Tillig Jan Kiepura
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Gdyby brać pod uwagę instrukcje i zdjęcie kolegi wicy to chyba tak powinny wyglądać wózki, czyli prądnica przy akumulatorach od strony korytarza. W takiej konfiguracji strzałki pod spodem wózków muszą wskazywać w stronę sprzęgów, a nie do środka wagonu. Czy taka konfiguracja jest wg. was poprawna? Ja niestety na znalezionych zdjęciach wagonu bvmz nie widzę takiej prądnicy. Spód wagonu w sumie cały nie wydaje się poprawny, wnętrze też. To niestety chyba kolejna luźna przemalowanka, z grubsza wyglądająca podobnie.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Ale na zdjęciach w linku podanym przez Mae, to są chyba akurat klasyczne stopnie, a nie te składane?Jeśli mamy model wagonu tak jak ten z przykładu z łamanymi drzwiami otwieranymi ręcznie to w ep. V-VI wycinamy klasyczne stopnie przy drzwiach i montujemy rozkładane stopnie wycięte z wypraski.
to chyba nie było regułą.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Na modelu, tuz nad dolną krawędzią pudła (tak samo jak w oryginale) jest ramka z podaną prędkością dopuszczalną dla danego wagonu. I na tej podstawie można dobrać zestaw części do montażu. W kolejności jest numer wagonu np 61 80 85-94 817-1 dalej seria ARkimbz262.4 a potem ramka w pierwszym oknie jest 200 w kolejnym RIC. To 200 to prędkość 200km/h. A więc montujemy w wózku hamulce szynowe, prądnice osiowe a nie zakładamy hamulców klockowych działających na obrzeża zestawów kołowych.wicy pisze: ↑29 mar 2022, 22:54 Zależnie od rodzaju konstrukcji i prędkości maksymalnej wagonów mogą być stosowane różne zestawy części. Części B (amortyzator bujakowy z izolatorem przepustowym liMa); D (amortyzator bujakowy); K (prądnica wagonowa) montuje się na wagonach o prędkości maksymalnej do 120 km/h. Dla pojazdów do 160 km/h stosuje się amortyzator przechyłowy G, amortyzator bujakowy H oraz prądnicę osiową I. Od 160 km/h (wagony IC) nie stosuje się szczęk hamulcow."
Jeśli mamy model wagonu tak jak ten z przykładu z łamanymi drzwiami otwieranymi ręcznie to w ep. V-VI wycinamy klasyczne stopnie przy drzwiach i montujemy rozkładane stopnie wycięte z wypraski.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Domiss
- Posty: 464
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Wydawało mi się, czy naprawdę prosiłeś o zdjęcia wagonów Odpowiadając na Twoje pytanie: tak, w stopniu umożliwiającym mi zamontowanie elementów dodatkowych tak, aby wyglądało to poprawnie. To czego nie widzisz na tych zdjęciach nie zobaczysz na modelu, bo będzie zwyczajnie za małe
Wagony Jan Kiepura od tilliga są oznaczone jako dopuszczone do prędkości maksymalnej 200km/h.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Zdjęcie jest z vagonweb, natomiast w galerii vagonweb dla bvcmz DB https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bvcmz.php nie widnieje. Jesteś pewien, że to zdjęcie dotyczy omawianego wagonu?
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Instrukcja wygląda na mocno generyczna, pewnie dla całego zakresu sprzedawanych modeli. W instrukcji jest też napisane, że prądnica ma być po stronie korytarza, od strony końca wagonu gdzie nie ma hamulca ręcznego. Gdzie w tych wagonach jest hamulec ręczny? Nie widać go we wnętrzu wagonu.
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Tillig chyba to opisał w instrukcji...
"Zależnie od zakresu zastosowania wagonu (prędkość maksymalna) wózek jest wyposażony w hamulec klockowy; hamulec klockowy i hamulec szynowy elektromagnetyczny; hamulec tarczowy (bez kopii na modelu) lub hamulec tarczowy i hamulec szynowy elektromagnetyczny. Nazwy/prędkości maksymalne są w tej samej kolejności następujące MD 33/140; MD 33/160; MD 36/140 i MD 36/160. Zależnie od rodzaju konstrukcji i prędkości maksymalnej wagonów mogą być stosowane różne zestawy części. Części B (amortyzator bujakowy z izolatorem przepustowym liMa); D (amortyzator bujakowy); K (prądnica wagonowa) montuje się na wagonach o prędkości maksymalnej do 120 km/h. Dla pojazdów do 160 km/h stosuje się amortyzator przechyłowy G, amortyzator bujakowy H oraz prądnicę osiową I. Od 160 km/h (wagony IC) nie stosuje się szczęk hamulcow."
Ja się nie znam, więc nie potrafię się odnieść.
"Zależnie od zakresu zastosowania wagonu (prędkość maksymalna) wózek jest wyposażony w hamulec klockowy; hamulec klockowy i hamulec szynowy elektromagnetyczny; hamulec tarczowy (bez kopii na modelu) lub hamulec tarczowy i hamulec szynowy elektromagnetyczny. Nazwy/prędkości maksymalne są w tej samej kolejności następujące MD 33/140; MD 33/160; MD 36/140 i MD 36/160. Zależnie od rodzaju konstrukcji i prędkości maksymalnej wagonów mogą być stosowane różne zestawy części. Części B (amortyzator bujakowy z izolatorem przepustowym liMa); D (amortyzator bujakowy); K (prądnica wagonowa) montuje się na wagonach o prędkości maksymalnej do 120 km/h. Dla pojazdów do 160 km/h stosuje się amortyzator przechyłowy G, amortyzator bujakowy H oraz prądnicę osiową I. Od 160 km/h (wagony IC) nie stosuje się szczęk hamulcow."
Ja się nie znam, więc nie potrafię się odnieść.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
te wagony są dostosowane do prędkości max powyżej 140 km/h więc napewno generator prądu i wszystkie te elementy odpowiednie do prędkości i epoki. jedyne pytanie to czy jeden czy dwa generatory na osi. wg mnie oba ale...
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
O kurcze jakie fajne te wyszukiwarki! Czyli mówisz, że jesteś w stanie na podstawie tego zdjęcia stwierdzić jakie hamulce ma wagon i czy/gdzie ma prądnice osiową?
- Domiss
- Posty: 464
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: Tillig Jan Kiepura
Hasło do wyszukiwarki: Jan Kiepura wagon
odpowiedzi w "grafika", pomijasz zdjęcia modeli i proszę (tu nawet widać wózki):
http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=101
odpowiedzi w "grafika", pomijasz zdjęcia modeli i proszę (tu nawet widać wózki):
http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=101
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tillig Jan Kiepura
Hej, nabyłem nowy zestaw Tilliga z wagonami pociągu Jan Kiepura, szukam zdjęć prawdziwych wagonów, ktoś może ma jakieś zdjęcia? Prawdziwa zagadką jest dla mnie konfiguracja wózków, Tillig dał hamulce i prądnice w różnych wariantach jako detale dodatkowe, ale nie napisał jaki wariant jest sensowny dla sprzedawanych wagonów Ktoś się może orientuje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości