Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Może nie ten wątek ale wagony 401 to od dawna są z MODARTU wystarczy tylko poszukać.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
- Ciora
- Posty: 471
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Ekstra. Czytasz mi w myślach. Choć info Rangera, że nie będzie jeździł niepokojące. Może kooperacja? Wózki odlewane, reszta druk? Nie znam się, głośno myślę.
Maciej
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Jeżdżą, są też poszerzone aby się wózki obracaly.
Także nie trzymają wymiarów
Miał.Scio pisze: ↑28 lip 2023, 19:16Kiedyś taki z blaszek miał w ofercie Fred.Ciora pisze: ↑28 lip 2023, 17:07
Skoro już padło na forum pytanie, to może sonda? Wagon łatwy w produkcji ( gotowiec dla mniej uzdolnionych), czyli nie drogi, występujący masowo, a więc wielu potencjalnych nabywców, jeżdżący w kilku epokach. Moja propozycja to platforma 401Zb. Od 4 ep. do dziś, w składach mieszanych lub jednolitych, można złożyć kilku- ( kilkunasto) wagonowy skład. Fotka z Wikipedii. IMG_1925.jpeg
Jacek w innej branży teraz pracuje. Większość projektów jest niedostepna. Niestety nawet mi ciężko się skontaktować.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
A coś wiadomo co z Fredem? Wszystkie jego produkty już przepadły?
- Scio
- Posty: 752
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Kiedyś taki z blaszek miał w ofercie Fred.Ciora pisze: ↑28 lip 2023, 17:07
Skoro już padło na forum pytanie, to może sonda? Wagon łatwy w produkcji ( gotowiec dla mniej uzdolnionych), czyli nie drogi, występujący masowo, a więc wielu potencjalnych nabywców, jeżdżący w kilku epokach. Moja propozycja to platforma 401Zb. Od 4 ep. do dziś, w składach mieszanych lub jednolitych, można złożyć kilku- ( kilkunasto) wagonowy skład. Fotka z Wikipedii. IMG_1925.jpeg
- Ciora
- Posty: 471
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Mamy go gotowego z blach od lat. Tylko jak Fred zniknął to wszystko utknęło.
Musi być z blachy bo nie będzie jeździł w TT.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
401z jest w fazie projektu;)
- Ciora
- Posty: 471
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Skoro już padło na forum pytanie, to może sonda? Wagon łatwy w produkcji ( gotowiec dla mniej uzdolnionych), czyli nie drogi, występujący masowo, a więc wielu potencjalnych nabywców, jeżdżący w kilku epokach. Moja propozycja to platforma 401Zb. Od 4 ep. do dziś, w składach mieszanych lub jednolitych, można złożyć kilku- ( kilkunasto) wagonowy skład. Fotka z Wikipedii.T_Domagalski pisze: ↑27 lip 2023, 10:48
A co do braku modeli innych wagonów PKP, to sądzę, że największy problem jest w tym, kto by je kupił? Wagon 408S zna każdy. Cysterny 406R i Rt500 też każdy widział.
Jaki kolejny typ wagonu byś zaproponował, który miałby podobny potencjał sprzedażowy?
Maciej
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Działa tak, że przy wychyleniu kulisa prowadzi dyszel nie trójkąt. I tak od lat we wszystkich naszych modelach. Tutaj trójką trzymają te półkoliste łapki nie kulisa.T_Domagalski pisze: ↑27 lip 2023, 20:14 Przyznam, że trochę nie rozumiem, jak ten KKS działa, skoro ani trzpień prowadzący, ani czubek trójkąta podstawy w ogóle nie współpracują z prowadnicą. Zieje między tymi elementami ogromna przerwa....
KKS-408S.jpg
A co do wózków, to w przypadku Rt500 rozważam polutowanie ich w jedną całość i wciskanie kół przez odpowiednio nacięte rynienki. Te śrubki do mnie jakoś nigdy nie przemawiały.![]()
Co do wózków to możesz oczywiście polutować ale nie jest to serwisowe rozwiązanie. Skręcane wózki używamy od paru lat we wszystkich modelach i to się sprawdza.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Śrubek jeszcze nie skróciłem. Dojdziemy do tego.Domiss pisze: ↑27 lip 2023, 20:04 Pytanie o zdjęcie skręconego wózka - dałeś za długie śrubki z braku odpowiednich, czy zdjęcie tak przekłamuje? Z tego co pamiętam z wagonów 401W z tektury, to tam te śrubki tak nie wystawały do góry, a przy części dotyczącej konstrukcji ramy wygląda, że może zahaczać o belkę czopu skrętu. Czy tych śrubek nie trzeba spiłować po skręceniu wózka?
KKS - wygląda, że jest miejsce na gotowy kks od np. peho - tylko na ten na magnes, czy ten na sprężynkę też się zmieści? Mam odlewane kks od Ciebie, dało się je poskładać tak, że działają bez zarzutu mimo montażu w wagonach, które ewidentnie nie były do tego przygotowane, ale gdybym miał to robić jeszcze raz to wybrałbym gotowe kks, które wystarczy wkleić. Być może niektórzy potencjalni klienci też woleliby takie rozwiązanie, stąd pytanie o miejsce.
KKS może i da się użyć gotowy PEHO lub SDV jednak podniesie on cenę zestawu. Trzeba brać to pod uwagę. Liczę, że tak 15-20zl więcej będzie kosztować zestaw z KKS PEHO na magnes.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Przyznam, że trochę nie rozumiem, jak ten KKS działa, skoro ani trzpień prowadzący, ani czubek trójkąta podstawy w ogóle nie współpracują z prowadnicą. Zieje między tymi elementami ogromna przerwa.... 
A co do wózków, to w przypadku Rt500 rozważam polutowanie ich w jedną całość i wciskanie kół przez odpowiednio nacięte rynienki. Te śrubki do mnie jakoś nigdy nie przemawiały.

A co do wózków, to w przypadku Rt500 rozważam polutowanie ich w jedną całość i wciskanie kół przez odpowiednio nacięte rynienki. Te śrubki do mnie jakoś nigdy nie przemawiały.

- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Pytanie o zdjęcie skręconego wózka - dałeś za długie śrubki z braku odpowiednich, czy zdjęcie tak przekłamuje? Z tego co pamiętam z wagonów 401W z tektury, to tam te śrubki tak nie wystawały do góry, a przy części dotyczącej konstrukcji ramy wygląda, że może zahaczać o belkę czopu skrętu. Czy tych śrubek nie trzeba spiłować po skręceniu wózka?
KKS - wygląda, że jest miejsce na gotowy kks od np. peho - tylko na ten na magnes, czy ten na sprężynkę też się zmieści? Mam odlewane kks od Ciebie, dało się je poskładać tak, że działają bez zarzutu mimo montażu w wagonach, które ewidentnie nie były do tego przygotowane, ale gdybym miał to robić jeszcze raz to wybrałbym gotowe kks, które wystarczy wkleić. Być może niektórzy potencjalni klienci też woleliby takie rozwiązanie, stąd pytanie o miejsce
.
KKS - wygląda, że jest miejsce na gotowy kks od np. peho - tylko na ten na magnes, czy ten na sprężynkę też się zmieści? Mam odlewane kks od Ciebie, dało się je poskładać tak, że działają bez zarzutu mimo montażu w wagonach, które ewidentnie nie były do tego przygotowane, ale gdybym miał to robić jeszcze raz to wybrałbym gotowe kks, które wystarczy wkleić. Być może niektórzy potencjalni klienci też woleliby takie rozwiązanie, stąd pytanie o miejsce

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cemenciarki 408S czyli Uacs od UMF
Wyżej wspomniane zrównanie płaszczyzn czołowych gniazda KKS oraz czołownicy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość