GbbKolejka wersja 1

Wszystkie sprawy związane z programami Piotra Gbb

Moderator: mod-GbbSoft

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.52.2911

:arrow: Rozproszony system zegarów.


Zainspirowany zegarami modułowców dorobiłem możliwość stworzenia sieci zsynchronizowanych zegarów modelarskich w GbbKolejce

Obrazek

Aby utworzyć sieć zsynchronizowanych zegarów modelarskich należy:
- posiadać kilka komputerów połączonych w sieć komputerową ze skonfigurowanym TCP/IP.
- na wszystkich zainstalować GbbKolejkę (można wersję Demo, jeżeli będzie używana tylko do zegarów, to nie wyłączy się po 1h :cool: )
- wybrać jeden komputer jako "Serwer czasu". Na tym komputerze uruchomić GbbKolejkę i z menu Narzędzia wybrać 'Serwer SRCP - Start' oraz z menu Widok -> Szybki zegar

Obrazek

- Ustawienie zegara wykonuje się w menu Projektowanie -> Parametry -> zakładka: Szybki zegar. Można np od razu pokazywać zegar po wgraniu pliku.

Obrazek

Na pozostałych komputerach (nazwijmy je 'Klienci zegara') należy:
- z menu Projektowanie wybrać: Systemy DCC
- nacisnąć Dodaj i wybrać 'DDW serwer - GbbKolejka' (o ile nie mamy już serwera DDW)

Obrazek

- jako adres serwera wpisać adres (lub nazwę) komputera - 'Serwera czasu'
- upewnić się, że w drugiej zakładce jest zaznaczone 'Odczytuj, synch zegar modelarski'

Obrazek

- z menu 'Systemy DCC' wybrać 'Połącz z systemem DCC'
- i z menu Widok -> 'Szybki zegar'

Zegary na klientach będą chodzić tak samo szybko jak na serwerze. Zatrzymanie zegara na serwerze spowoduje zatrzymanie zegarów na wszystkich klientach (ale nie odwrotnie). Zmiana czasu na serwerze spowoduje zmianę czasu na klientach (najpóźniej po minucie modelarskiej). Zegary będą się automatycznie synchronizować co minutę modelarską.

Jako serwer czasu można użyć programu DDW, ale zauważyłem, że on źle liczy czas. Ustawiłem zegar x4 i w ciągu rzeczywistej minuty zegary przyspieszyły o 3 sek. :shock:

PS. Aby poćwiczyć w domu układ można uruchomić kilka razy program na jednym komputerze. Jeden z programów skonfigurować jako serwer, a pozostałe jako klienci. Adres IP ustawić na 127.0.0.1.

PS2. Wersja do pobrania tu: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.05.2905

:arrow: Dodałem możliwość określenia opóźnienia startu lokomotywy po podaniu zielonego światła na semaforze w bloku. Opóźnienie jest losowane pomiędzy podanymi dwoma wartościami, co większa realność startu pociągu.

Obrazek

PS1. Wersja do pobrania: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

[center]Do końca stycznia 2008 można zakupić
GbbKolejkę wersję Profesjonalną
w promocyjnej cenie:

390,40 zł (brutto).

Będzie także promocja na
zestaw LI-USB+GbbKolejka Prof
dostępną w sklepie Techno-Hobby.
:lol:
[/center]
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.52.2783:

:arrow: Dodałem nowe "tory" oraz rozjazdy:

Obrazek Obrazek


:arrow: Dzięki temu jest już łatwo odwzorować taki system torów:

Obrazek Obrazek

Obrazek

PS1. Wersja do pobrania: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
PS2. Historia zmian: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-view_for ... threadId82
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 13:33 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: ArturSchŁ »

gbbsoft pisze:... przemyślę sprawę...
Chodzi o uproszczenie interfejsu.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

ArturSch pisze:IMHO : za dużo tych guziczków !!
Czy nie można zrobić jak np w office jeden guzik IMPORTUJ i w oknie, które się otworzy COMBO-Typ pliku : z jednej strony, z drugiej, z pliku XML, Prolok itd....
Może masz rację... Mam jeszcze jeden pomysł... Jeden guzik, który otwiera takie małe menu, w którym wybierasz tym pliku...

Twoje rozwiązanie pociąga za sobą kilka problemów:
(1) po samym rozszerzeniu nie można rozpoznac typu (typ Gbb-xml i JMRI-xml to są oba pliki XML)
(2) nie zawsze plik danego typu ma to rozszerzenie, które bym chciał (np: Prolok-txt może też być Prolok-<nic>), więc chciałoby się dodać na liście rozwijanej pozycję "Wszystkie pliki", a to powoduje, że nie wiadomo jakiego typu jest plik. Dlatego wolę, aby uzytkownik najpierw wybrał typ pliku (poprzez wybór przycisku), a potem otworzyło się okno z wyborem na dolnej liście rozwijanej takze pozycji "Wszystkie pliki".

Dlatego moje rozwiązanie (chwilowo) bardziej mi się podoba, ale przemyślę sprawę... :-)

PS. Dzięki za uwagi...
Ostatnio zmieniony 09 lip 2007, 10:34 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: ArturSchŁ »

gbbsoft pisze:Najpierw należy pobrać listę dostepnych opisów dekoderów:
Obrazek
IMHO : za dużo tych guziczków !!
Czy nie można zrobić jak np w office jeden guzik IMPORTUJ i w oknie, które się otworzy COMBO-Typ pliku : z jednej strony, z drugiej, z pliku XML, Prolok itd....
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.51.2745

Jak wiecie w GbbKolejce jest moduł do programowania CV w dekoderach.
Dla lepszego zrozumienia CV można pobrać ich opisy dla konkretnego dekodera. Opisy można pobrać ze strony GbbKolejki (po polsku i angielsku), można samemu stworzyć a teraz można zaimportować ze strony JMRI. Jest to baza opisów dla ponad 160 dekoderów z całego świata - niestety w języku angielskim.

Najpierw należy pobrać listę dostepnych opisów dekoderów:

Obrazek

następnie wybrać posiadany dekoder

Obrazek

i już posiada się opisy CV dla tego dekodera.

Obrazek

PS. Wersja do pobrania: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Ostatnio zmieniony 20 sty 2008, 13:33 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.51.2739

Zmiana dla użytkowników wersji lekkiej.
Po narysowaniu schmatu i ustawieniu bloków można klikać na wyjazd z bloku, a następnie na wjazd do następnego bloku, aby program znalazł najkrótszą drogę i ustawił rozjazdy.

Do tej pory po tej operacji droga pozostawała podświetlona na żółto.
Od tej wersji (jeżeli blok początkowy nie był zajęty przez lokomotywę), to podświetlenie znika.

Co ułatwia wykorzystywanie programu do szybkiego ustawiania drogi przejazdu.

Wersja do pobrania: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Ja też się zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że lepiej jedno okienko więcej niż przez pomyłkę zrobić coś, co jest trudno odwracalne... :D
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: Karol »

Tak sie zastanawiam czy okienko zatwierdzenia wyskakujące po uzupełnieniu zasobów jest faktycznie potrzebne :mrgreen:
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Wersja 1.50.2718

Specjalna wersja przed-Bielska... Kończymy z nowościami i szukamy błędów...

- poprawiłem kształt zegara (szczególnie jak się zmienia jego wielkość :D )
- skończyłem tłumaczenie modułu zdarzeń
- poprawiłem błąd z kasowanie bloku (zostawały nieskasowane elementy DCC)

PS. To już wchodzi w fazę BETA... Jak wszystko w Bielsku zadziała, to będzie to wersja RTM... :-)

link :)
martinezo pisze:To daj:
Czas rzeczywisty x2
Czas rzeczywisty x3
Czas rzeczywisty x4
......
Wyczytałem gdzieś, że najczęściej używa się x4 lub x8... :lol:
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.50.2705

Zegar zakończony 8)

- parametry są już po polsku
- dodałem zapamiętywanie pozycji okna zegara
- dodałem pasek narzędzi w oknie zegara
- dodałem przycisk na pasku narzędzi w głównym oknie
- wszystki opcje powinny działać

Zdjęcia z ekranu
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: Karol »

Z olejem coś dalej jest nie tak, po wyczerpaniu loka nie staje
ODPOWIEDZ

Wróć do „GbbSoft”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości