Z tymi przerwami pomiędzy podkładami to różnie bywało - głównie na torach dodatkowych bądź liniach drugorzędnych. W załączeniu fotka gdzie w torze widać przerwę 52cm i 20cm.Misiek pisze: Wygląda to szkaradnie.
Pół biedy jak po zasypaniu szutrem zniknie częściowo ten cynowy glut, ale przerwa miedzy podkładami jest już zauważalna.
No, chyba, że się poprawisz i wstawisż brakujące podkłady
:
Lokomotywownia "Piotrowice"
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Ostatnio zmieniony 24 lut 2014, 10:12 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Postęp prac z ostatnich dni.
Obrotnica powoli zaczyna przypominać obrotnicę.
Prace w toku.
Brakuje farby innej niż stalowa, więc w oczekiwaniu na dostawę robotnicy układają deski na pomoście. Barierki i budka docelowo mają być pomarańczowe, zobaczymy co dowiozą
Do niedawna nie wyglądało to za ciekawie...
jednak zamontowany został już silnik elektryczny wraz z przekładnią i hamulcem więc niedługo można będzie kręcić kopciuchy.
Prace w toku.
Brakuje farby innej niż stalowa, więc w oczekiwaniu na dostawę robotnicy układają deski na pomoście. Barierki i budka docelowo mają być pomarańczowe, zobaczymy co dowiozą
Do niedawna nie wyglądało to za ciekawie...
jednak zamontowany został już silnik elektryczny wraz z przekładnią i hamulcem więc niedługo można będzie kręcić kopciuchy.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2014, 08:45 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek Zajner
- Posty: 581
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Dzięki, świetnie to wygląda. Ja swoje robiłem z płytek cegłopodobnych i nijak sie mają do Twoich.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Tak, to Auhagen z tym że nie 2, a 3.
Cegly na łączeniach wycinałem na zakładkę. Wyszło tak ze wygląda jak jedna całość Kanał już osadziłem w segmencie.
Teraz walczę z obrotnicą. Prototyp miał trochę niedociągnięć
Cegly na łączeniach wycinałem na zakładkę. Wyszło tak ze wygląda jak jedna całość Kanał już osadziłem w segmencie.
Teraz walczę z obrotnicą. Prototyp miał trochę niedociągnięć
- Zbyszek Zajner
- Posty: 581
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Piotrze, te kanały oczystkowe to połączone dwa zestawy Auhagena? Dobrze to wygląda, bardzo dobrze.
- Misiek
- Posty: 1667
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Szkoda, że nauka taka zajmuje czasem kilka lat i kilka nieukończonych/źle wykonanych makiet.-
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Postęp prac
Przecież to Twoje moduły i nikt Ci nie będzie marudził, rób po swojemu, najlepiej uczyć się na własnych błędach , kiedy po skończonej pracy zauważasz kichę zrobioną u podstaw, tylko , że przeważnie za późno na poprawki... to taka życiowa prawdaPiotrT pisze:Skrzynki mam już skończone i powiercone. Pianka zostaje, można zgrzytać zębami .
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 07:58 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Postęp prac
Skrzynki mam już skończone i powiercone. Pianka zostaje, można zgrzytać zębami . Postanowiłem na razie nie wiercić otworów w profilu czołowym. Tory ustawiałem co do dziesiątej części milimetra ale... Nie planuje na razie zasypywać ich przy profilu. Zawsze będzie można odlutować i przesunąć.
Aby doprowadzić tor do obrotnicy potrzebny jest kanał oczystkowy wzdłuż zasieku węglowego. Patyna i brud dopiero po zamocowaniu na segmencie. Tak samo wózek do szlaki. Musiałem sobie pojeździć
Aby doprowadzić tor do obrotnicy potrzebny jest kanał oczystkowy wzdłuż zasieku węglowego. Patyna i brud dopiero po zamocowaniu na segmencie. Tak samo wózek do szlaki. Musiałem sobie pojeździć
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Różnica w ciężarze pianki i korka jest znikoma, ale sztywność przy korku zdecydowanie lepsza. Zaczynając swoją zabawę z modułami na pierwsze segmenty Giemolewa kładłem piankę modelarską Polaka - wprawdzie do dziś trzyma, ale ile było zabawy, aby przy dociskaniu nie ugnieść punktowo, to samo przy kładzeniu toru. Nie udało się tego zrobić idealnie. Kolejne segmenty robiłem już na korku i problemy się skończyły. Nie używałem laminatów ani innych wzmocnień na profilach. Tylko raz przez ponad 10 lat ostrej eksploatacji zdarzyło mi się przez nieuwagę wyrwać kawałek szyny, co w warunkach polowych szybko dało się naprawić i służy do dziś.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Zazwyczaj osobom chcącym zrobić coś w sTTandardzie zalecamy w celu zdobycia doświadczeń wykonanie na początek prostego modułu szlakowego. Budowa modułu parowozowni to już bardzo wysoka poprzeczka. Pianka "panelowa" była przez kilku z nas stosowana z marnym rezultatem. Jest niestabilna i dziś ma 3mm ale za pół roku może mieć 2,6 albo 2,4mm. Dojdzie jeszcze pofalowanie powierzchni i wykruszanie tłucznia na brzegach.
Spasowanie 2 torów lutowanych na wkrętach jest sztuką. Spasowanie 5 lub 7 będzie jak strzelenie piątki w totka
Spasowanie 2 torów lutowanych na wkrętach jest sztuką. Spasowanie 5 lub 7 będzie jak strzelenie piątki w totka
- Niejeden+
- Posty: 308
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Będę mocno kibicował żeby Ci to dobrze wyszło, a zwłaszcza pasowało do innych modułów bo technologicznie dużo trudniej jest spasować dwa tory położone na sztywno (przylutowane) na niespasowanych skrzynkach.profil sTTandardowy będzie miał otwory
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 11:58 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Hmmm. Może napiszę to jeszcze raz.
To nie jest efekt końcowy. Nie zasypie tak tych śrub, boki skrzynek nie będą jasne, profil sTTandardowy będzie miał otwory, a pianki nie będzie nigdzie widać.
Najpierw chcę ułożyć tory do obrotnicy i wszystko spasować. Gdy już będę pewien że wszystko jest w porządku i nawet kapryśna Tkt3 porusza się bez zająknięcia wtedy będę się bawił w duperele jak szlifowanie cynowych glutów, dodawanie podkładów, patynowanie torów, budynki itd.
To nie jest efekt końcowy. Nie zasypie tak tych śrub, boki skrzynek nie będą jasne, profil sTTandardowy będzie miał otwory, a pianki nie będzie nigdzie widać.
Najpierw chcę ułożyć tory do obrotnicy i wszystko spasować. Gdy już będę pewien że wszystko jest w porządku i nawet kapryśna Tkt3 porusza się bez zająknięcia wtedy będę się bawił w duperele jak szlifowanie cynowych glutów, dodawanie podkładów, patynowanie torów, budynki itd.
- Misiek
- Posty: 1667
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
A ja nie.Kilkujadek pisze:Ugryzłem się w język
Wygląda to szkaradnie.
Pół biedy jak po zasypaniu szutrem zniknie częściowo ten cynowy glut, ale przerwa miedzy podkładami jest już zauważalna.
No, chyba, że się poprawisz i wstawisż brakujące podkłady
Kwestie twardości pianki zalanej wikolem itp. przemilcze, to chyba o to Nadszyszkownik się ugryzł w język.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 12:36 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Ugryzłem się w językPiotrT pisze:Tak będą zamocowane wszystkie końce torów na segmentach.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 13:23 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
I są, przylutowane do wkrętów. Tak będą zamocowane wszystkie końce torów na segmentach.Kilkujadek pisze:Końce szyn między segmentami muszą być na twardym podłożu
Udało się przesunąć wspornik. Uff. Trzeci rozjazd na miejscu.
Zgodzę się, że pianka jest delikatna i bardzo krucha. Nie wytrzymuje też nacisku punktowego ale jest przy tym lekka, plastyczna i równa. Jest tylko podłożem. Na to będzie jeszcze imitacja ziemi, szuter itd. Wszystko zostanie zalane wikolem. To ją odpowiednio wzmocni i utwardzi. Nikt nie będzie też po tym skakał. Segmenty będą mocno zabudowane. Na 3 3/4 to szopa.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 13:23 przez PiotrT, łącznie zmieniany 7 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość