Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Dyskusja, o naszych makietach, dioramach itd.

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Update wymiarów:
- 4 segmenty o wymiarach ok. 100x28cm
- 1 segment o wymiarach ok. 49x28cm

Łącznie jest to więc około:
- 4,5 metra szlaku oraz dodatkowo:
-- 80cm toru ładunkowego
-- 80cm + 20cm toru odstawczego
-- 80 cm toru do oblotu składu
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Przy okazji opisanych poniżej remanentów - update poglądowych zdjęć aktualnego stanu całej makiety :|

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Informacyjnie - niestety z przyczyn osobistych zmuszony jestem szukać nowego właściciela dla opisywanej tu makiety... :( Początek tego wątku ma już swoje lata ale przekonany jestem, że makieta może jeszcze długo posłużyć i cieszyć posiadacza. Po modyfikacjach i dorobieniu segmentu przejściowego, z pewnymi odstępstwami, pewnie dałoby się ją użyć jako podzielony na segmenty moduł? Ogłoszenie dostępne jest na Allegro Lokalnie (jako Makieta segmentowa TT Wornitz i/lub Krummhubel) aczkolwiek nie przywiązuję się do wskazanej tam ceny... Bardziej traktuję tamten anons jako sług ogłoszeniowy ;) Gdyby ktoś był zainteresowany lub miał jakąś propozycję w tym względzie - proszę pisać...
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Dziękuję za wszystkie dotychczasowe opinie i sugestie.

Trochę na forum publicznym parę słów komentarza (również na zapytania kierowane na PW):

Zestaw LaserCutMINIS od firmy Noch to niewielki papierowy arkusz dwustronnie zadrukowany odpowiednim wzorem. Całość po zaprojektowanym obwodzie (w tym przypadku roślinki) jest wycięta laserem. Po odcięciu kilku połączeń i uformowaniu, taka roślinna kępka może zostać posadowiona w wybranym miejscu scenerii. Tak w skrócie to wygląda.

Co do budynku - całość była przemalowywana, nie ma tam cm2 "gołego" plastiku. Przy okazji podzielę się słowem komentarza na temat zastosowanej "farby" produkcji firmy POLAK. Podmurówka jak i kilka elementów odzwierciedlających części betonowe zostały potraktowane tą właśnie miksturą. Szczerze polecam! Łato się nakłada, dobre właściwości kryjące i niezłe przyleganie do różnych podłoży. Dodatkowo poprzez odpowiednie rozcieńczenie z wodą uzyskać można różną konsystencję a uzyskana faktura - dobrze odzwierciedla prawdziwe powierzchnie i daje duże możliwości.

POLAK 5712(50ml) lub 5722(100ml)
Obrazek
Awatar użytkownika
biker
Posty: 411
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: biker »

Ciekawie zaczyna to wszystko wyglądać, woda jak dla mnie jest ok.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: Scio »

Ja też jestem przeciwnikiem ostrego brudingu na potęgę i zdaję sobie sprawę, że fotografia niweczy pewne niuanse i subtelności. Budynek jednak wydał mi się plastikowy, ale może inaczej wygląda to w naturze.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

I znowu dochodzimy więc do subiektywnej kwestii upodobań. Jeżeli chodzi o patynę taką jak ta na załączonym linku to - nie bardzo mnie to interesuje. Wybór nie był przypadkowy i dość długo nad tym się zastanawiałem. Kiedyś trend był taki aby wszystko było "po bożemu", potem pojawił się "brudzing" i nagle wszystko zaczęło taplać się w odmętach smoły; ze skrajności w skrajność...

Dziś wygląda to trochę bardziej racjonalnie ale nadal nie uważam abym musiał się poddawać ogólnym trendom :-) Przejrzałem sobie kilka wydań "DR vor 25 Jahren" i ze zdjęć wyszła mi mniej więcej proporcja 1:3 (oczywiście na korzyść tych brudnych, pokrytych rdzawym pyłem czy wręcz zardzewiałych). To oznacza, że również przyzwoicie wyglądające elementy infrastruktury w rzeczywistości tamtych lat się zdarzały! Takie właśnie było też założenie przyświecające odwzorowanemu obiektowi mostowemu.

Żeby nie było: całość pomalowana jasnym matem (można powiedzieć - podkładowym) ale z zamierzonym podcieniowaniem, "zwaszowane" ale bardzo delikatnie, bez otwartych ognisk rdzy, na dodatek trochę przyciemniona dolna kratownica wszak prócz rdzy odbija się na niej nalot smarów itp. Trochę bardziej pofolgowałem sobie przy przyczółkach, które były malowane wielobarwnie a następnie bardziej zdecydowanie potraktowane brązem i czernią. Generalnie - wszystko to widać w szczegółach, zakamarkach i nie rzuca się w oczy. Takie było zamierzenie.

Podobnie rzecz się ma np z budynkiem Pensjonatu dla prominentów :-) - tak go sobie nazwałem roboczo i takie jest założenie dla takiej lokalizacji obiektu - i dojazdem. Przy malowaniu budynku dość dużo energii pochłonęło... aby wyglądał na zadbany. Całość lekko przypudrowana, jedynie w rejonie rynien dodałem lekkie smugi.

Droga to mieszanka szlifowanej szpachli i farby (wyszła ciekawa, subtelna faktura), delikatnie przetarta i "przypudrowana" brązem i grafitem. Minus? Trzeba się dobrze przyjrzeć aby dostrzec, że nie jest to kawałek szarej kartki... Ale znowu - czy model drogi asfaltowej musi mieć nierówności godne drogi polnej aby móc być uznanym za "wiarygodne odzwierciedlenie" oryginału? Spoglądam sobie przez okno na drogę dojazdową przed blokiem i pomimo, że ma już śmiało z 30 lat to nie widzę na niej tego co często postrzegane jest jako nieodzowne atrybuty dobrej miniatury drogi asfaltowej.

Chodnik wykonany w oparciu o zestaw JM Model (PA-TT-001) oczywiście pomalowany i "przypudrowany"
Obrazek

I to by chyba było na tyle jeśli chodzi o moje zdanie w kwestii "patyny". Jest nieodzowna ale nie niezbędna. Trochę przekornie zapytam - czy w miniaturze muszę odzwierciedlać jedynie rozpadające się, zapomniane przez wszystkich rudery?
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 20:05 przez DBv, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
myszka
Posty: 299
Rejestracja: 27 wrz 2006, 21:35
Lokalizacja: Rumia Janowo
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: myszka »

Extra, roślinki nadają makiecie ciekawego klimatu :). Apropo patyny, polecam cały wątek z tego forum. Jest tam dużo fajnych informacji :). Myślę, że warto się pokusić o postarzenie infrastruktury.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Poniżej drobna "aktualizacja". Po raz pierwszy używałem LserCutMINIS od Nocha (widoczne: 14406-Farn i 14410-Pestwurz). Odczucia mieszane; wydaje się, że zwłaszcza paproć mogłaby być nieco lepiej kolorystycznie dopracowana ale może to tylko moje wrażenie... Generalnie - detale warte uwagi, sensownie zastosowane mogą być ciekawym elementem skupiającym uwagę.

NOCH 14406 TT
Obrazek

NOCH 14410 TT
Obrazek
Załączniki
tt Obraz 025.jpg
tt Obraz 023.jpg
tt Obraz 022.jpg
tt Obraz 021.jpg
tt Obraz 018.jpg
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Scio pisze:Woda - super! Jaka to firma? Tłuczeń dałbym drobniejszy i wywaliłbym te wyciory do butelek (szczególnie złe wrażenie robią te pojedynczo rosnące) Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Mam nadzieję, że patynka też się pojawi w swoim czasie. :D
Woda to granulki EZ WoodlandScenics w połączeniu z efektami wodnymi Nocha. O ile Noch jest OK, to z woodlanda nie jestem zadowolony wcale. Może to kwestia braku doświadczenia w obróbce wody "na ciepło" ale dużo nerwów mi to zjadło a z końcowego efektu nie jestem zadowolony (chociaż i tak dało się to jakoś uratować). Jak skończę segment Pensjonat/Potok, czeka mnie kolejny - Zalew/Tunel i tam kwestia wody będzie wymagała nieco innego potraktowania - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co do wyciorów - temat był już poruszany przy okazji "poziomu 0". Nie jestem z nich w pełni zadowolony ale póki co to najlepsze połączenie "cena/wygląd/nakład pracy".

Tłuczeń jest taki a nie inny bo stanowi nawiązanie do wcześniejszych segmentów, których początki sięgają czasów kiedy praktycznie tylko taki był dostępny. Jedyne co udało mi się z tego wykrzesać to to, że go wypłukuję, przez co nie jest tak ciemny jak pierwotnie sobie to producent przewidział.

Patyna? Co konkretnie tej patynie miałoby podlegać?
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: Scio »

Woda - super! Jaka to firma? Tłuczeń dałbym drobniejszy i wywaliłbym te wyciory do butelek (szczególnie złe wrażenie robią te pojedynczo rosnące) Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Mam nadzieję, że patynka też się pojawi w swoim czasie. :D
Ostatnio zmieniony 27 gru 2014, 09:53 przez Scio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Powoli, niewielkie postępy zaczynają się uwidaczniać... Poniżej parę aktualnych - sensowniejszych - zdjęć. Jak dobrze pójdzie, po świętach segmencik będzie w zasadzie skończony.
Załączniki
tt Obraz 040.jpg
tt Obraz 038.jpg
tt Obraz 036.jpg
tt Obraz 034.jpg
tt Obraz 032.jpg
tt Obraz 028.jpg
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

I jeszcze ogólny przegląd poszczególnych segmentów poziomu +1
Załączniki
Wyjazd z tunelu...
Wyjazd z tunelu...
...to już jest konieccc :-)
...to już jest konieccc :-)
...stacja...
...stacja...
...podjazd pod stację...
...podjazd pod stację...
...przejazd przez most...
...przejazd przez most...
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 21:24 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

Tytułem uzupełnienia parę zdjęć z aktualnego stanu budowy. Część jest zamontowana jeszcze bardzo prowizorycznie co widać np w przypadku nieco jeszcze "koślawego" mostu. Jak widać - stan wykończenia dwóch segmentów wjazdowych wymaga sporo pracy. Nie do końca jestem zadowowlony z wyglądu wody, ale był to mój debiut w tej dziedzinie. Jest tu jeszcze sporo pracy przy wykańczaniu detali - również jeśli chodzi o wodę a zwłaszcza - brzegi.

Zdjęcia póki co w kiepskich warunkach oświetleniowych ale coś tam mam nadzieję jednak widać
Załączniki
Tunel
Tunel
Zbiornik
Zbiornik
Przejazd
Przejazd
Most
Most
Most
Most
Most
Most
Most
Most
Pensjonat
Pensjonat
Pensjonat
Pensjonat
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Makieta DBv - stacja Krummhuebel

Post autor: DBv »

golab pisze:Jaki jest schemat i wymiary torowiska ?
W wielkim uproszczeniu schemat przedstawia się/będzie się przedstawiać tak jak na poniższych prostych schematach. Część ze stacyjnym układem torowym widoczna jest na zdjęciach w pierwszym poście. Pozostaje jeszcze "ostry zjazd w dół" a przy nim parę charakterystycznych elementów krajobrazowych. Orientacyjne wymiary całości na długość to ok. 4,5metra. Długość torów w obrębie stacji to ok 90cm (tor przy krawędzi peronowej) i 60 cm (tor przy placu ładunkowym).

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 08:13 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości