"Parowóz 01.5 oryginał i Tillig czyli 01 1514. Były to flagowe maszyny kolei DR w ruchu pospiesznym i międzynarodowym. Swego codzienny gość w Polsce w Szczecinie nocnym pospiesznym Gedania z Berlina do Gdyni. Zwłaszcza w ruchu na zachód kierownictwo kolei NRD dawało te maszyny z dobranymi drużynami żeby się pochwalić np w Hamburgu czy w Bebra. Oraz ruch tranzytowy do Berlina Zach. Było przebudowanych ogólnie 35maszyn nr 501/535. Tylko 7 z nich było opalanych węglem reszta z tendrami na olej. W ruchu planowym do 1982r. Na jednej z nich z nr 516 nastąpił wybuch kotła na stacji. Zniszczenia były spore że to śledztwa zaangażowali Stasi. Dziś bodajże są czynne dwa egzemplarze muzealne."
"Z serii model i oryginał E42 072 malowanie Targi Lipskie. Fotka oryginału niestety czarno-biała oraz ciekawe propagandowe zdjęcie z trzeciej epoki nowej wtedy loki w angielskim stylu. Lipsk dworzec."
"Lubię stare elektryki. Są ciekawe. Dla jednych to kupa złomu, a dla innych bardzo cenne. Model E44 stara wersja Tilliga. Do 1984r jeździły w kolejach federalnych, a na DR do 1988r. Przy niej ET21 to mercedes."
"Dla tych kolegów którzy lubią klasyczną kolej z NRD. Właśnie dotarła pocztą monografia o sympatycznych skuterach czyli loki E11/42. Maszyny dobrze znane miłośnikom TeTetki w modelach. Kompendium wiedzy i ciekawostek z ich pracy. Ponad 320 str. i 500 zdjęć stanowi dobrą lekturę. Jest też polski akcent. Krótkie omówienie produkcji i dostaw maszyn EU04 które zostały wyprodukowane szybciej i miały niektóre wspólne cechy."
"Witam. Zachęcam zbieraczy do pokazywania na grupie modeli edycji specjalnych, jednorazowych, których nie ma w katalogu lub były tylko w nowościach jako modele na zamówienie. Różnych zarządów kolejowych loki lub wagony czy zespoły trakcyjne. To ciekawy temat. Na początek loka partyjna na zjazd czyli V180 005. Epoka trzecia. Model z 2006r."
"W nowym katalogu Tilliga na stronie 86 jest wznowienie udanego modelu parowozu serii 50 z kabinowym tendrem. Moja pierwsza wersja ma już 11lat. Wiadomo że raczej nie ma wzięcia wśród polskich zbieraczy ze względu na wychodek kibel na tendrze. Jednak ciekawa rzecz i praktyczna. Nie był potrzebny brankard dla kierownika pociągu towarowego chociaż nie wiadomo czy w rzeczywistości siedział w nim. Mógł jedynie wypełniać tam służbowe papiery. Na PKP niewielkie ilości tendrów kabinowych nie miały długiego żywota. Na DB maszyny z tym tendrem było ok 700szt i dotrwały do końca trakcji parowej do 1977r."
"Dla tych co zbierają nie tylko tabor PKP lub interesują się parowozami. Minęło 12lat od ukazania się modelu parowozu w skali środka Br50reko. Tilligowi udał się ten model jak i wersja klasyczna 50/Ty5. Powstawała w bólach ładnych kilka lat będąc w zapowiedziach katalogów. Opłacało się czekać. Wdzięczny zgrabny model. Ten o nr kat 02290 był pierwszym z serii. Początkowo ukazywały się wersje bez trzeciego reflektora na dymnicy, a później już z nim. Obecnie jest w handlu wersja z tendrem od maszyny 23/35 jak też wersja powojenna 50 4000. Parowozy 50reko dotrwały jako ostatnia seria parowozów w ruchu planowym w NRD prawie do zburzenia muru."
"Ostatnia część o parowozie symbolu starej TT. Wczesny Tillig wypuścił swoją wersję tej maszyny w latach 1998/2001. Szału nie zrobił u sympatyków nowych lokomotyw w tetetce. To ulepszone BTTB. Nowy cichszy silnik nieco mniejsza odległość budki od tendra i czytelne napisy. Nie było ich dużo i miał zainteresowanie głównie ze strony kolekcjonerów. Wersja muzealna z nieco zmienioną wkładką definitywnie zakończyła produkcję loki na której wychowały się pokolenia TeTetkowiczow. Od roku posiadam ten model również zakupiony od kolekcjonera wraz z dwu setem wagonów do składu muzealnego."
"Model 23ka przełomu BTTB i powtórne Zeuke. Kontynuacja popularnej 35 1111 tutaj w wersji Ep3 jako 23 1056. Ten sam numer był w secie Turistenexpress. Co ciekawe w katalogu 1990r już tej loki nie ma. Na białym pudełku jest logo Zeuke po zjednoczeniu. Natomiast prawdziwym rarytasem jest bardzo rzadki egzemplarz tej serii z nr 35 1047. Taki mały szczegół i ciekawostka dla zbieraczy."
"Coś z bttb. Sentymentalny set Turistenexpress z minionej epoki oraz fotki oryginału. Zadbane starocie stanowią uciechę dla kolekcjonera.
(...)
W oryginale ciekawy pociąg który wagonami taboru NRD jeżdżono z Drezna do Warny. Flagowy i popularny w tamtym okresie. Pokazany model 23 1056 z tym numerem był na stanie w Dreznie. Ogółem parowozów serii 23 przewinęło się przez parowozownię w Dreźnie 27szt. W planach obiegów trakcyjnych prowadziły ten prestiżowy pociąg do granicy w Bad Schandau. Trasa pagórkowata i obciążenie składu zdążało się i 800ton co było wyzwaniem dla drużyny parowozowej tym bardziej że maszyny tej serii do silnych nie należały. Później skład przejęły diesle 118ki. Wagony z malowaniem nietypowym niebieskim dedykowanym specjalnie dla tego pociągu bardzo mi się podobały. Z biegiem czasu zrezygnowano z tego malowania dla typowego czerwonego Mitropy. Głównym powodem mogły być względy praktyczne. W oryginalnym składzie dochodziły sytuacje gdy jeden z wagonów lub kilka musiało być wyczepionych i zastąpionych innymi. Utrzymanie pełnej jednolitości kolorem składu w niebieskim nietypowym było kłopotliwe. Doszły też wagony platformy do przewozu aut. Niedawno Tillig wypuścił zupełnie nowy model parowozu serii 23 i nowe sety Ygekow niebieskich Tourex ale to już zupełnie nowy rozdział."
Jako, że Turistenexpress ekscytuje wielu TeTetkowiczów, ktoś coś dorzucił: Jerzy Malybasta:
"Z serii model i oryginał. Obecnie prym w zakupach ma Suka MTB u kolegów. I nic dziwnego bo kolejna loka diesel do stajni PKP. Warto przypomnieć sobie odległe czasy 32lata temu. Późne BTTB i nowy z wyglądy diesel na tamte czasy. Seria 119 120. W porównaniu do robionych dotychczas koni ten wizualnie prezentował się super. Nie skrócony z częściami do doklejenia na dachu wentylatorki i eleganckie pudełko wzbudzało zachwyt. Do czasu. W domu po jeździe jego brała rozpacz. Napęd to był dla firmy duży krok w tył. Jednak lubię te maszyny a zwłaszcza w wersji w secie 30lat BTTB. Fotki oryginału."