ST43 od MTB
Moderator: mod-Tabor
- oelka
- Moderator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Powtórzyli błąd z H0.
Charakterystyczną cechą lokomotyw 060Da są wąskie okna na skosie ścian bocznych i czołowych. A w modelach tego producentach okna są już na ścianie bocznej za skosem.
Charakterystyczną cechą lokomotyw 060Da są wąskie okna na skosie ścian bocznych i czołowych. A w modelach tego producentach okna są już na ścianie bocznej za skosem.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
i taka dokładnie jest tam data i miejsce.przemcol pisze:Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005.
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
na 6 osi, gumek nie ma na kołach.JarUs pisze: ... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005.
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Czy ta zwora na płytce (JP) nie będzie czasem wyłączeniem oświetlenia kabiny? Jeśli ktoś odważy się ja przeciąć, niech poinformuje o efekcie.pamelar pisze: Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?Maciej pisze: Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 21:46 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
ST 43 (060DA)
Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa serii ST 43 (licencja typ 060DA)
Liczba osi
6 (C0’C0’)
Dokładna nazwa producenta modelu
MTB Moskiewska 189 Praha 10 Czechy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
TT_ST 43 397
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
V/VI
Oznaczenie modelu
ST 43-397
Stacjonowanie/Data
Zakład Taboru we Wrocławiu
Elementy specyficzne
brak
Wersje modelu
CFR 060DA - 819
Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,
Sprzęg
Gniazdo KKS
Oświetlenie
Białe jednostronne
DCC
Plux 16 (90 stopni)
Uwagi
Nieczytelne napisy rewizji, stacjonowania, oznaczenia lokomotywy. Pozostałe uwagi zostawiam użytkownikom – każdy ma subiektywne spojrzenie na tego typu modele.
Podsumowanie
Kolejna pozycja z pod szyldu PKP czeskiej firmy. Zrażeni niechlujstwem w EP/EU05 zerkamy na kolejna zapowiedź która już jest na rynku. Generalnie model prezentuje się na makiecie bardzo ładnie. Posiada dobrze zachowane proporcje i elementy w postaci poręczy + dodatkowe do samodzielnego montażu. Gorzej kiedy bierzemy lupę – tu mamy błędy znane ze „Śkody”. "Oszukane" czerwone światła producent mógł sobie darować, choć zapewne intencje miał dobre. Do tego jak dorzucimy cenę – możemy mieć dość. No ale zostawmy malkontenctwo na boku. Z pewnością jest wart uwagi, płynnie rusza, można go poddać waloryzacji a ze składami towarowymi robi wrażenie i polski klimat. Warto oglądać go "z góry".
Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa serii ST 43 (licencja typ 060DA)
Liczba osi
6 (C0’C0’)
Dokładna nazwa producenta modelu
MTB Moskiewska 189 Praha 10 Czechy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
TT_ST 43 397
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
V/VI
Oznaczenie modelu
ST 43-397
Stacjonowanie/Data
Zakład Taboru we Wrocławiu
Elementy specyficzne
brak
Wersje modelu
CFR 060DA - 819
Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,
Sprzęg
Gniazdo KKS
Oświetlenie
Białe jednostronne
DCC
Plux 16 (90 stopni)
Uwagi
Nieczytelne napisy rewizji, stacjonowania, oznaczenia lokomotywy. Pozostałe uwagi zostawiam użytkownikom – każdy ma subiektywne spojrzenie na tego typu modele.
Podsumowanie
Kolejna pozycja z pod szyldu PKP czeskiej firmy. Zrażeni niechlujstwem w EP/EU05 zerkamy na kolejna zapowiedź która już jest na rynku. Generalnie model prezentuje się na makiecie bardzo ładnie. Posiada dobrze zachowane proporcje i elementy w postaci poręczy + dodatkowe do samodzielnego montażu. Gorzej kiedy bierzemy lupę – tu mamy błędy znane ze „Śkody”. "Oszukane" czerwone światła producent mógł sobie darować, choć zapewne intencje miał dobre. Do tego jak dorzucimy cenę – możemy mieć dość. No ale zostawmy malkontenctwo na boku. Z pewnością jest wart uwagi, płynnie rusza, można go poddać waloryzacji a ze składami towarowymi robi wrażenie i polski klimat. Warto oglądać go "z góry".
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Biale czołowe jest.wicy pisze:A czy ktoś mógłby się odnieść do kwestii - jest, czy nie ma:
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
Nie ma żadnych przełączników wewnątrz.
Dekoder szestnastka.
W moim egzemplarzu jest instrukcja od H0, w której jest mowa o Plux 22 i przełącznikach.
Pozdrawiam,
Wojtek
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
A czy ktoś mógłby się odnieść do kwestii - jest, czy nie ma:
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
No to teraz producenci blaszek do dzieła
Ceny za podobne zestawy blaszek nie są jakoś porażające ( w granicach 40zł) więc zapotrzebowanie powinno być
Ceny za podobne zestawy blaszek nie są jakoś porażające ( w granicach 40zł) więc zapotrzebowanie powinno być
- tydzial
- Posty: 904
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Od numeru 300 czołownice były przygotowane do samoszczepów ,które nigdy nie zostały zamontowane i stąd czołownica jest bardziej wysunięta.I jeszcze trzy rzeczy co zauważyłem gary za długie szybka cała powinna być półokrągła i za wysoki wylot wentylatora ,to co od razu razi reszta ujdzie w tłoku.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Od numeru 278 (przydział na PKP 15.10.1972) lokomotywy były przystosowane do zabudowy sprzęgu samoczynnego i miały dłuższą ostoję. Nasz model przedstawiający egzemplarz o numerze 397 pojawił się na PKP dopiero 23.01.1976 - czyli ep. IVb.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
ST43-397 oprócz kwadratowych zderzaków ma inne gniazdo i mocowanie haka cięgłowego.
W egzemplarzach z wydłużoną ostoją (nasz model chyba jest taki) miały inne niż te z niższymi numerami.
Lokomotywy te miały dwa rodzaje ostoi różniącej się z przodu - krótką niższe numery i wydłużoną wyższe numery.
W egzemplarzach z wydłużoną ostoją (nasz model chyba jest taki) miały inne niż te z niższymi numerami.
Lokomotywy te miały dwa rodzaje ostoi różniącej się z przodu - krótką niższe numery i wydłużoną wyższe numery.
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
No tak od dołu trochę tak. Ale jak lokomotywa stoi na torach to wygląd jest satysfakcjonujący i względem Piątki dużo lepszy.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Zobacz od spodu na podwinięciu widać raster.
Added in 3 minutes 19 seconds:
Mówisz że dobrze jezdzi ,chociaż tyle tej dobroci
Added in 3 minutes 19 seconds:
Mówisz że dobrze jezdzi ,chociaż tyle tej dobroci
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Powinno być jeszcze kilka rzeczy:
- kwadratowe tarcze zderzaków,
- żaluzje na poczwórnych drzwiach,
- większa liczba żaluzji w żaluzjach
- oczywiście listwy w ep. IV
- antena radiotelefonu, ztcp mniej więcej od 2połowy lat 70-tych.
Na plus należy zaliczyć brak widoczej pikselozy jak w Czeszkach, mój egzemplarz również bardzo ładnie jeździ.
Malowanie mnie ziębi, i tak wyląduje w zmywaczu. Mam tylko nadzieję, że oszklenie da się bezproblemowo oddzielić.
Pozdrawiam,
Wojtek
- kwadratowe tarcze zderzaków,
- żaluzje na poczwórnych drzwiach,
- większa liczba żaluzji w żaluzjach
- oczywiście listwy w ep. IV
- antena radiotelefonu, ztcp mniej więcej od 2połowy lat 70-tych.
Na plus należy zaliczyć brak widoczej pikselozy jak w Czeszkach, mój egzemplarz również bardzo ładnie jeździ.
Malowanie mnie ziębi, i tak wyląduje w zmywaczu. Mam tylko nadzieję, że oszklenie da się bezproblemowo oddzielić.
Pozdrawiam,
Wojtek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość