BR 182001/501/002
Dokładna nazwa modelu
BR 182 bauart „Köln”
Liczba osi
2 +2+2-2+2+2
Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel&Elektronic + Service GmbH
Am Grenzbach 7
08427 Fraureuth
http://WWW.kres.de
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model małoseryjny
Numer katalogowy modelu
0515
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
182 001–8 głowica 1 kl.
182 501-7 wagon środkowy 2 kl. data rewizji 25.06.73
182 002-6 głowica z przedziałem restauracyjnym i bagażowym (z napędem i gniazdem dekodera), data rewizji 26.05.73
Stacjonowanie
Heimat Bw Bln Kh RAW Wittenberge
Elementy specyficzne
Dokładnie wykonane opisy, precyzyjnie wykonane poręczę, wózki schowane w fartuchu dolnej części pudła połączone „podwójnym” czopem, umożliwiającym skręt wózka we wnętrz fartucha lub w przypadku ostrych łuków z fartuchem.
Wersje modelu
http://www.kres.de/vt-137-851_epoche-ii-dr.html
http://www.kres.de/vt-137-273_epoche-iii-dr.html
http://www.kres.de/ergaenzungswagen-koeln-tt.html
http://www.kres.de/svt-137-278_ep-iii-dr-vindobona.html
http://www.trainmania.info/clanky/motor ... y_kres.pdf
+ po za wersjami analogowymi, dodatkowo opcje z dekoderem jazdy lub z dźwiękiem
Napęd
Napęd jest w jednej z głowic napędowych. Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, po obręcze przyczepnościowe na wewnętrznej osi w każdym wózku.
Sprzęg
Model posiada gniazda/sprzęgi łączące trzy człony, atrapy sprzęgów Scharfenberga oraz sprzęg umożliwiający łączenie drugiego pociągu z zastosowaniem atrap sprzęgów Scharfenberga.
Oświetlenie
Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, oświetlenie wnętrza.
Uwagi
Prąd pobieramy jest przez głowice.
DCC:
Do całego składu wystarczy jeden dekoder 6 pinowy, model posiada gniazdo NEM 652.
Podsumowanie:
Kolejna pozycja dla koneserów tematyki szybkich pociągów niemieckich. Ten model wydaje się być atrakcyjny ze względu na jego wygląd z końca eksploatacji na kolejach NRD. Obsługiwał nie tylko renomowane trasy szybkich połączeń Berlina ze stolicami – Kopenhagą, Sztokholmem, Wiedniem, Warszawą czy Pragą, stał się również pociągiem rządowym i administracyjnym kolei DR. Jeżeli chodzi o walory jazdy jest wzorem prostych i jakże skutecznych rozwiązań napędu i jego przekazu. Wagon napędowy (głowica z przedziałem restauracyjnym i bagażowym) posiada ciężarek, bardzo dobra przyczepność powoduje płynny rozruch i jazdę. Atutem są gniazda z które przekazują prąd pomiędzy członami. Model ma bardzo ładnie wykonane wnętrze, a zatem mamy kabiny maszynistów, restaurację z bufetem, przedziały pasażerskie. Duże tłumiki na dachu przypominają iż jest to zespół trakcyjny po modernizacji z silnikiem CKD PRAHA.
Więcej na stronie http://www.kres.de/br-182001-501-002_epoche-iv-dr.html
foto: MW
BR 182 bauart „Köln” KRES
Moderator: mod-Tabor
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Przejdź do
- Na początek
- ↳ Regulamin i inne przydatne wiadomości
- ↳ J.T.Z.
- ↳ Słownik
- TT-etka
- ↳ TT-KLUBY
- ↳ TT-Klub PL
- ↳ Sprawy TTC
- ↳ AKTT
- ↳ KŽM Trutnov
- ↳ Hornby TT:120
- ↳ Moja TT
- ↳ Makieta
- ↳ Przykłady / pomysły
- ↳ Mosty
- ↳ Budynki
- ↳ Pojazdy
- ↳ Plany budowli
- ↳ Plany taboru, pojazdów
- ↳ Makieta Modułowa
- ↳ Porady i techniki modelarskie
- ↳ Tematycznie
- ↳ Ależ, ...to bardzo proste
- ↳ Druk 3D
- ↳ COREL DRAW
- ↳ SCARM
- ↳ Elektronika / płytki PCB
- ↳ Warsztat i narzędzia
- ↳ Naprawy/przeróbki taboru
- ↳ Sprzęgi
- ↳ Malowanie / zmywanie
- ↳ Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp
- ↳ Zieleń i ukształtowanie terenu
- ↳ Budynki, perony, lampy, mosty, tunele itd
- ↳ Poczytaj
- ↳ Podpatrzone
- ↳ Elektryka i DCC
- ↳ Systemy DCC
- ↳ Zimo
- ↳ ESU -NAVIGATOR
- ↳ Roco multiMAUS /Z21
- ↳ Lenz'e
- ↳ LocoNet/Digitrax, Fredi itd
- ↳ Tams Elektronik
- ↳ JMRI
- ↳ Rocrail
- ↳ Maerklin, PIKO i inne
- ↳ Porównania / Łączenie różnych
- ↳ Digikeijs
- ↳ DigiTrains [HU]
- ↳ DiY do makiety
- ↳ Arduino DCC
- ↳ Inne projekty
- ↳ Martinezo
- ↳ Nowości
- ↳ Next 18 (NEM622)
- ↳ Wireless is cool
- ↳ Jaki system DCC na początek ?
- ↳ Przeróbki na DCC
- ↳ Instrukcje po polsku
- ↳ Schematy, projekty
- ↳ Tabor
- ↳ Bank Modeli
- ↳ Lokomotywy
- ↳ Parowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Spalinowe
- ↳ Wagony
- ↳ Pasażerskie
- ↳ Towarowe
- ↳ Sety
- ↳ Zestawy trakcyjne
- ↳ Zabytkowe rarytasy
- ↳ Krótkie serie
- ↳ Porównania, Instrukcje
- ↳ Porównania
- ↳ Instrukcje
- ↳ Poradźcie CO KUPIĆ ??
- ↳ Producenci TABORU i nie tylko
- ↳ Zagraniczni producenci
- ↳ Polscy producenci
- ↳ Hugwa & wiygN
- ↳ Matu
- ↳ MOD-ART
- ↳ Świat Modeli
- ↳ Firma KLUBA
- ↳ EKA-model
- ↳ UMF
- ↳ FRED
- ↳ OMKIA
- ↳ Ostbahn
- ↳ TTiger
- ↳ A&S PROJEKT
- ↳ Reduced
- ↳ Nanofaktura
- ↳ Sklepy
- ↳ Allegro/eBay
- ↳ Giełdy
- ↳ Ogółem
- ↳ Zagraniczne linki
- ↳ Newsletter
- ↳ Imprezy
- ↳ Filmy, filmiki
- ↳ Literatura
- ↳ Czasopisma
- ↳ Programy
- ↳ TT-Cad
- ↳ GbbSoft
- Kolej
- ↳ Militaria na torach
- ↳ USA TT
- ↳ Kolej w skali 1:1
- ↳ Galeria
- ↳ Bazy zdjęć w sieci
- ↳ Tabor
- ↳ PKP
- ↳ Parowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Spalinowe
- ↳ Wąskotorowe
- ↳ DB/DR
- ↳ Foto-ciekawostki
- ↳ składy (?)
- ↳ Historia
- ↳ Media o kolei
- Wszystko inne
- ↳ 1:32
- ↳ Funpage na facebooku
- ↳ sTTandard
- ↳ skalaTT.info
- ↳ FKTT
- ↳ TTNut
- ↳ DCC-WIKI
- ↳ norma.fremo.pl
- ↳ forum.n-orma.pl
- ↳ Forum "Z"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości