Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
mae
Posty: 208
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: mae »

A coś wiadomo co z Fredem? Wszystkie jego produkty już przepadły?
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Scio »

Ciora pisze: 28 lip 2023, 17:07
Skoro już padło na forum pytanie, to może sonda? Wagon łatwy w produkcji ( gotowiec dla mniej uzdolnionych), czyli nie drogi, występujący masowo, a więc wielu potencjalnych nabywców, jeżdżący w kilku epokach. Moja propozycja to platforma 401Zb. Od 4 ep. do dziś, w składach mieszanych lub jednolitych, można złożyć kilku- ( kilkunasto) wagonowy skład. Fotka z Wikipedii. IMG_1925.jpeg
Kiedyś taki z blaszek miał w ofercie Fred.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 428
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ciora »

Ranger pisze: 28 lip 2023, 18:50

Musi być z blachy bo nie będzie jeździł w TT.
A inne platformy plastikowe jeżdżą. Ta nie? :shock:
Maciej
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ranger »

Wojtek_Kraków pisze: 28 lip 2023, 17:33 401z jest w fazie projektu;)
Mamy go gotowego z blach od lat. Tylko jak Fred zniknął to wszystko utknęło.

Musi być z blachy bo nie będzie jeździł w TT.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

401z jest w fazie projektu;)
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 428
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ciora »

T_Domagalski pisze: 27 lip 2023, 10:48
A co do braku modeli innych wagonów PKP, to sądzę, że największy problem jest w tym, kto by je kupił? Wagon 408S zna każdy. Cysterny 406R i Rt500 też każdy widział.
Jaki kolejny typ wagonu byś zaproponował, który miałby podobny potencjał sprzedażowy?
Skoro już padło na forum pytanie, to może sonda? Wagon łatwy w produkcji ( gotowiec dla mniej uzdolnionych), czyli nie drogi, występujący masowo, a więc wielu potencjalnych nabywców, jeżdżący w kilku epokach. Moja propozycja to platforma 401Zb. Od 4 ep. do dziś, w składach mieszanych lub jednolitych, można złożyć kilku- ( kilkunasto) wagonowy skład. Fotka z Wikipedii.
IMG_1925.jpeg
Maciej
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 27 lip 2023, 20:14 Przyznam, że trochę nie rozumiem, jak ten KKS działa, skoro ani trzpień prowadzący, ani czubek trójkąta podstawy w ogóle nie współpracują z prowadnicą. Zieje między tymi elementami ogromna przerwa.... :roll:

KKS-408S.jpg

A co do wózków, to w przypadku Rt500 rozważam polutowanie ich w jedną całość i wciskanie kół przez odpowiednio nacięte rynienki. Te śrubki do mnie jakoś nigdy nie przemawiały. :lol:
Działa tak, że przy wychyleniu kulisa prowadzi dyszel nie trójkąt. I tak od lat we wszystkich naszych modelach. Tutaj trójką trzymają te półkoliste łapki nie kulisa.

Co do wózków to możesz oczywiście polutować ale nie jest to serwisowe rozwiązanie. Skręcane wózki używamy od paru lat we wszystkich modelach i to się sprawdza.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ranger »

Domiss pisze: 27 lip 2023, 20:04 Pytanie o zdjęcie skręconego wózka - dałeś za długie śrubki z braku odpowiednich, czy zdjęcie tak przekłamuje? Z tego co pamiętam z wagonów 401W z tektury, to tam te śrubki tak nie wystawały do góry, a przy części dotyczącej konstrukcji ramy wygląda, że może zahaczać o belkę czopu skrętu. Czy tych śrubek nie trzeba spiłować po skręceniu wózka?
KKS - wygląda, że jest miejsce na gotowy kks od np. peho - tylko na ten na magnes, czy ten na sprężynkę też się zmieści? Mam odlewane kks od Ciebie, dało się je poskładać tak, że działają bez zarzutu mimo montażu w wagonach, które ewidentnie nie były do tego przygotowane, ale gdybym miał to robić jeszcze raz to wybrałbym gotowe kks, które wystarczy wkleić. Być może niektórzy potencjalni klienci też woleliby takie rozwiązanie, stąd pytanie o miejsce ;).
Śrubek jeszcze nie skróciłem. Dojdziemy do tego.

KKS może i da się użyć gotowy PEHO lub SDV jednak podniesie on cenę zestawu. Trzeba brać to pod uwagę. Liczę, że tak 15-20zl więcej będzie kosztować zestaw z KKS PEHO na magnes.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1897
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: T_Domagalski »

Przyznam, że trochę nie rozumiem, jak ten KKS działa, skoro ani trzpień prowadzący, ani czubek trójkąta podstawy w ogóle nie współpracują z prowadnicą. Zieje między tymi elementami ogromna przerwa.... :roll:
KKS-408S.jpg
A co do wózków, to w przypadku Rt500 rozważam polutowanie ich w jedną całość i wciskanie kół przez odpowiednio nacięte rynienki. Te śrubki do mnie jakoś nigdy nie przemawiały. :lol:
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 466
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Domiss »

Pytanie o zdjęcie skręconego wózka - dałeś za długie śrubki z braku odpowiednich, czy zdjęcie tak przekłamuje? Z tego co pamiętam z wagonów 401W z tektury, to tam te śrubki tak nie wystawały do góry, a przy części dotyczącej konstrukcji ramy wygląda, że może zahaczać o belkę czopu skrętu. Czy tych śrubek nie trzeba spiłować po skręceniu wózka?
KKS - wygląda, że jest miejsce na gotowy kks od np. peho - tylko na ten na magnes, czy ten na sprężynkę też się zmieści? Mam odlewane kks od Ciebie, dało się je poskładać tak, że działają bez zarzutu mimo montażu w wagonach, które ewidentnie nie były do tego przygotowane, ale gdybym miał to robić jeszcze raz to wybrałbym gotowe kks, które wystarczy wkleić. Być może niektórzy potencjalni klienci też woleliby takie rozwiązanie, stąd pytanie o miejsce ;).
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ranger »

Wyżej wspomniane zrównanie płaszczyzn czołowych gniazda KKS oraz czołownicy.
IMG_20230726_205011.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ranger »

Wracamy do budowy.

Rama.
IMG_20230726_182759.jpg
Budowę ramy zaczynamy od belek czopów skrętu.
Wlutowujemy nakrętki a boczki zaginamy o więcej niż 90 stopni oraz formujemy trumienkę. Przymierzamy do ramy.
IMG_20230726_183853.jpg
IMG_20230726_184224.jpg
Sama rama składa się zasadniczo z jednej części.
IMG_20230726_184752.jpg
Najpierw odginamy boki o 90st.
IMG_20230726_185253.jpg
Dolne belki z uszkami też o 90st.
IMG_20230726_193439.jpg
IMG_20230726_193443.jpg
IMG_20230726_193449.jpg
Wlutowujemy belkę z nakrętką.
IMG_20230726_194443.jpg
Następnie zamykamy belki z nakrętką zaginając ramę o kolejne 90st.
IMG_20230726_200831.jpg
Belki pionowe z języczkami wejdą w uszka w ramie. Języczki zaginamy o 90st i zalutowujemy.
Wszystkie połączenia zaginane, połączenia warstw blachy itd. oblutowujemy ostrożnie aby nie zwichrować ramy od temperatury.
IMG_20230726_200839.jpg
Podnosimy tablice przestawcze oraz wspornik poła hamulcowego. Wszystko delikatnie wzmacniamy lutem.
IMG_20230726_201047.jpg
IMG_20230726_201106.jpg
Belki pionowe ramy zaginamy o 90st i lutujemy.
IMG_20230726_201249.jpg
IMG_20230726_202044.jpg
Czołownice ramy zaginamy o 90st.
IMG_20230726_202130.jpg
Gniazda sprzęgu KKS nawlekamy na dyszel. Dyszel z gniazdem postawiony w miejsce pracy ma tworzyć przerwę 1mm między czołownicą a krawędzią gniazda.
IMG_20230726_203945.jpg
IMG_20230726_204007.jpg
Nadmiar dyszla obcinamy.
IMG_20230726_204400.jpg
KKS lutujemy do ramy. Czoło gniazda sprzęgu ma się równać z czołownicą.
IMG_20230726_205000.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3827
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Ranger »

Mi nie przeszkadza to, ze Wojtek robi swoje wagony. Jego wagon to inna technologia itd.
Czy będziemy się bić o rynek jak SM i Piko? Nie sądzę. Tam są inne ilości i pieniądze, które napędzają tą wojnę.

Taka mała uwaga jeszcze. Osoby, które wykonują coś hobbystycznie i nie prowadzą działalności gospodarczej w pewnym momencie dochodzą do ściany. Ja takich ograniczeń nie mam.

O planach na przyszłość ciężko coś mówić kiedy się walczy ze swoim zdrowiem.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

mae pisze: 27 lip 2023, 09:48 Wagony z druku 3D znowu wychodzą dość kosztownie i jednocześnie są mało odporne.
Nie zgodzę się z tym.
Blaszki znacznie łatwiej uszkodzić niż druk 3d. Łatwiej pogiąć nawet w palcach. W kontakcie ziemią z wysokości 1m i jeden i drugi model będzie pokiereszowany.
Druk 3d ma inne minusy. Blaszki inne.
Ja czekam aż w 4 kwartale na firmie będę miał chemiczne wygladzanie. Wtedy modele drukowane z proszku (czyli takie jak robi Witek) z PA11 czy PA12 będą gładkie
Domiss pisze: 27 lip 2023, 09:12 Kopiujecie najgorsze strategie największych producentów (wypuścić to samo, co konkurencja) - tylko komu ma to służyć? Nie chciałbym, aby za kilka lat się okazało, że wykończyliście się nawzajem na tyle, że poza wielkimi graczami nie będzie już producentów rodzimego taboru. Obym się mylił.
Nie krytykuję tu jakoś specjalnie UMF, po prostu warto jednak (a) wypuścić coś, czego na rynku nie ma (b) zapowiedzieć trochę wcześniej, co się szykuje. Szczególnie, że nie podejrzewam żadnego z wielkich producentów o próbę wypuszczenia wagonu takiego jak 408S po to, aby wykończyć małych producentów lokalnych.
U mnie pomysł wagonów dla ogółu wziął się z tego, że kolega poprosił mnie o wydrukowanie samych baniaczków bo przerabiał czeskie kity.
Poszukałem dokumentacji i okazało się, że jest łatwo dostępna. Postanowiłem zrobić dla siebie.
Zobaczyło to kilka osób i zaczęło mnie namawiać żebym zrobił więcej.
Pomyślałem czemu nie, ale chciałem dać ludziom sprawdzoną w boju konstrukcję. A najlepiej gotowca. Stąd testy w Czeladzi.
Mam jeszcze parę pomysłów na inne wagony. Czy ujrzą światło dzienne? Czas pokaże.
Na pewno nie mam ochoty się z nikim ścigać i toczyć wojen jak w przypadku producentów samochodów.
Ogólnie miałem nie odzywać się w wątku Konrada bo nie chcę być posądzony o czarny marketing.
Tak jak pisał Tadek, każdy wybierze coś dla siebie.
Kazda technologia ma swoje plusy i minusy.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1897
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF

Post autor: T_Domagalski »

Domiss pisze: 27 lip 2023, 09:12W tej chwili mamy już (co najmniej) trzech producentów wagonu 408S. Tak, jakby nie było innych wagonów PKP, których nie ma na rynku. Kopiujecie najgorsze strategie największych producentów (wypuścić to samo, co konkurencja) - tylko komu ma to służyć?
Odpowiem tak - takie działanie służy klientowi, czyli mi osobiście. Dzięki temu mogę wybrać, czy chcę wagon gotowy (Wojtek), czy zestaw do montażu (Ostbahn, UMF). A wśród zestawów mam dodatkowo do wyboru różne poziomy jakości wykonania. Oczywiście każda opcja w innej cenie, adekwatnej do użytych materiałów, ilości detali, itp..
Moim zdaniem to dobrze, że nie mamy zmowy producentów, która - przypomnijmy - w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji stanowiłaby czyn karalny...

A co do braku modeli innych wagonów PKP, to sądzę, że największy problem jest w tym, kto by je kupił? Wagon 408S zna każdy. Cysterny 406R i Rt500 też każdy widział.
Jaki kolejny typ wagonu byś zaproponował, który miałby podobny potencjał sprzedażowy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości