Wagony piętrowe ARNOLDA

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 463
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: Domiss »

Użyj wykałaczek wtykając je pomiędzy podwozie a rozchyloną budę. Zyskasz dwie dodatkowe ręce ;).
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: MonsterSale »

Czy ktoś z Was miał okazję rozbierać wagony Arnolda? (ja mam HN9500)
Instrukcja mówi żeby skrajne wagony rozchylić za ściany boczne w okolicy nad kołami i podwozie powinno się zluzowac. Ale nic z tych rzeczy. A nie mam trzeciej ręki żeby próbować ciągnąć za spod.
Nie chce czegoś połamać.

Wszystko dlatego ze te wagony mają fabryczne oświetlenie które powinno być sterowane dekoderem. Fabryczne na torze cyfrowym swieci ale jakby lekko buczy.
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: slawek »

Dawno temu firma Rivarossi wypuściła na rynek piękne zestawy wagonów piętrowych w skali HO. Zestawy z prostymi ścianami czołowymi. Ostatni set zaprezentowali dawno temu i myślałem, że dali sobie juz spokój a tu taka niespodzianka. Pojawia się zestaw w epoce IVb ze ściętymi ścianami.

https://allegro.pl/oferta/rivarossi-pie ... rn7ljRLeyI

Z tego co wiem to chyba Rivarossi i Arnold to jedna firma, wiec może pojawi się w skali mniejszej? :) czego sobie i kolegom na ten Nowy Rok życzę:)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: wlodar »

Czy ktoś z kolegów orientuje się, czy są jakiekolwiek szanse na zestaw Bipa Arnold w malowaniu PKP? Mam na myśli choćby przemalowankę na IV ep? Czy ktoś może kontaktował się w tej sprawie z producentem? Z Kuehnem i Bohunami swego czasu się udało.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: Maciej »

et22 pisze:W zasadzie to piętrusy Rostock były ciągane prawie przez wszystko :D :

BR 132 - http://rail-sim.de/forum/index.php/Atta ... leben-jpg/
(choć to zapewne wyjątkowo)

BR 110/112 - http://www.lokfotos.de/fotos/1991/0706/12305.jpg

BR 118 - http://www.bahnstatistik.de/Bilder/Steu ... e576bw.jpg
http://abload.de/img/118550wannsee16_09_90rkr9u.jpg

BR 242 http://www.bahn-galerie.de/Ellok/142/6142_197_01.htm
(jak na złość znalazłem tylko to jedno zdjęcie)
Chciałbym nadmienić że są to fotki z dużo późniejszej eksloatacji - po przetasowaniu tych składów na południe Niemiec Wschodnich po 1990 roku ;)


Kolejne informacje po dłuższej eksloatacji w trudnych warunkach.
Gniazda dekodera - w każdym członie - sterowniczy (światła czerwone i białe), końcowy światła końcowe pociągu. (wystarczy zamontować dekoder funkcyjny).
Potwierdziły się obawy kiepskiego rozwiązania łączenia członów. W czasie eksploatacji pociąg raz się rozerwał. Obawiam się że to podstawowy minus tej konstrukcji. Zakładam zespolenie go i wstawienie do "rury" w całości. Właściwości jezdne wypadły dobrze, jedno wykolejnie wynikało z nierównych połaczeń modułów. Po za tym sunął elegancko.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2015, 14:55 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: et22 »

W zasadzie to piętrusy Rostock były ciągane prawie przez wszystko :D :

BR 132 - http://rail-sim.de/forum/index.php/Atta ... leben-jpg/
(choć to zapewne wyjątkowo)

BR 110/112 - http://www.lokfotos.de/fotos/1991/0706/12305.jpg

BR 118 - http://www.bahnstatistik.de/Bilder/Steu ... e576bw.jpg
http://abload.de/img/118550wannsee16_09_90rkr9u.jpg

BR 242 http://www.bahn-galerie.de/Ellok/142/6142_197_01.htm
(jak na złość znalazłem tylko to jedno zdjęcie)
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: marcin r »

Tak Macieju chciałem nadmienić, że seria 243 zaczęła wychodzić z fabryk na jesieni 1984r i w pierwszej kolejności dawana do ich prestiżowych poc. Stadtexpress i pospiesznych międzynarodowych i krajowych, co oczywiście nie wyklucza, że już i wtedy prowadziły na haku skład piętrowy typu Rostock we wspólnym planie z 211/242.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, 08:18 przez marcin r, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: Maciej »

marcin r pisze:Na poczatku najczesciej byly na haku eloki 211/242
Nie w tym przypadku, to lata eksploatacji 1985-6 ;) Wcześniejsze wersje były zielone, ciągnęły je serie spalinowe min BR 118, 110 oraz jak wspomniałeś "wozy drabiniaste".

