otóż z bliżej nieznanego mi powodu, na wyspach mają uczulenie na gumki zwiększające przyczepność. Coś co u nas jest w zasadzie standardem a czasami wręcz oczekiwaniem rynku (patrz case Kaluga/PIKO i akcja z wymiennymi osiami z gumkami) - tam uchodzi za przejaw "czip plastiki modl". Model ma być ciężki (die-cast) i bez gumek - wtedy jest "primjum kłality modl" ... Nic to, że odstęp między lokomotywą a tendrem wynosi centymetr... Nic to że oś toczna wózka zawisa nad torem bo projekt ortodoksyjnie nie zakładał że zestaw kołowy ma się trzymać w torze... Nic to, że precyzja sprzęgów wprost odpowiada tej z 1950 roku a oświetlenie jest niezrozumiałą i niepotrzebną fanaberią... Imperialne modelarstwo kolejowe gumek nie lubi i już! :P
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: DBv »

oelka pisze: 26 sty 2024, 19:16
wojtek_ pisze: 26 sty 2024, 17:03 ojtam, ojtam - jak szybko jedzie to nie widać różnicy.
Czekam na SU49
A tymczasem można będzie mieć "Bromberga" (nr. kat. 15117) a dokładnie będzie to kryty wagon czteroosiowy wyprodukowany po wojnie dla kolei wschodnioniemieckich, który prawdziwego Bromerga z okresu wojny tylko przypomina.
Niemniej w ofercie będzie jako model z epoki II.
To już zdaje się nie pierwsze podejście Tilliga w ramach którego wiecznie żywe BTTB wraca we wcieleniu DRG/DRB. Miło natomiast, że tym razem LOWA sparowana została z innymi niż standardowo (Niesky) wózkami. Miejmy nadzieję, że nowy, dotychczas nie występujący u Tilliga wzór wózków (Einheitsbauart 1943 ?) stanowi zapowiedź nowych propozycji o genezie lat lat czterdziestych...
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 993
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: wlodar »

Borczy pisze: 26 sty 2024, 16:47i do tego najdroższa z całej trójki producentów :P . Jej sprzedaż w Polsce będzie zapewne oszałamiająca.
Wniosek superksięgowych: TT nie ma sensu produkować - nie sprzedaje się :mrgreen:
Jestem ciekaw jak" schodziła" BR110 Roco po latach produkcji tej lokomotywy przez Tilliga. :lol: Aaa, przepraszam, Tillig miał wersję z gładkim dachem, Roco z trójprążkowym. :lol:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2186
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: oelka »

wojtek_ pisze: 26 sty 2024, 17:03 ojtam, ojtam - jak szybko jedzie to nie widać różnicy.
Czekam na SU49
A tymczasem można będzie mieć "Bromberga" (nr. kat. 15117) a dokładnie będzie to kryty wagon czteroosiowy wyprodukowany po wojnie dla kolei wschodnioniemieckich, który prawdziwego Bromerga z okresu wojny tylko przypomina.
Niemniej w ofercie będzie jako model z epoki II.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
bankier
Posty: 466
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: bankier »

Trzy lokomotywy w malowaniu PKP :shock: w jednym roku... biorąc pod uwagę czwartą z MTB to chyba trzeba będzie szukać nowej pracy.

ps. pytanie czy wagony Intercity z tymi samymi numerami co 13553 i 13536 (13536-1)?
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: wojtek_ »

Ciekawe też są żółte pudernice - nowa forma!
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: wojtek_ »

T_Domagalski pisze: 26 sty 2024, 12:25
wojtek_ pisze: 26 sty 2024, 08:22 Ale fajna platforma!
Masz na myśli tą imitację wagonu 424Z? :P
ojtam, ojtam - jak szybko jedzie to nie widać różnicy.
Czekam na SU49
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości