Zatem na samą ładownię zostanie tylko jeden tor - w sumie wystarczy
GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Misiek
 - Posty: 1705
 - Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Żeby wepchnąć wagon (zabrać z GSu) będziesz musiaół wykorzywstać jeden z torów ywpoziomowanej ładowni.
Zatem na samą ładownię zostanie tylko jeden tor - w sumie wystarczy
			
			
									
																
						Zatem na samą ładownię zostanie tylko jeden tor - w sumie wystarczy
- Marek TT
 - Posty: 234
 - Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Poza tym przy połówce trapezu z jednej strony stacji tor 2 staje się praktycznie torem jednokierunkowym.
			
			
									
																
						- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
- Marek TT
 - Posty: 234
 - Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Przy takim układzie torowym, żeby obsłużyć bocznicę GS i tory na rampie zablokujesz całkowicie ruch na torze nr 2. 
Blokując na czas manewrów tor 2 pozbawiasz się możliwości krzyżowania i wyprzedzania składów pasażerskich i towarowych. Tor 2 leży przy krawędzi peronowej i jest przedłużeniem toru szlakowego /jeśli dobrze widzę to z jednej strony masz linię dwutorową a z drugiej strony jednotorową/.
Na tamtej stronie stacji przy takim układzie pasowałby tor dodatkowy 4 do manewrów i wymiany wagonów na tych torach.
			
			
									
																
						Blokując na czas manewrów tor 2 pozbawiasz się możliwości krzyżowania i wyprzedzania składów pasażerskich i towarowych. Tor 2 leży przy krawędzi peronowej i jest przedłużeniem toru szlakowego /jeśli dobrze widzę to z jednej strony masz linię dwutorową a z drugiej strony jednotorową/.
Na tamtej stronie stacji przy takim układzie pasowałby tor dodatkowy 4 do manewrów i wymiany wagonów na tych torach.
- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
W związku z tym, że na dostępnej przestrzeni nie udało się pogodzić łuku i spadku toru, postanowiłem , że plac ładunkowy będzie się znajdował na poziomie równi stacyjnej. Stąd zmieniłem kierunek dojazdu do placu, a w miejsce toru wyciągowego powstała bocznica z magazynem GS-u.
			
							
			
									
																
						- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Ostateczny projekt rozbudowy stacji. Łączna długość modułu 466,5 cm. Poziom placu ładunkowego jest zaniżony w stosunku do równi stacyjnej, a nachylenie torów dojazdowych nie przekroczy 20 promili. Tory na placu - nachylenie 0 promili. Dziś przystępuję do realizacji segmentu B.
			
							
			
									
																
						- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Rozwiaząnie tak oczywiste, że aż głupio, że na nie nie wpadłem, tym bardziej, że w rzeczywistości tak właśnie jest. Już poprawiłem Na rampie będzie bocznica kolejki leśnej i załadunek drewna; kruszywa raczej na placu ładunkowym. Dalej gdzie teren nieco opada rampa do załadunku zwierząt (przewiduje jeden wagon w tygodniu.
			
			
									
																
						- Misiek
 - Posty: 1705
 - Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Ja tak patrzę na schemat układu torowego i:
- ładownia dla bydła nie będzie kolidować z możliwościami ruchowymi torów przy murze oporowym?
- może by zrobić z niej tor mijankowy a ładownię z tej strony ograniczyć do okolic muru oporowego?
- docelowo w kwestii FREMOjazd i SADów - część z murem oporowym zaopatruje w kruszywo (jak w Wierchomli Wielkiej
 ) a bydło można umieścić w części "place ładunkowe", razem z innymi towarami? Pozostaje kwestia budowy rampy dla bydła.
coś jak na obrazku w paincie
			
							
			
													- ładownia dla bydła nie będzie kolidować z możliwościami ruchowymi torów przy murze oporowym?
- może by zrobić z niej tor mijankowy a ładownię z tej strony ograniczyć do okolic muru oporowego?
- docelowo w kwestii FREMOjazd i SADów - część z murem oporowym zaopatruje w kruszywo (jak w Wierchomli Wielkiej
coś jak na obrazku w paincie
					Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 15:17 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Nawierzchnia to przesiany popiół drzewny i kurz z odkurzacza sypany na wikol i jeszcze inne śmieci, co było pod ręką 
  Boki to ponacinane paski kartonu grubości 1 mm i zaimpregnowane cyjanoakrylem.
			
			
									
																
						- PiotrT
 - Posty: 387
 - Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Bardzo mi się podoba to co powstało do tej pory i plany na przyszłość wyglądają równie ciekawie. Czekam na więcej zdjęć. 
Z czego zrobiłeś nawierzchnie i boki na środkowym peronie?
			
			
									
																
						Z czego zrobiłeś nawierzchnie i boki na środkowym peronie?
- KamilW
 - Posty: 1077
 - Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
 - Lokalizacja: Bielsko-Biała
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Jak zobaczyłem Twój plan stacji to na myśl od razu przyszedł mi Zwardoń (stacja na granicy Polsko-Słowackiej). 
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... wardon.png
Fajny układ, szczególnie łuk mi się podoba bo to ciekawie wygląda na żywo.
			
			
									
																
						http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... wardon.png
Fajny układ, szczególnie łuk mi się podoba bo to ciekawie wygląda na żywo.
- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Po pomyślnych testach stacji w Radomiu zapadła decyzja o dokończeniu budowy. Układ jest fantazyjny, dlatego uwagi znawców tematu mile widziane. 
			
							
			
									
																
						- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Najlepszy byłby taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/beb ... f5b10.html jak u Kamila na Bielsku Białej, no ale coś za coś 
			
			
									
																
						- 
				jafrap
 - Posty: 462
 - Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
 - Lokalizacja: Z miasta
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Świetnie. Szkoda że ten rozjazd taki krótki. Lepszy byłby EW3. No ale rozumiem.... brak miejsca.Scio pisze:Też doszedłem do takich wniosków i wypełniam korkiem przestrzenie między torami. Między torem 1 i 3 pozostawię jednak lekkie zaniżenie terenu; tam planuję ciąg studzienek melioracyjnych. Obrazek
					Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 14:46 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
																
						- Kaczor
 - Posty: 682
 - Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty
Fajny klimacik, do zobaczenia w piątek 
			
			
									
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości