Dodatek do taboru - BWP-1
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Dodatek do taboru - BWP-1
Małe sprostowanie do powyższego postu - producentem jest SDV Model z Pragi, natomiast Deltax jest dystrybutorem. Informacja dzięki uprzejmości A. Dębskiego.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Dodatek do taboru - BWP-1
BWP - 1
DOKŁADNA NAZWA MODELU
(producenta) Bojové vozidlo pěchoty BVP-1, khaki (Pol.) BWP-1 (Bojowy Wóz Piechoty)
(org. Rus.) BMP-1 (Bojewaja Maszina Piechoty)
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Deltax Cz s.r.o.
FORMA
Model do składania
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne, formowanie metoda wtrysku, mateiał plastyczny, łatwy w obróbce
NUMER KATALOGOWY MODELU
70043
Państwo
Producent nie określa. Model może mieć zastosowanie w TT w barwach wszystkich państw byłego Układu Warszawskiego
EPOKA
III-IV-V
ELEMENTY SPECYFICZNE
Nie ma.
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Model ogólno dostępny na stronie
http://www.deltax-bahn.cz/ttarmy/ttarmy.html
bądź na aukcjach Allegro.
UWAGI
ORYGINAŁ
Nowoczesne pole walki walki wymaga zastosowania odpowiednich środków przenoszenia piechoty do miejsca styczności z przeciwnikiem. Te ogólne zalożenia przyęli na począku lat 60-tych ubiegłego wieku Amerykanie i Rosjanie. Ci ostatni często współpracowali
z Czechoslowacją w dziedzienie konstrukcji nowoczesnych pojazdów opancerzonych. Jednym z owoców była konsrukcja lekkiego pojazdu gąsienicowago wsparcia piechoty. Strona radziecka natychmiast przejęła projekt. Prezentacja publiczna odbyła się w 1967 roku.
Pojazd dlugo prześcigał rozwiązaniami swoich zachodnich konkurentów:
- 73 mm armata gładkolufowa 2A28 (wyposażona w zmechanizowany układ zasilania amunicją)
- 7,62 mm sprzężony karabin maszynowy PKT
- dwoje drzwi wejściowych z tyłu pojazdu dla piechoty,
- włazy dachowe dla piechoty, (załoga 3+8)
- otwory strzelnicze na burtach pojadu,
- smukła sylwetka,
- doskonałe własności podczas pokonywania przeszkód wodnych,
- przyrządy celownicze,
- prędkość do 90 km/h
- dodatkowo pociski kierowane "Sagger",
Pojazdy szybko wprowadzono do wiekszosci państw UW jako uzupełnienie zagonów pancernych oraz jako wyposarzenie piechoty zmechanizowanej. Eksportowoano je również do krajów III świata. Jedynym krajem NATO eksploatującym BWP-1 była w tamtych latach Grecja.Do dzis stanowią ważne ogniowo w wielu armiach świata.
Wadą BWP-1 jest słabe opancerzenie i przestarzałe środki obserwacji pola walki. BWP-1 doczekały się kilku modernizacji i odmian (BWP-2, BWP-3, BWR-1, WZT "MORS"), podwozia często stanowiły podstawę do tworzenia innych konsrukcji pojazdów pola walki.
MODEL
Prezentowany model może stanowić ciekawe uzupełnienie makiet, szczegółnie dla miłośniów kolei PKP, DR, CSD i ZSRR.
Model wykonano w postaci kilku prostych wyprasek w ramkach. Odtworzono najważniejsze elementy poszycia, wieży. Na uwagę zasługuje drobny aczkolwiek ważny element w postaci drewnianej belki. W oryginale mocowana jest nad włazami w tylnej cześci kadłuba i służy do pomocy podczas pokonywania dużych przeszkód terenowych lub budowli inżynieryjno-saperskich.
Składanie modelu nie nastręcza trudnosci - po wycięciu elementów trzeba jednak pamiętać o opiłowaniu krawędzi "wanny" pojazdu i "skorupy". Wieżę mocujemy na zasadzie wcisku po lekkim rozpiłowaniu otworu w "skorupie". Po spasowaniu mocujemy "wannę" ze "skorupą". następnie sprawdzamy zestawy kołowe czy pasują i doklejamy je do boków, tu uwaga - zawieszenie ma być skosem do tyłu pojazdu. W tylnej części mocujemy włazy pamiętając o tym że otwór strzelniczy ma być u góry (mały kwadracik po na lewym włazie).
na koniec mocujemy po opiłowaniu lufę i statyw z PKT nad lufą. Model nie musi być malowany po za wspomnianą balem drzewa. jednak istniały i istnieją wersje BWP-1 pokryte kamuflarzem. Po za tym pojazdy maja nanoszone oznaczenia przynalezności i numerację.
Model oryginalnie zapakowany.
Elementy do samodzielnego montażu
Kompania BWP-1 po złożeniu przygotowana do marszu
Widok ogólny
BWP-1 z tyłu - na lewym włazie u góry widoczna klapa otworu strzelniczego.
Oryginał - lata dziewiędździesiąte ub. wieku. BWP-1
Wieża BWR-1 (odmiana rozpoznawcza)
BWR-1 - malowanie.
BWP-1 - malowanie
DOKŁADNA NAZWA MODELU
(producenta) Bojové vozidlo pěchoty BVP-1, khaki (Pol.) BWP-1 (Bojowy Wóz Piechoty)
(org. Rus.) BMP-1 (Bojewaja Maszina Piechoty)
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Deltax Cz s.r.o.
FORMA
Model do składania
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne, formowanie metoda wtrysku, mateiał plastyczny, łatwy w obróbce
NUMER KATALOGOWY MODELU
70043
Państwo
Producent nie określa. Model może mieć zastosowanie w TT w barwach wszystkich państw byłego Układu Warszawskiego
EPOKA
III-IV-V
ELEMENTY SPECYFICZNE
Nie ma.
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Model ogólno dostępny na stronie
http://www.deltax-bahn.cz/ttarmy/ttarmy.html
bądź na aukcjach Allegro.
UWAGI
ORYGINAŁ
Nowoczesne pole walki walki wymaga zastosowania odpowiednich środków przenoszenia piechoty do miejsca styczności z przeciwnikiem. Te ogólne zalożenia przyęli na począku lat 60-tych ubiegłego wieku Amerykanie i Rosjanie. Ci ostatni często współpracowali
z Czechoslowacją w dziedzienie konstrukcji nowoczesnych pojazdów opancerzonych. Jednym z owoców była konsrukcja lekkiego pojazdu gąsienicowago wsparcia piechoty. Strona radziecka natychmiast przejęła projekt. Prezentacja publiczna odbyła się w 1967 roku.
Pojazd dlugo prześcigał rozwiązaniami swoich zachodnich konkurentów:
- 73 mm armata gładkolufowa 2A28 (wyposażona w zmechanizowany układ zasilania amunicją)
- 7,62 mm sprzężony karabin maszynowy PKT
- dwoje drzwi wejściowych z tyłu pojazdu dla piechoty,
- włazy dachowe dla piechoty, (załoga 3+8)
- otwory strzelnicze na burtach pojadu,
- smukła sylwetka,
- doskonałe własności podczas pokonywania przeszkód wodnych,
- przyrządy celownicze,
- prędkość do 90 km/h
- dodatkowo pociski kierowane "Sagger",
Pojazdy szybko wprowadzono do wiekszosci państw UW jako uzupełnienie zagonów pancernych oraz jako wyposarzenie piechoty zmechanizowanej. Eksportowoano je również do krajów III świata. Jedynym krajem NATO eksploatującym BWP-1 była w tamtych latach Grecja.Do dzis stanowią ważne ogniowo w wielu armiach świata.
Wadą BWP-1 jest słabe opancerzenie i przestarzałe środki obserwacji pola walki. BWP-1 doczekały się kilku modernizacji i odmian (BWP-2, BWP-3, BWR-1, WZT "MORS"), podwozia często stanowiły podstawę do tworzenia innych konsrukcji pojazdów pola walki.
MODEL
Prezentowany model może stanowić ciekawe uzupełnienie makiet, szczegółnie dla miłośniów kolei PKP, DR, CSD i ZSRR.
Model wykonano w postaci kilku prostych wyprasek w ramkach. Odtworzono najważniejsze elementy poszycia, wieży. Na uwagę zasługuje drobny aczkolwiek ważny element w postaci drewnianej belki. W oryginale mocowana jest nad włazami w tylnej cześci kadłuba i służy do pomocy podczas pokonywania dużych przeszkód terenowych lub budowli inżynieryjno-saperskich.
Składanie modelu nie nastręcza trudnosci - po wycięciu elementów trzeba jednak pamiętać o opiłowaniu krawędzi "wanny" pojazdu i "skorupy". Wieżę mocujemy na zasadzie wcisku po lekkim rozpiłowaniu otworu w "skorupie". Po spasowaniu mocujemy "wannę" ze "skorupą". następnie sprawdzamy zestawy kołowe czy pasują i doklejamy je do boków, tu uwaga - zawieszenie ma być skosem do tyłu pojazdu. W tylnej części mocujemy włazy pamiętając o tym że otwór strzelniczy ma być u góry (mały kwadracik po na lewym włazie).
na koniec mocujemy po opiłowaniu lufę i statyw z PKT nad lufą. Model nie musi być malowany po za wspomnianą balem drzewa. jednak istniały i istnieją wersje BWP-1 pokryte kamuflarzem. Po za tym pojazdy maja nanoszone oznaczenia przynalezności i numerację.
Model oryginalnie zapakowany.
Elementy do samodzielnego montażu
Kompania BWP-1 po złożeniu przygotowana do marszu
Widok ogólny
BWP-1 z tyłu - na lewym włazie u góry widoczna klapa otworu strzelniczego.
Oryginał - lata dziewiędździesiąte ub. wieku. BWP-1
Wieża BWR-1 (odmiana rozpoznawcza)
BWR-1 - malowanie.
BWP-1 - malowanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: ArturSchŁ i 8 gości