To jest trochę tak jak w samochodzie - ślizga się tylko koło, które ma najmniejszą przyczepność (nie mówię o luksusowych samochodach 4x4 z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego itd).
W lokomotywie z napędem Co-Co każda oś jest napędzana niezależnie oddzielnym silnikiem. Jeśli w wyniku eksploatacji lub nieprawidłowej naprawy, nacisk na którąś z 3ch osi jest wyraźnie mniejszy, to ona ma skłonność do ślizgania. Jeśli mechanik nie zorientował się w sytuacji (a powinien mieć lampkę kontrolną), to oś robiła sobie coraz większy luz i jeszcze szybciej się kręciła, bo - skrót myślowy - cały prąd z nastawnika szedł tylko na ten silnik. Według mnie ślizgały się środkowe osie w wózkach.
Nie wiadomo, czy mechanik próbował użyć piasecznicy, czy była sprawna, czy miał piasek.
Tamara wybuksowała szyny
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tamara wybuksowała szyny
Może źle się wysłowiłem To jeszcze raz...
Dlaczego tylko jedną osią w wózku? Dlaczego nie dwoma, czy nawet trzema?
Dlaczego tylko jedną osią w wózku? Dlaczego nie dwoma, czy nawet trzema?
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tamara wybuksowała szyny
No ale czemu tylko pod jedną osią???
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Tamara wybuksowała szyny
Ciekawostka dla drogowców (kolejowych)
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 10122.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 10122.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość