ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Moderator: mod-Tabor
- Wąski
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Witam, temat gumki i koła ale w Piko też trzeba jakoś podważyć aby założyć?
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Jutro sprawdzę. Co było do zrobienia... zrobiłem. Ale patrząc na budowę wózka aż strach ruszać cokolwiek. Niby wiem co podważyć ale
ps. Dziękuję!
ps. Dziękuję!
- miano
- Posty: 614
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Nie musisz wyjmować wózków. Aby wyjąć koła należy zdjąć dolną część wózka podważając zaczepy na końcach wózka. Schodzi łatwo.
-
- Posty: 468
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Panowie - jaki jest patent na zdjęcie wózków w tej lokomotywie? Jako, że spadła gumka to nie dość, że wypada przywrócić całość do stanu pierwotnego to jeszcze... całość przeczyścić.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Witam,Koledzy jeszcze jedno pytanie mam do was, być może co dla niektórych może być śmieszne, ale czy jest jakaś technika aby zdjąć obudowę bez żadnych strat w sensie połamań itd itp. Ostatnio montowałem dekoder w traxxie i obudowie lekko się dostało przy zdejmowaniu przy tej lokomotywie chciałbym tego unikną.
Mój sposób na ściąganie obudowy bez szwanku jest następujący: kładę ostrożnie lokomotywę na kolanie (oczywiście w pozycji siedzącej ) - kciukami obu rąk podpieram dolne podwozie (tuż nad przednimi zderzakami) i następnie palcami wskazującymi delikatnie podważam górną obudowę układając je na drabinkach od spodu ... lekko rozszerzam obudowę i tyle Najpierw przód, później tył na przemian, aż do momentu swobodnego luzu.
Sposób ten jest sprawdzony przeze mnie - wiele razy ją ściągałem w celu modernizacji miejsca na dekoder dźwiękowy.
P.S. Tak na marginesie - zmierzyłem prędkość tej lokomotywy, jedzie ona z prędkością około 190 km/h, gdzie Taurus PIKO porusza się z prędkością ponad 300 km/h. Stąd też moje refleksje na ten temat
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 13:51 przez bsystem77, łącznie zmieniany 4 razy.
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Z moje loki buda zeszła bardzo lekko, bez żadnych narzędzi.
Lekko rozchylone pudło i już.
Lekko rozchylone pudło i już.
- kulaj85
- Posty: 143
- Rejestracja: 10 lip 2014, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa/Sopot
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Koledzy jeszcze jedno pytanie mam do was, być może co dla niektórych może być śmieszne, ale czy jest jakaś technika aby zdjąć obudowe bez żadnych strat w sensie połaman itd itp. Ostatnio montowalem dekoder w traxxie i obudowie lekko sie dostało przy zdejmowaniu przy tej lokomotywie chciałbym tego unikną.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2014, 17:23 przez kulaj85, łącznie zmieniany 1 raz.
- kulaj85
- Posty: 143
- Rejestracja: 10 lip 2014, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa/Sopot
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Dzieki panowie tak tez myślałem ale wolałem się upewnić
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:24
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Pasuje, taki mam w swojej loce Zimo MX623P12kulaj85 pisze:A ja mam pytanie do osób które posiadają lokomotywę, czy rzeczywiście nie pasują inne dekodery plux12 poza dekoderem od tilliga ? A np. Zimo MX623P12 ?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2014, 17:44 przez attamus, łącznie zmieniany 1 raz.
- kulaj85
- Posty: 143
- Rejestracja: 10 lip 2014, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa/Sopot
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
A ja mam pytanie do osób które posiadają lokomotywę, czy rzeczywiście nie pasują inne dekodery plux12 poza dekoderem od tilliga ? A np. Zimo MX623P12 ?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2014, 14:10 przez kulaj85, łącznie zmieniany 1 raz.
- tetsumo
- Posty: 37
- Rejestracja: 09 lis 2014, 08:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Posiadam rzeczoną lokomotywę od tygodnia i jest super! Dokładnie taka, o jakiej marzyłem. ♥
Fakt, ostatnio miała troszeczkę niższą prędkość maksymalną niż na początku, ale było to chyba spowodowane utratą prądu na torach (na jednym czy dwóch potrafiła się zatrzymać przy bardzo małej prędkości).
Jeśli to jest wolno, to aż się boję pomyśleć, jak zasuwa konkurencyjny model Piko.bsystem77 pisze:Niestety jestem zawiedziony jego prędkością maksymalną z jaką się porusza. Tutaj do konkurencji (czyli modelu 71403) nie ma on najmniejszych szans – jeździ on o połowę wolniej …
Fakt, ostatnio miała troszeczkę niższą prędkość maksymalną niż na początku, ale było to chyba spowodowane utratą prądu na torach (na jednym czy dwóch potrafiła się zatrzymać przy bardzo małej prędkości).
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, 10:00 przez tetsumo, łącznie zmieniany 2 razy.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
ES 64 U4 (BR 183)
Dokładna nazwa:
Elektrowóz ES 64 U4 PKP Inter City, Ep. VI
Ilość osi:
4
Producent modelu:
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna.
Numer katalogowy:
04953
Zarząd kolejowy:
PKP Inter City
Epoka:
VI
Oznaczenie modelu
ES 64 U4 - D
9151 5370 007-4 PL-PKPIC 1251
Stacjonowanie/Data
IC Centralny/ 28.05.2011
Sprzęg:
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie:
LED, białe zimne 3-pkt./czerwone 2-pkt. Istnieje możliwość zapalenia 2 dodatkowych lamp przednich białe ciepłe (konieczny dekoder PluX 12).
Napęd:
Silnik 5 polowy, 2 masy kinematyczne, napęd na 4 osie, 2 gumki przyczepnościowe
DCC:
Gniazdo PluX 12, możliwość zainstalowania dekodera 6 pin NEM651.
UWAGA: dekoder PluX 12 pasuje tylko "od Tilliga"
Wersje modelu:
04950 – E 183 500 D-MGW, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04951 – E 183, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04952 – Rh 1216, Austriackie Koleje federalne ÖBB, Ep.VI
04953 – EU44, PKP Inter City 370 007 , Ep. VI
04954 - Rh 1216 950 WLC, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04956 - Rh 1216 960-5 STEIERMARKBAHN, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04957 – EU44, PKP Inter City 370 005 „Niemcy”- seria jednorazowa , Ep. VI
04958 – EU44, PKP Inter City 370 001 „Polska”- seria jednorazowa , Ep. VI
04959 – EU44, PKP Inter City 370 006 „Czechy”- seria jednorazowa , Ep. VI
Uwagi:
Model bardzo dobrze odwzorowany … porównując poprzednika w skali TT (PIKO 71403), poręcza podokienne itp. to rewelacja!
Niestety jestem zawiedziony jego prędkością maksymalną z jaką się porusza. Tutaj do konkurencji (czyli modelu 71403) nie ma on najmniejszych szans – jeździ on o połowę wolniej …
Kolejnym minusem jest brak miejsca na dekoder dźwiękowy i głośnik. Po małych przeróbkach (frezowanie przy pomocy wiertła fi 1,5 mm oraz pilnika) udało się zainstalować dekoder Zimo MX648 z głośniczkiem LS8X12 i dźwiękiem do ES64F4 od Zimo (Podziękowania dla Pana Adama z Modelmanii).
W efekcie byłaby rewelacja, gdyby tylko ten model jeździł szybciej – jak w rzeczywistości przystało EU 44.
Dokładna nazwa:
Elektrowóz ES 64 U4 PKP Inter City, Ep. VI
Ilość osi:
4
Producent modelu:
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna.
Numer katalogowy:
04953
Zarząd kolejowy:
PKP Inter City
Epoka:
VI
Oznaczenie modelu
ES 64 U4 - D
9151 5370 007-4 PL-PKPIC 1251
Stacjonowanie/Data
IC Centralny/ 28.05.2011
Sprzęg:
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie:
LED, białe zimne 3-pkt./czerwone 2-pkt. Istnieje możliwość zapalenia 2 dodatkowych lamp przednich białe ciepłe (konieczny dekoder PluX 12).
Napęd:
Silnik 5 polowy, 2 masy kinematyczne, napęd na 4 osie, 2 gumki przyczepnościowe
DCC:
Gniazdo PluX 12, możliwość zainstalowania dekodera 6 pin NEM651.
UWAGA: dekoder PluX 12 pasuje tylko "od Tilliga"
Wersje modelu:
04950 – E 183 500 D-MGW, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04951 – E 183, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04952 – Rh 1216, Austriackie Koleje federalne ÖBB, Ep.VI
04953 – EU44, PKP Inter City 370 007 , Ep. VI
04954 - Rh 1216 950 WLC, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04956 - Rh 1216 960-5 STEIERMARKBAHN, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04957 – EU44, PKP Inter City 370 005 „Niemcy”- seria jednorazowa , Ep. VI
04958 – EU44, PKP Inter City 370 001 „Polska”- seria jednorazowa , Ep. VI
04959 – EU44, PKP Inter City 370 006 „Czechy”- seria jednorazowa , Ep. VI
Uwagi:
Model bardzo dobrze odwzorowany … porównując poprzednika w skali TT (PIKO 71403), poręcza podokienne itp. to rewelacja!
Niestety jestem zawiedziony jego prędkością maksymalną z jaką się porusza. Tutaj do konkurencji (czyli modelu 71403) nie ma on najmniejszych szans – jeździ on o połowę wolniej …
Kolejnym minusem jest brak miejsca na dekoder dźwiękowy i głośnik. Po małych przeróbkach (frezowanie przy pomocy wiertła fi 1,5 mm oraz pilnika) udało się zainstalować dekoder Zimo MX648 z głośniczkiem LS8X12 i dźwiękiem do ES64F4 od Zimo (Podziękowania dla Pana Adama z Modelmanii).
W efekcie byłaby rewelacja, gdyby tylko ten model jeździł szybciej – jak w rzeczywistości przystało EU 44.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 13:07 przez bsystem77, łącznie zmieniany 12 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości