adrian pander pisze: ↑20 maja 2024, 08:34
Zastosowanie żarówek w szeregu z "V" zwrotnicy trzeba zaliczyć na +
Nad sensownością tych żarówek w tym konkretnym module można by podyskutować.
Celem montowania żarówek jest zwykle ochrona słabych styków polaryzacyjnych w napędach klasy "Conrad", które przy prądzie >1A zwyczajnie się topią.... A tu mamy przełączniki hebelkowe, które bez problemu przepuszczą prąd 5A, przy którym następuje natychmiastowe odcięcie zwarcia w boosterze.
W tym konkretnym przypadku użycie żarówek może wręcz pogorszyć sytuację, bo jeśli spadek napięcia na żarówce będzie odpowiednio duży, to booster nigdy nie "zauważy" zwarcia i będzie wciąż zasilał zwarte miejsce, co po dłuższym czasie może doprowadzić do trwałych uszkodzeń np. taboru.
Jeśli chodzi o inne kwestie związane z polaryzacją, to mam pytanie - dlaczego z przełącznika polaryzacyjnego wychodzą aż 4 kabelki? Co jest jeszcze polaryzowane oprócz dziobu krzyżownicy?
Niestety gniazda banankowe są z jednej strony na odwrót, powinny być na krzyż aby po obróceniu skrzynki było tak samo.
Patrząc od tyłu skrzynki to po prawej stronie czerwone do góry, a po lewej na dół dla każdego z torów.
Zdecydowanie popieram Adriana
Moduły muszą być osiowosymetryczne. Wtedy nie trzeba zastanawiać się, którą stroną dany moduł jest zamontowany w makiecie. Niezastosowanie się do tej zasady jest najczęstszym powodem pomyłek na zloTTach!
Z kolorami bananów powinno być tak, jak ze zderzakami płaski/wypukły w taborze, które są ustawione zawsze "na krzyż". Wtedy zawsze płaski wypada naprzeciwko wypukłego bez względu na to, jak postawimy tabor na torze.