Na gorąco:
Cyfra - dekoder Lenz Silver mini nr kat 10311-02
Dekoder wpięty w płytkę w członie z kabiną sterowniczą. Światła białe/czerwone. Koszmarnie rozwiązane (jak w większości modeli) zdejmowanie pudła. W członie końcowym palą się czerwone światła "końca pociągu" - nie sprawdzałem wcześniej. Pytanie czy tam też jest zaślepka dekodera? Generalnie człon sterowniczy pięknie działa, a końcówka świeci "non stop" :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, 08:15 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: marcin r »

Na poczatku najczesciej byly na haku eloki 211/242
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: Maciej »

Zespół piętrowy 4 członowy kolei DR

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Zespół piętrowy 4 członowy DBvqe S-Bahn Rostock DR

:arrow: Liczba osi
13

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Arnold (Hornby Hobbies)
Made in China
:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
HN 9502

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
DBvqe
wagony posiadają numery:
50 50 26-12 082-2 środkowy człon
50 50 26-12 083-0 środkowy człon
50 50 26-12 084-8 sterowniczy
50 50 26-12 081-4 skrajny człon

:arrow: Stacjonowanie/Data
Rostok Główny
data rewizji 01.02.1986

:arrow: Elementy specyficzne
Możliowść rozłączenia 4 członów, 3 wózki Jacobsa z opończą


:arrow: Wersje modelu
http://www.hornbyinternational.com/en/68-arnold-tt
2- członowy, DR, ciemna zieleń, epoka III nr: HN9504
4- członowy, DR, ciemna zieleń, epoka III nr:HN9505
4- członowy, DR jasna zieleń, brązowy dach, epoka IV nr:HN9506


:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
nie posiada, istnieje możliwość instalacji listew oświetlenia wewnętrznego LED

:arrow: Uwagi
w kabinie sterowniczej gniazdo do dekodera NEM 651, wyposażenie wnętrza w kabinie sterowniczej, pomieszczeniach socjalnych w koncowym członie oraz wyposażenie w przedziałach pasażerskich.

:arrow: Podsumowanie:
Po wielu latach użytkowania wagonów piętrowych z rodziny BTTB i kosmetycznych zmianach firmy Tillig w starej konstrukcji, polegającej min. na likwidacji wózka skrętnego wraz z częścią czoła pudła, doczekaliśmy się pełnowymiarowego modelu. Zespół już na pierwszy rzut oka ukazuje piękno konstrukcji maksymalnie zbliżonej do oryginału. Uszczelki w oknach, węże przy sprzęgach, czy poręcze to tylko niektóre detale godne uwagi. Nieco gorzej wypada jakość białych napisów w pasie pod oknami, min. słabo czytelna jest rewizja i inne oznaczenia. Bardzo ciekawie rozwiązano łączenie członów. Wózki z oponczą są integralną częścią (podobnie jak w modelu firmy Kress). Łaczenie członów odbywa się za pomoca sprzęgów - z tworzywa, w które wkładany jest wózek z oponczą. Obawy budzą plastikowe sprzęgi łączące człony. Szkoda że nie zastosowano prostrzego patentu jak np. w wagonach Kress'a. Model porusza się bardzo płynnie i pięknie prezentuje się z lokomotywą elektryczną DR BR 243.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, 12:39 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: Maciej »

Nie da się porównać modeli BTTB/PREFO i Tilliga - przepaść technologiczna około 30 lat :-) Arnold zrobił model tak jak powinien wyglądać. Wkróce wiecej informacji nt temat.
Generalnie porównanie jest bardzo zblizone do Y wagonów BTTB i nowych Kuehn czy Tillig. ;) Stawiamy obok siebie i:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 17:54 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: marcin r »

Wartosci jezdne bipy Arnolda sa dobre u kolegi na makiecie jezdzona i na haku V180 Tilliga
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wagony piętrowe ARNOLDA

Post autor: Marek TT »

Pytanie do forumowiczów.
Czy kupił ktoś lub posiada nowe wagony piętrowe ARNOLDA?
Chodzi mi o opinię, poruszanie się tych wagonów po torowisku, układ siedzeń w środku itp..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości