Do mojego warsztatu znów trafiła stacja Erniego.
Jest to lokalna mijanka na linii jednotorowej, zlokalizowana gdzieś w borach na Pomorzu. Pierwotnie wzorowana na stacji Kostroga na linii Lębork-Bytów.
Stacja składa się z trzech segmentów o wymiarach 900 x 500 mm. Na każdej z głowic zamontowany jest rozjazd symetryczny Tillig ABW 83380. Przełączanie zwrotu rozjazdów, jak i polaryzacja odbywa się mechanicznie za pomocą przełącznika dwupozycyjnego. Dodatkowo każdy z torów stacyjnych odcinany jest elektrycznie przełącznikiem, w taki sposób, aby możliwe było odłączenie napięcia od pozostawionego na torze taboru. W tym czasie ruch pociągów może odbywać się po drugim równoległym torze.
Dzięki zastosowaniu profili MP2S pomiędzy wewnętrznymi segmentami stacji, moduły mogą być użyte niezależnie od siebie – głowice jako rozwidlenie szlaku jednotorowego MP1 na szlak dwutorowy MP2S, a segment z dworcem może być samodzielnym modułem MP2S. Możliwa jest także łatwa rozbudowa stacji poprzez dodanie dowolnego modułu MP2S np. z magazynem.
Jesienią 2019 roku powstały skrzynki, zostały położone tory i wykonana elektryka.
Dwa lata później stacja trafiła do mnie w celu dokonania napraw uszkodzeń po jednej z wystaw.
Każdy z modułów ma solidną skrzynię transportową.
W ramach wykonanych napraw wymieniłem uszkodzony i na szybko naprawiony podczas imprezy przełącznik.
Wymieniłem odcinek torów wyrwanych z podkładów na krawędzi modułu.
Obie głowice zostały wyczyszczone i pozytywnie przeszły testy przejezdności.
Aktualnie (2022) stacja przeszła kolejny remont
Wymienione zostały uszkodzone przewody połączeń elektrycznych
Na przewodach do przełączników rozjazdów pojawiły się kostki połączeniowe w celu umożliwienia szybkiej wymiany przełączników podczas wystawy lub ich diagnozy.
Na całej stacji zostały wyczyszczone tory. Stacja przeszła testy przejezdności za pomocą wagonu pomiarowego Kres LVT.
Na tą chwilę do poprawy pozostaje peron i starotorze na łączeniu dwóch segmentów.