Tillig Jan Kiepura

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
mae
Posty: 207
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: mae »

IMG_20220402_202403418~3.jpg
IMG_20220402_202357229~2.jpg

Gdyby brać pod uwagę instrukcje i zdjęcie kolegi wicy to chyba tak powinny wyglądać wózki, czyli prądnica przy akumulatorach od strony korytarza. W takiej konfiguracji strzałki pod spodem wózków muszą wskazywać w stronę sprzęgów, a nie do środka wagonu. Czy taka konfiguracja jest wg. was poprawna? Ja niestety na znalezionych zdjęciach wagonu bvmz nie widzę takiej prądnicy. Spód wagonu w sumie cały nie wydaje się poprawny, wnętrze też. To niestety chyba kolejna luźna przemalowanka, z grubsza wyglądająca podobnie.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: et22 »

Jeśli mamy model wagonu tak jak ten z przykładu z łamanymi drzwiami otwieranymi ręcznie to w ep. V-VI wycinamy klasyczne stopnie przy drzwiach i montujemy rozkładane stopnie wycięte z wypraski.
Ale na zdjęciach w linku podanym przez Mae, to są chyba akurat klasyczne stopnie, a nie te składane?
to chyba nie było regułą.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: oelka »

wicy pisze: 29 mar 2022, 22:54 Zależnie od rodzaju konstrukcji i prędkości maksymalnej wagonów mogą być stosowane różne zestawy części. Części B (amortyzator bujakowy z izolatorem przepustowym liMa); D (amortyzator bujakowy); K (prądnica wagonowa) montuje się na wagonach o prędkości maksymalnej do 120 km/h. Dla pojazdów do 160 km/h stosuje się amortyzator przechyłowy G, amortyzator bujakowy H oraz prądnicę osiową I. Od 160 km/h (wagony IC) nie stosuje się szczęk hamulcow."
Na modelu, tuz nad dolną krawędzią pudła (tak samo jak w oryginale) jest ramka z podaną prędkością dopuszczalną dla danego wagonu. I na tej podstawie można dobrać zestaw części do montażu. W kolejności jest numer wagonu np 61 80 85-94 817-1 dalej seria ARkimbz262.4 a potem ramka w pierwszym oknie jest 200 w kolejnym RIC. To 200 to prędkość 200km/h. A więc montujemy w wózku hamulce szynowe, prądnice osiowe a nie zakładamy hamulców klockowych działających na obrzeża zestawów kołowych.
Jeśli mamy model wagonu tak jak ten z przykładu z łamanymi drzwiami otwieranymi ręcznie to w ep. V-VI wycinamy klasyczne stopnie przy drzwiach i montujemy rozkładane stopnie wycięte z wypraski.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 464
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: Domiss »

mae pisze: 29 mar 2022, 20:35 O kurcze jakie fajne te wyszukiwarki! Czyli mówisz, że jesteś w stanie na podstawie tego zdjęcia stwierdzić jakie hamulce ma wagon i czy/gdzie ma prądnice osiową?
Wydawało mi się, czy naprawdę prosiłeś o zdjęcia wagonów ?? Odpowiadając na Twoje pytanie: tak, w stopniu umożliwiającym mi zamontowanie elementów dodatkowych tak, aby wyglądało to poprawnie. To czego nie widzisz na tych zdjęciach nie zobaczysz na modelu, bo będzie zwyczajnie za małe :P
Wagony Jan Kiepura od tilliga są oznaczone jako dopuszczone do prędkości maksymalnej 200km/h.
mae
Posty: 207
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: mae »

Zdjęcie jest z vagonweb, natomiast w galerii vagonweb dla bvcmz DB https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bvcmz.php nie widnieje. Jesteś pewien, że to zdjęcie dotyczy omawianego wagonu?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: wicy »

mae pisze: 29 mar 2022, 23:08 Gdzie w tych wagonach jest hamulec ręczny? Nie widać go we wnętrzu wagonu.
Bez nazwy2.jpg

Znów się poszukać nie chciało... :(
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
mae
Posty: 207
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: mae »

Instrukcja wygląda na mocno generyczna, pewnie dla całego zakresu sprzedawanych modeli. W instrukcji jest też napisane, że prądnica ma być po stronie korytarza, od strony końca wagonu gdzie nie ma hamulca ręcznego. Gdzie w tych wagonach jest hamulec ręczny? Nie widać go we wnętrzu wagonu.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: wicy »

Tillig chyba to opisał w instrukcji...
"Zależnie od zakresu zastosowania wagonu (prędkość maksymalna) wózek jest wyposażony w hamulec klockowy; hamulec klockowy i hamulec szynowy elektromagnetyczny; hamulec tarczowy (bez kopii na modelu) lub hamulec tarczowy i hamulec szynowy elektromagnetyczny. Nazwy/prędkości maksymalne są w tej samej kolejności następujące MD 33/140; MD 33/160; MD 36/140 i MD 36/160. Zależnie od rodzaju konstrukcji i prędkości maksymalnej wagonów mogą być stosowane różne zestawy części. Części B (amortyzator bujakowy z izolatorem przepustowym liMa); D (amortyzator bujakowy); K (prądnica wagonowa) montuje się na wagonach o prędkości maksymalnej do 120 km/h. Dla pojazdów do 160 km/h stosuje się amortyzator przechyłowy G, amortyzator bujakowy H oraz prądnicę osiową I. Od 160 km/h (wagony IC) nie stosuje się szczęk hamulcow."

Ja się nie znam, więc nie potrafię się odnieść. :)
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: krzysztof »

te wagony są dostosowane do prędkości max powyżej 140 km/h więc napewno generator prądu i wszystkie te elementy odpowiednie do prędkości i epoki. jedyne pytanie to czy jeden czy dwa generatory na osi. wg mnie oba ale...
mae
Posty: 207
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: mae »

O kurcze jakie fajne te wyszukiwarki! Czyli mówisz, że jesteś w stanie na podstawie tego zdjęcia stwierdzić jakie hamulce ma wagon i czy/gdzie ma prądnice osiową?
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 464
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Tillig Jan Kiepura

Post autor: Domiss »

Hasło do wyszukiwarki: Jan Kiepura wagon
odpowiedzi w "grafika", pomijasz zdjęcia modeli i proszę (tu nawet widać wózki):
http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=101
mae
Posty: 207
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tillig Jan Kiepura

Post autor: mae »

Hej, nabyłem nowy zestaw Tilliga z wagonami pociągu Jan Kiepura, szukam zdjęć prawdziwych wagonów, ktoś może ma jakieś zdjęcia? Prawdziwa zagadką jest dla mnie konfiguracja wózków, Tillig dał hamulce i prądnice w różnych wariantach jako detale dodatkowe, ale nie napisał jaki wariant jest sensowny dla sprzedawanych wagonów :( Ktoś się może orientuje?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości