Moje projekty polskiego taboru

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Ranger »

Tadek, koła 10,4mm są dostępne ale w innej skali. Jak się chce to można je naciągnąć na osie TT z zębatką. Rzeczywiście jeśli będzie na złych kołach to jej wygląd będzie raczej dziwny. Mi podobnie nie podoba się przesunięta oś w SU45. Można to jeszcze zmienić.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: tydzial »

A Tobie się marzy dokładność do tysięcznej części mm. jeszcze się taki nie narodził a by wszystko było jak w realu. Ja wolę napęd z dawcy bo jest sprawdzony i pewnie jeździ,a te rękodzieło bywa różne.Model redukcyjny to skala 1:25 i tu można po szaleć ze szczegółami.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: piotrek092 »

Niestety fachowcy nie widzą różnicy od 001 -1182 :evil: ale koła ET22 mają średnicę 1250 mm jak w EU 07 i znów loka będzie wyglądała jak osioł w ciapach. Jak coś, to robić TO zgodnie z oryginałem ,i na tym polega prawdziwe modelarstwo ,mimo chęci i skrótów- pewne zasady muszą obowiązywać niestety taka jest prawda .Jak wyobrażacie sobie MESSERSMITTA Z KOŁAMI OD FOCKE WULFA ,w świecie modelarzy lotniczych ?? Model ma odzwierciedlać ORYGINAŁ !! Oczywiście narażę się na krytykę i tokowanie ,ale cóż mam swoje zdanie n/t P KAMILU życzę powodzenia i czekam na następne modele :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Ranger »

Piotrek miał na myśli czy napęd będzie zaadoptowany czy autorski. Jeśli model ma być budżetową wersją podobnie jak SU45 to Kamil będzie musiał pójść na ustępstwa. Autorski napęd zrobiony fachowo wcale nie musi być drogi ale zajmie to trochę czasu.
Średnica kół 1250mm w TT jest ciężka do osiągnięcia.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: tydzial »

A na czym ta istota ma polegać a może jeszcze koła z "alsztromem"?
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: piotrek092 »

Silnik to nie wszystko mam pytanie o wózki i średnice kół czy jest jakiś dawca lub inna opcja w ET22 jest to istotne/jak dla mnie/ ??
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Opracowuję model w następującym wykonaniu:
ET22 (7).jpg
ET22 (8).jpg
Zdjęcia wygooglane

Lokomotywa będzie napędzana silnikiem Mashima 1632D, będzie posiadała napęd na 6 osi, KKS i możliwość instalacji dekodera dźwiękowego oraz dużego głośnika.
ET22 (6).jpg
ET22 (9).jpg
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: tydzial »

Okiem fachowca widzę że opracowujesz jeden z niższych numerów byka, jak na razie to ok .
AK
Posty: 368
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: AK »

To będzie przydatne :mrgreen:
Obrazek

Added in 12 minutes 46 seconds:
Z tego co widzę to za dużo na tym fotosiku nie widać :roll:
Jak chcesz mogę podesłać na maila
Załączniki
56ac505c9e61856f.jpg
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: piotrek092 »

Na tym etapie projektu za wcześnie cokolwiek powiedzieć, nawet nie wiadomo która to wersja ET22, a było ich chyba 4 wersje fabryczne różniące się reflektorami, układem żaluzji, listw bocznych, okien, osprzętem elektr, a nawet krojem liter na pudle i drzwiami wejściowymi, czołownicą, zderzakami itp temat rzeka. Zjadłem zęby aby to ogarnąć !! Dlatego wybraliśmy loki pierwszej serii.

Added in 5 minutes 52 seconds:
No i nie było dawców napędu, autorski napęd zgodny z oryginałem (rozstaw osi, średnica kół) nie był zadowalający, a pracochłonny :/
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 470
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Niejeden »

No i w tym momencie mam na co zbierać pieniążki :) Jeszcze tylko jakaś stacja towarowa pod drutem (poza Tarczynem) by się przydała :)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Mała prośba o rzucenie okiem czy póki co jest OK, czy czegoś nie przeoczyłem, itd.
Wszelkie uwagi mile widziane.
ET22 (1).jpg
ET22 (2).jpg
ET22 (3).jpg
ET22 (4).jpg
ET22 (5).jpg
Na razie jest dość "goła", więc może wydawać się trochę nieforemna.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: piotrek092 »

Z oryginalnym dzwiękiem zrobi SUczka furorę w świecie TT/POLSKI MODEL ROKU 2016/ :mrgreen:
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Akurat dźwięk pochodził właśnie z SM42 - dzień przed wysyłką w jedynym dekoderze 6-pin wyłamała mi się nóżka, jedyne co było pod ręką to ten z dźwiękiem od stonki więc taki założyłem.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: piotrek092 »

Ale ten dżwięk coś nie SUczkowaty bardziej STONKOWATY lub TRUMIENKOWATY ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości