Słupy telegraficzne

Budynki, perony, lampy, oświetlenie, mosty i wszystko dookoła

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Słupy telegraficzne

Post autor: wicy »

Dzięki.
Pomału doczytuję różne znajdowane instrukcje.
Skrzyżowanie z drogą nie mniej niż 6m
Skrzyżowanie z torem nie zelektryfikowanym (a takie mam ;) nie mniej niż 6m od główki szyny.
Czyli, wnioskując, przecięcia dróg, jaki i torów, były dopuszczalne ;) I o to mi chodziło.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Słupy telegraficzne

Post autor: drlukasz »

Przejście nad drogą robiło się w uzgodnieniu z drogowcami, wg. ich wytycznych. Minimalna wysokość przewieszki to było 5m w najniższym punkcie. Nie było żadnych sztywnych reguł w którym miejscu ją zrobić. Fizycznie robiło się to przez wyższy słup. Ewentualnie nad drogą oprócz kabli szła linka stalowa do której dopinało się kable.
Nad torami było podobnie, jeśli nie było zgody na przekopanie/przewiercenie podtorza to wysokie słupy (min 1m nad najwyższym punktem trakcji) obowiązkowo z linką podtrzymującą, albo specjalne kable z linką zintegrowaną

Piszę o połowie lat 90 gdy miałem praktyki w TP S.A. Ale z opowiadań pracowników, "tak było zawsze"
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Słupy telegraficzne

Post autor: wicy »

Dzięki.
Krzyżowanie linii z drogami nie było niczym niezwykłym. Podobnie jak krzyżowanie dróg z liniami energetycznymi NN. Był tylko warunek odpowiedniej wysokości linii w miejscu krzyżowania. Nie pamiętam dokładnie, chyba minimum 5m nad drogą.
Skrzyżowanie oczywiste przy przejazdach. Bardziej chodziło mi o przerzucanie linii na drugą stronę drogi, np. równoległej do toru.
Póki co nic sensownego na ten temat nie mogę znaleźć. Szukam dalej.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Słupy telegraficzne

Post autor: T_Domagalski »

wicy pisze:Spotkał się ktoś z opracowaniem...
Możesz poszukać czegoś pod hasłem "linie teletechniczne drutowe napowietrzne".
wicy pisze:Interesuje mnie szczególnie zagadnienie przecinania linią dróg.
Krzyżowanie linii z drogami nie było niczym niezwykłym. Podobnie jak krzyżowanie dróg z liniami energetycznymi NN. Był tylko warunek odpowiedniej wysokości linii w miejscu krzyżowania. Nie pamiętam dokładnie, chyba minimum 5m nad drogą.
wicy pisze:Nie wiem też jak wyglądało przejście na drugą stronę toru. Wyłącznie dołem?
Krzyżowanie linii napowietrznej z torem kolejowym zasadniczo było dopuszczalne. Ale znowuż - istniał warunek minimalnej wysokości linii ponad skrajnią taboru. W praktyce jednak częściej chyba stosowano przepusty lub dokonywano skablowania linii, niż budowano Bóg wiej jak wysokie słupy, szczególnie jeśli linia kolejowa była zelektryfikowana.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Słupy telegraficzne

Post autor: wicy »

Spotkał się ktoś z opracowaniem nt. projektowania, budowy sieci telegraficznej w epokach III/IV?
Interesuje mnie szczególnie zagadnienie przecinania linią dróg. Czy taki przypadek jest dopuszczalny?
Nie wiem też jak wyglądało przejście na drugą stronę toru. Wyłącznie dołem?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Budynki, perony, lampy, mosty, tunele itd”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości