Zapowiedzi/Nowości 2024

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: wojtek_ »

Daj spokój! Od czasów BTTB seryjne modele to sypialny wars, Bipą i węglarka dwuosiowa. Na co to drążyć!
Garou
Posty: 94
Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Garou »

Koledzy, mam pytanie dotyczące ciekawej jak dla mnie propozycji wagonowej od Tilliga nr kat 18139. Chodzi mianowicie o wagon platformę serii Res-x PKP - jak mniemam w epoce IVc, która ma się ukazać w 2024 roku.
Pytanie jest takie: Czy typ wagonu mający być odwzorowany w modelu to nie jest czasem tak naprawdę nie polski Res 676, który ma "naśladować" polski 424Z? Jak porównuję zdjęcia realnego 424Z z tym modelem, widzę pewne różnice. Pytam z ciekawości.

PS. Kiedyś chyba firma Fleischmann w wielkości H0 też wypuściła model Res-x PKP i nie wiem czy tez nie był to wagon Res676... (nr kat. 76981).
Jarosław Franczyk
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: wojtek_ »

krzysztof pisze: 09 lut 2024, 19:48 a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
O!
Prośba o monitorowanie tematu oraz info jak model będzie dostępny na rynku. Dziękować!
Awatar użytkownika
miano
Posty: 612
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: miano »

krzysztof pisze: 09 lut 2024, 19:48 a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
Ale dzisiaj to rolnicy już takimi praktycznie nie jeżdżą
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10306
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

brovarek pisze: 09 lut 2024, 18:45... raster na prototypie nie wygląda zachęcająco....
Produkcja nie opiera się na drukarkach 3D tylko na wtrysku plastiku do form.
:lol:

Mnie natomiast przeraża cena, gdzie zestaw z dźwiękiem, to prawie jedna pensja ...
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: krzysztof »

a propos dzisiejszych protestów na drogach:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Fa ... 33112.html
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 865
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: brovarek »

Czekają na nową generację drukarek, ten raster na prototypie nie wygląda zachęcająco....
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10306
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

Kres Neuheiten 2024.

Na stronach elriwa.de i Makieciarz, ukazały się informacje o nowościach KRESa w tym i Berliner S-Bahn - protoplasta trójmiejskich Modraków serii EW91.
ET167_1.jpg
ET167_2.jpg
Cena jednak, na poziomie 2,5 K - 3,4 K zł za 4 wagonowy skład (UVP 632,00 € - 863,00 €), będzie zapewne stanowiła zaporę dla większości amatorów TeTetki.
🥲

elriwa.de:
"Informacje od Kresa otrzymane 9 lutego 2024 r.:
„Ze względu na duże opóźnienie w przypadku BR 670 H0 poczyniliśmy jedynie niewielkie postępy w przypadku berlińskiej kolei miejskiej S-Bahn w wielkości TT i dlatego musieliśmy ponownie znacznie przesunąć planowany termin dostawy. Ale wszystko idzie do przodu (...) aby w końcu ponownie uszczęśliwić naszą liczną rzeszę fanów TT."


Fotki prototypu:
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1897
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: T_Domagalski »

LemingAnadyrski pisze: 28 sty 2024, 00:37pojawił się także set 2-os. węglarek DR 01077, które wyglądają odrobinę inaczej niż na wizualizacji producenta.
Nie mam tam konta. Na czym polega ta różnica? Zastanawia mnie, co można skopać w tak dobrze znanej formie?

Edit:
Już pogooglałem. Trzeci wagon z setu jest bez szczęk hamulcowych. Ale to w sumie jest OK, bo wagon ten ma białe paski na słupkach narożnych, czyli zamiast hamulca posiada tylko przewód powietrzny.
Aby było całkiem OK, to trzebaby mu jeszcze wyciąć skalpelem tablice przestawcze hamulca. :P
romanpumas
Posty: 1224
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: romanpumas »

Tak wyszly jako TILLIG BR62 a MMS BR78.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2302
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Borczy »

Może wyjdę na słabeusza :mrgreen: ale w katalogu Tilliga na 2004 rok była Br78 i Br62 - one się ukazały w ogóle ?
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 466
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Domiss »

LemingAnadyrski pisze: 28 sty 2024, 00:37 Czego zaś innego należałoby oczekiwać od ludzi którzy co roku kłopoczą się z "niewłaściwym rodzajem liści na torach" zamiast odkryć jak poprawnie użyć piasecznicy(...)
Dla tych, którzy wolą przeczytać o tym po polsku: https://gazetawroclawska.pl/pociagi-spo ... ar/9052021
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: LemingAnadyrski »

DBv pisze: 27 sty 2024, 21:17 [...]
Nic to, że odstęp między lokomotywą a tendrem wynosi centymetr... Nic to że oś toczna wózka zawisa nad torem bo projekt ortodoksyjnie nie zakładał że zestaw kołowy ma się trzymać w torze...
[...]
Czego zaś innego należałoby oczekiwać od ludzi którzy co roku kłopoczą się z "niewłaściwym rodzajem liści na torach" zamiast odkryć jak poprawnie użyć piasecznicy, a w umywalkach od czasów królowej Wiktorii mają dwa osobne krany (do wyboru: 1 - lodowata zimna, 2 - prawie wrzątek)?

Wracając do tematyki wątku: czy Tillig pochwalił się w katalogu 6,35% wzrostem cen od piątku? Zapomnieli? Och, przecież to nie nowość, więc po co o tym wspominać... :-> A braki w kontroli jakości dalej takie same.

ČSD ABm (16412) / ep.IV, oraz Bcm (16413) są już dostępne u Tilliga, pojawił się także set 2-os. węglarek DR 01077, które wyglądają odrobinę inaczej (link z TT-Board, wymaga zalogowania) niż na wizualizacji producenta.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: DBv »

T_Domagalski pisze: 24 sty 2024, 12:04
wlodar pisze: 24 sty 2024, 11:42Ciekawe czemu.
Najwyraźniej założyli (wg mnie słusznie), że modele Class 66 UK będą jeździły głównie z modelami wagonów UK produkcji Hornby, czyli o znanych i kontrolowanych przez producenta oporach toczenia.
Natomiast warianty europejskie będą musiały sobie radzić z różnego rodzaju szrotem - z pozostałościami po BTTB oraz nieprzewidywalnymi wynalazkami Tilliga w postaci np. łożysk z "resoraków".
Być może jest i tak. Wszak tak czy inaczej różnicowanie elementów produkcji a potem i wsparcia serwisowego życia nie ułatwia... Jakiś więc powód być musiał... Osobiście natomiast obstawiałbym, że to raczej kwestia swoistego wyspiarskiego podejścia do modeli kolejowych i swoistych dla nich rozwiązań... Otóż z bliżej nieznanego mi powodu, na wyspach mają uczulenie na gumki zwiększające przyczepność. Coś co u nas jest w zasadzie standardem a czasami wręcz oczekiwaniem rynku (patrz case Kaluga/PIKO i akcja z wymiennymi osiami z gumkami) - tam uchodzi za przejaw "czip plastiki modl". Model ma być ciężki (die-cast) i bez gumek - wtedy jest "primjum kłality modl" ... Nic to, że odstęp między lokomotywą a tendrem wynosi centymetr... Nic to że oś toczna wózka zawisa nad torem bo projekt ortodoksyjnie nie zakładał że zestaw kołowy ma się trzymać w torze... Nic to, że precyzja sprzęgów wprost odpowiada tej z 1950 roku a oświetlenie jest niezrozumiałą i niepotrzebną fanaberią... Imperialne modelarstwo kolejowe gumek nie lubi i już! :P
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: DBv »

oelka pisze: 26 sty 2024, 19:16
wojtek_ pisze: 26 sty 2024, 17:03 ojtam, ojtam - jak szybko jedzie to nie widać różnicy.
Czekam na SU49
A tymczasem można będzie mieć "Bromberga" (nr. kat. 15117) a dokładnie będzie to kryty wagon czteroosiowy wyprodukowany po wojnie dla kolei wschodnioniemieckich, który prawdziwego Bromerga z okresu wojny tylko przypomina.
Niemniej w ofercie będzie jako model z epoki II.
To już zdaje się nie pierwsze podejście Tilliga w ramach którego wiecznie żywe BTTB wraca we wcieleniu DRG/DRB. Miło natomiast, że tym razem LOWA sparowana została z innymi niż standardowo (Niesky) wózkami. Miejmy nadzieję, że nowy, dotychczas nie występujący u Tilliga wzór wózków (Einheitsbauart 1943 ?) stanowi zapowiedź nowych propozycji o genezie lat lat czterdziestych...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości