Dzięki.
Pomału doczytuję różne znajdowane instrukcje.
Skrzyżowanie z drogą nie mniej niż 6m
Skrzyżowanie z torem nie zelektryfikowanym (a takie mam nie mniej niż 6m od główki szyny.
Czyli, wnioskując, przecięcia dróg, jaki i torów, były dopuszczalne I o to mi chodziło.
Słupy telegraficzne
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Słupy telegraficzne
Przejście nad drogą robiło się w uzgodnieniu z drogowcami, wg. ich wytycznych. Minimalna wysokość przewieszki to było 5m w najniższym punkcie. Nie było żadnych sztywnych reguł w którym miejscu ją zrobić. Fizycznie robiło się to przez wyższy słup. Ewentualnie nad drogą oprócz kabli szła linka stalowa do której dopinało się kable.
Nad torami było podobnie, jeśli nie było zgody na przekopanie/przewiercenie podtorza to wysokie słupy (min 1m nad najwyższym punktem trakcji) obowiązkowo z linką podtrzymującą, albo specjalne kable z linką zintegrowaną
Piszę o połowie lat 90 gdy miałem praktyki w TP S.A. Ale z opowiadań pracowników, "tak było zawsze"
Nad torami było podobnie, jeśli nie było zgody na przekopanie/przewiercenie podtorza to wysokie słupy (min 1m nad najwyższym punktem trakcji) obowiązkowo z linką podtrzymującą, albo specjalne kable z linką zintegrowaną
Piszę o połowie lat 90 gdy miałem praktyki w TP S.A. Ale z opowiadań pracowników, "tak było zawsze"
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Słupy telegraficzne
Dzięki.
Póki co nic sensownego na ten temat nie mogę znaleźć. Szukam dalej.
Skrzyżowanie oczywiste przy przejazdach. Bardziej chodziło mi o przerzucanie linii na drugą stronę drogi, np. równoległej do toru.Krzyżowanie linii z drogami nie było niczym niezwykłym. Podobnie jak krzyżowanie dróg z liniami energetycznymi NN. Był tylko warunek odpowiedniej wysokości linii w miejscu krzyżowania. Nie pamiętam dokładnie, chyba minimum 5m nad drogą.
Póki co nic sensownego na ten temat nie mogę znaleźć. Szukam dalej.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1900
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Słupy telegraficzne
Możesz poszukać czegoś pod hasłem "linie teletechniczne drutowe napowietrzne".wicy pisze:Spotkał się ktoś z opracowaniem...
Krzyżowanie linii z drogami nie było niczym niezwykłym. Podobnie jak krzyżowanie dróg z liniami energetycznymi NN. Był tylko warunek odpowiedniej wysokości linii w miejscu krzyżowania. Nie pamiętam dokładnie, chyba minimum 5m nad drogą.wicy pisze:Interesuje mnie szczególnie zagadnienie przecinania linią dróg.
Krzyżowanie linii napowietrznej z torem kolejowym zasadniczo było dopuszczalne. Ale znowuż - istniał warunek minimalnej wysokości linii ponad skrajnią taboru. W praktyce jednak częściej chyba stosowano przepusty lub dokonywano skablowania linii, niż budowano Bóg wiej jak wysokie słupy, szczególnie jeśli linia kolejowa była zelektryfikowana.wicy pisze:Nie wiem też jak wyglądało przejście na drugą stronę toru. Wyłącznie dołem?
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Słupy telegraficzne
Spotkał się ktoś z opracowaniem nt. projektowania, budowy sieci telegraficznej w epokach III/IV?
Interesuje mnie szczególnie zagadnienie przecinania linią dróg. Czy taki przypadek jest dopuszczalny?
Nie wiem też jak wyglądało przejście na drugą stronę toru. Wyłącznie dołem?
Interesuje mnie szczególnie zagadnienie przecinania linią dróg. Czy taki przypadek jest dopuszczalny?
Nie wiem też jak wyglądało przejście na drugą stronę toru. Wyłącznie dołem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości