Zapowiedzi/Nowości 2022

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: krzysztof »

Auchagen: trochę Multicarów i nie tylko :D
str. 8 - 10
http://moba-deutschland.de/wp-content/u ... E_2022.pdf
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: womo »

T_Domagalski pisze: 25 sty 2022, 16:35 No i....?
Czy to jest zapowiedź któregoś z producentów TT (choćby niszowych) na 2022 rok?
Dla mnie jak najbardziej. Kilka jego modeli mam :D

dre.jpg
dre.jpg (3.11 KiB) Przejrzano 2022 razy
dre2.jpg
dre2.jpg (3.26 KiB) Przejrzano 2022 razy
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze: 25 sty 2022, 14:52"Taka żaba się rysuje" 😉
No i....?
Czy to jest zapowiedź któregoś z producentów TT (choćby niszowych) na 2022 rok?
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: womo »

Oooo jaki fajny :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: ArturSchŁ »

luxtorpeda.jpg

"Taka żaba się rysuje" 😉

Źródło: Witek Mazuchowski na Miniaturowy świat kolejek TT@FB

Witek stworzył także wiele innych ciekawych projektów, część z nich znajdziecie np: TU,
ale o tych i innych projektach już wiecie. :lol:
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Tomasz »

Bardzo dobre wieści :)

Ciekawe, że w zapowiedziach 4 lata temu te węglarki PKP miały mieć inne numery niż w obecnym katalogu.
Mając gotowy projekt opracowali go od nowa z nowymi numerami...?
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: miano »

Tylko 4 lata.
A przy okazji cenę się podniesie...
Peter_KR
Posty: 144
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Peter_KR »

Jeżeli 4 kwartał 2022 okaże się prawdziwy, to jaką obsuwę finalnie zaliczy zestaw Eanos-ów PKPCargo?
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: wlodar »

Czyli jednak Roco nie rezygnuje z TT. Bardzo dobra wiadomość. :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: ArturSchŁ »

Swoje nowości '22, jeszcze w styczniu, na FB zapowiadają: :arrow: PIKO i :arrow: Tillig.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: wlodar »

PiasTT pisze: 13 sty 2022, 18:37 A po co? Mają swoje, zresztą niedawno odświeżone. Zlikwidowali przecież tzw. skrętopyski. Jeszcze tym polaczkom mało?
Nie jestem "polaczkiem" tylko Polakiem!
Tillig przejął formy po BTTB, a wagony w tej formie pojawiły się po raz pierwszy w 1972 roku jeszcze jako Zeuke. W tym roku mija pół wieku. Tillig jedynie zlikwidował skrętopysk i wprowadził kinematykę na końcach składu (bo w środku już nie). Wagony mają zaburzone proporcje, co widać gołym okiem, wyglądają jak w przykrótkiej sukience, mają duże odstępy pomiędzy członami, ponadto wielkie szpary na łączeniach członów (pomiędzy ścianą wagonu, a imitacją harmonii) przez które groteskowo ucieka światło w przypadku oświetlenia wnętrza. To model sprzed pięćdziesięciu lat, po drobnym liftingu i ma się nijak do obecnych standardów mądralo.
O kiepskim pasowaniu do siebie części spowodowanym wysłużeniem form wtryskowych szkoda nawet wspominać.
PiasTT
Posty: 391
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: PiasTT »

wlodar pisze: 13 sty 2022, 17:30 .... Echh, że Tillig nie może od nich kupić form. :cry:
A po co? Mają swoje, zresztą niedawno odświeżone. Zlikwidowali przecież tzw. skrętopyski. Jeszcze tym polaczkom mało?
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: wlodar »

Wiem, wiem. Człony skrajne muszą być bez kabin. Tam jest więcej różnic (np. układ wywietrzników na dachu), ale "naszej" Bipy z pewnością nam nie zrobią, w grę wchodzi tylko coś, co ją udaje lepiej niż zestaw Tillig/BTTB. Inna sprawa, czy to będzie w ogóle w jakiejś rozsądnej cenie? Zestaw DR kosztuje 269€. Za półprodukt z podwójnymi skrajnymi bez kabin mogą policzyć ekstra, a EKA czy inna firma która się podejmie oznakowania też swoje weźmie, a za 1500zł Bipy nie kupię. Echh, że Tillig nie może od nich kupić form. :cry:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: oelka »

wlodar pisze: 12 sty 2022, 20:08 Przycisk "odśwież", ale już mniejsza o to. Nie zaśmiecajmy wątku o nowościach. ;)
Wracają piętrusy, to znowu liczę na Bipę.
Z tym, że to ma być zespół DR DBvq z kabiną sterowniczą. Na Bipę to jeden z członów skrajnych z kabiną maszynisty, nie nadaje się, bez przebudowy ściany czołowej i końców ścian bocznych.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości