Wiadukt kolejowy
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Dzięki za porady korkowe.
Pianki pod panele (różne rodzaje) macałem w marketach i wydają się zbyt miękkie. Te karbowane w arkuszach, po ściśnięciu palcami nie wracają do poprzedniego wymiaru.
Pod tym względem korek (i chyba mikroguma, ale macałem) jest lepszy. Cena korka i mikrogumy za 1 m² jest taka sama, ale korek dostanę w arkuszu 60x90 cm, natomiast mikrogumę 100x150 cm, więc wolę kupić (i zapłacić) mniej. A i tak wystarczy mi na 15 mb toru.
Koledzy z Poznania polecili mi 2 lokalne firmy korkowe (KORK.PL oraz POLKORK) i jutro porównam co i za ile oferują
Pozdro
PiotrZ
Pianki pod panele (różne rodzaje) macałem w marketach i wydają się zbyt miękkie. Te karbowane w arkuszach, po ściśnięciu palcami nie wracają do poprzedniego wymiaru.
Pod tym względem korek (i chyba mikroguma, ale macałem) jest lepszy. Cena korka i mikrogumy za 1 m² jest taka sama, ale korek dostanę w arkuszu 60x90 cm, natomiast mikrogumę 100x150 cm, więc wolę kupić (i zapłacić) mniej. A i tak wystarczy mi na 15 mb toru.
Koledzy z Poznania polecili mi 2 lokalne firmy korkowe (KORK.PL oraz POLKORK) i jutro porównam co i za ile oferują
Pozdro
PiotrZ
- Kłapouchy
- Posty: 91
- Rejestracja: 04 sty 2009, 17:08
- Lokalizacja: Poznań / Złotów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Piotrze zaglądałeś na www.kork.pl , oni są z PoznaniaPiotrZ pisze:Chyba będę musiał kupić w jakimś sklepie internetowym i niestety zapłacić za przesyłkę więcej niż za towar
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010, 15:45 przez Kłapouchy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Jak już kupować przez alledrogo to mikrogumę. Najlepszy materiał 

-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Pianka pod panele. Z jednej strony gładka z drugiej karbowana. Sprzedają w większej ilości ale to dalej 1/10 ceny korka
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Rozejrzyj się po osiedlowych sklepach AGD. Można tam znaleźć korkowe podkładki pod talerze i garnki. Najczęściej są wycięte z arkusza korka 3mm.PiotrZ pisze:...nie mam korka na podsypkę. Supermarkety budowlane przestały sprowadzać korek 3mm w arkuszach. Jest tylko w rolkach po 10mb![]()
Chyba będę musiał kupić w jakimś sklepie internetowym i niestety zapłacić za przesyłkę więcej niż za towar![]()
Ja jeszcze we Wrocławiu kupowałem takie podkładki wielkości kartki A4 po 7zl/szt. To na pewno taniej niż bela 10mb

P.S.
A tak przy okazji - Twój moduł jest jak zwykle perfekcyjnie wykonany.

-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Po długiej przerwie w temacie, czas przedstawić aktualny wygląd modułu.
Zamontowałem poprzeczne wzmocnienie skrzynki.

Zakończyłem też kształtowanie terenu. Pozostały do zrobienia przyczółki mostu (są w trakcie realizacji)

Następnym etapem będzie położenie torów "dolnych", ale... nie mam korka na podsypkę. Supermarkety budowlane przestały sprowadzać korek 3mm w arkuszach. Jest tylko w rolkach po 10mb
Chyba będę musiał kupić w jakimś sklepie internetowym i niestety zapłacić za przesyłkę więcej niż za towar
Zamontowałem poprzeczne wzmocnienie skrzynki.

Zakończyłem też kształtowanie terenu. Pozostały do zrobienia przyczółki mostu (są w trakcie realizacji)



Następnym etapem będzie położenie torów "dolnych", ale... nie mam korka na podsypkę. Supermarkety budowlane przestały sprowadzać korek 3mm w arkuszach. Jest tylko w rolkach po 10mb

Chyba będę musiał kupić w jakimś sklepie internetowym i niestety zapłacić za przesyłkę więcej niż za towar

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Proponuję nie na osi 2-toru lecz między krawędzie przy prawej stronie tych profili (zdjęcie 4 - oś pionowa fotkiPiotrZ pisze:...na wszelki wypadek dołożę wzmocnienie na osi linii 2-torowej

Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, 09:29 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
To teraz próbuj na rozciąganie.
To bardziej niebezpieczne.
To bardziej niebezpieczne.
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Próbowałem ściskać skrzynkę z każdej strony i wydaje się być dość sztywna. Crash-testu nie będę na niej ćwiczyć
, ale na wszelki wypadek dołożę wzmocnienie na osi linii 2-torowej

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Rzadko zabieram głos w kwestii wzmocnienia konstrukcji, ale ta moim zdaniem tego wymaga
Brakuje mi tu listwy wzmacniającej krawędzie skrzynki przy szlaku dwutorowym.
Przepraszam - nie mam możliwości zaznaczenie tego na rysunku.

Przepraszam - nie mam możliwości zaznaczenie tego na rysunku.
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Dlaczego? To bardzo dobry pomysł i często stosowany. Takie z niczym nie połączone urywki linii normalno- lub wąskotorowych, krzyżujących się z linią główną, są na kilku modułach H0. To raczej budowanie jakichś spiral czy segmentów wjazdowo-zjazdowych traktowałbym jako pomysły mało realne.ArturSch pisze:...bo pomysł, pozostawienia drugiego poziomu bez połączenia z torami, uważam za kiepski.
Tym bym się aż tak nie martwił. Jeszcze bardziej zachwiane są proporcje pomiędzy długościami stacji a długościami szlaku pomiędzy nimi. Raczej bym się cieszył, że otoczenie szlaku jest urozmaicone, a nie płaskie jak deska i monotonne jak w mazowieckiem...GrzegorzTT pisze:Przy okazji tego tematu pragnę zwrócić uwagę Kolegów na mocno zachwiane proporcje stacji, tuneli, mostów itp. do zwykłego szlaku jaki jest podstawą polskiego krajobrazu

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
"Maksymalna wielkość pochylenia zależy od kategorii linii kolejowych. Dla linii znaczenia miejscowego dopuszcza się stosowanie pochyleń nawet rzędy 30 promili." (za LL). Na swojej makiecie przyjąłem max 25 promili.PiotrZ pisze:...aby pochylenie toru nie było za duże (ile ono może wynosić?).
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Ja się nie gniewam. Uważam nawet, że jedynie słusznym powinien być profil MP co by zakończyło uskoki na makiecie modułowej. Przy okazji tego tematu pragnę zwrócić uwagę Kolegów na mocno zachwiane proporcje stacji, tuneli, mostów itp. do zwykłego szlaku jaki jest podstawą polskiego krajobrazu. Nawet wytyczne sTTandardu nieco mówią o realizmie, a naszej makiecie modułowej brak ogólnej koncepcji. Wygląda jak wyprostowany szlak "tortu".
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Dzięki za szybkie opinie!
Niewątpliwie muszę zmienić niektóre profile w tym projekcie. W zasadzie zdałem sobie z tego sprawę, gdy tylko zrobiłem kartonowy model modułu. Poza tym byłem świadomy małej popularnosci profilu MW-2 (GrzegorzTT, nie gniewaj się
).
Zmieniłem więc MP-1 na MN-1, a MW-2 na MP-2. Teraz ukształtowanie terenu jest bardziej uporządkowane (nie sprawia wrażenia placu budowy). Natomiast MG-1 i MG-2 muszą zostać, by pasowały do Porąbkowego tunelu

.
Pomysł ArturaSch, aby wielopoziomowy tort był punktem węzłowym dla obydwóch poziomów jest ciekawy i… chyba najłatwiejszy do zrealizowania. Jednak i tak pewnie wypadnie na mnie zbudowanie przynajmniej jednego zestawu modułów zjazdowych lub wjazdowych. Ale to dopiero po zrealizowaniu tego sześciokątnego „torcika”.
Pozdrawiam
PiotrZ
Niewątpliwie muszę zmienić niektóre profile w tym projekcie. W zasadzie zdałem sobie z tego sprawę, gdy tylko zrobiłem kartonowy model modułu. Poza tym byłem świadomy małej popularnosci profilu MW-2 (GrzegorzTT, nie gniewaj się

Zmieniłem więc MP-1 na MN-1, a MW-2 na MP-2. Teraz ukształtowanie terenu jest bardziej uporządkowane (nie sprawia wrażenia placu budowy). Natomiast MG-1 i MG-2 muszą zostać, by pasowały do Porąbkowego tunelu




Pomysł ArturaSch, aby wielopoziomowy tort był punktem węzłowym dla obydwóch poziomów jest ciekawy i… chyba najłatwiejszy do zrealizowania. Jednak i tak pewnie wypadnie na mnie zbudowanie przynajmniej jednego zestawu modułów zjazdowych lub wjazdowych. Ale to dopiero po zrealizowaniu tego sześciokątnego „torcika”.
Dla R=1200 zjazd z nasypu i połączenie z linią 2-torową wypadnie 3m od tego modułu. Ale uważam, że można zastosować R=900 (minimalny promień dla linii drugorzędnej), a dystans spadnie do 2m. To jest z kolei minimum, aby pochylenie toru nie było za duże (ile ono może wynosić?). Projekt jest rozwojowyoblicz ile skrzynek trzeba spiąć by połączyć oba poziomy

Pozdrawiam
PiotrZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość