C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Nasze fotki z wypraw kolejowych i nie tylko... Pamiętaj tylko by podać źródło, jeśli to nie Twoje zdjęcia.

Moderator: mod-Galeria

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Mariusz »

Tak. Takich torów jest więcej w Europie.
Wiem, że są w Niemczech i Czechach. Pewnie ktoś napisze dokładniej i może jakieś linki zapoda ;)
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Jak aura trochę odpuści to wznowię relacje.
A co do Żmigrodu... Tyle co mi szef ośrodka przekazał to w Polsce jest kilka tego typu placówek badawczych. Każda z nich specjalizuje się w określonych badaniach. Przy następnym pobycie zgłębię ten temat i przekażę użytkownikom forum.
SWBT.S.A.
Posty: 74
Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
Lokalizacja: ``````````
Kontakt:

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: SWBT.S.A. »

Mam pytanie, czy gdzieś w Europie są takie "tory" doświadczalne?
Oglądałem parę zagranicznych programów o kolei to zawsze pokazywali Żmigród.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Dzisiaj złożyłem następna wizytę w Ośrodku w Żmigrodzie.Testom na hamowanie poddany był prototypowy wagon do przewozu cementu. Lokomotywa z wagonem pomiarowym i testowanym prototypem rozpędzała sie na pętli do 120 km/godz. Przy tej prędkości na początku toru stacyjnego wagon testowany był wyczepiany i dokonywano pomiaru długości drogi hamowania.Próby odbywały się na suchych torach. Dzisiejsze próby odbywały się z 1/2 dopuszczalnego ładunku.Jutro odbędą się próby bez ładunku i z pełnym ładunkiem.


Obrazek Obrazek Obrazek Skład dokonujący prób.

Obrazek Obrazek Ładunek wagonu testowanego stanowił cement przywieziony w tych wagonach.Na sąsiednim zdjęciu kompresor do pneumatycznego przeładunku cementu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Przebieg próby w kilku ujęciach.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Wagon pomiarowy i testowany.


Obrazek Obrazek Obrazek Automatyczny sprzęg a właściwie rozprzęgacz.


Obrazek Przygotowania do rozładunku wagonu /następne badania bez ładunku/.


Obrazek Kontenery przystosowane do załadowania od góry, które stanowią obciązenie testowanych platform.

Obrazek Plac składowy ładunków do testów z dwoma suwnicami.


Obrazek Do osrodka wrócił prototyp nr 1 węglarki /była na próbach dynamicznych zawieszenia/, która w przyszłym tygodniu będzie poddana testom hamowania.

Następna wizyta w osrodku za ok. 2 tygodnie.Mam jeszcze dwa filmy: z testów węglarek
i dzisiejszych testów. Niebawem wkleję.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Chciałbym przedstawić owoce dwóch krótkich pobytów O.E.T.D. w Żmigrodzie w dniach 16 i 17 września. Testy polegały na pomiarze poziomu hałasu podczas przejazdu węglarek. PKP taką normę wprowadziło od tego roku. Przy torze na pętli ustawiono z każdej strony mikrofony. Poziom hałasu rejestrowano aparaturą znajdującą się w samochodzie. Próbom zostały poddane cztery węglarki (dwie z aktualnie produkowanego typu oraz dwie prototypowe). W składzie jeździły zawsze 4 szt. przy czym pierwsza i ostatnia jako osłonowe. Próba polegała na kilkukrotnym pomiarze poziomu hałasu dla różnych prędkości (40, 80, 100 i 120 km./godz.).

W pierwszej turze węglarki prototypowe (Eanos) stanowiły osłonę. Natomiast w drugiej seryjne (Eaos).
Obrazek Stanowisko z mikrofonami. Obrazek Samochód z aparaturą pomiarową

Skład węglarek na pętli:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Po krótkiej sesji zdjęciowej udałem się do domu aby powrócić następnego i zrobić zdjęcia statyczne badanych węglarek. Niestety nazajutrz, gdy jechałem do ośrodka minęła mnie stonka z jednym prototypowym wagonem. Odjechał na stację w Żmigrodzie i dalej na następne badania w innym ośrodku CNTK. Na miejscu pozostały dwie węglarki seryjne i jedna prototypowa.
Oto badane wagony:
Obrazek Eaos Obrazek Eaos Obrazek Eanos

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Eanos
W tej węglarce proszę zwrócić uwagę na klocki hamulcowe /podwójne/.Oto porównanie:
Obrazek Eanos Obrazek Eaos

Pozostałe fotki wagonów:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Następne badanie w CNTK to próby hamulcowe prototypu wagonu do przewozu cementu. Przewidywany termin badań na przełomie września-października. Wstępnie z kierownictwem ośrodka jestem umówiony. Niebawem będzie następna fotorelacja.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2009, 10:07 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 568
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Adamczewski »

Cos w tym musi być, bo ostatnio widziałem skład ok 50 wagonów FPL, z daleka (i z bliska) był tylko szum jakby mknął intercity. Byłem zaskoczony że towarowy skład może jechać tak cicho.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Niestety ale sierpniowe testy taboru poszły mi koło nosa , ponieważ miałem poważną awarię w samochodzie i byłem unieruchomiony.
Jutro jestem w Żmigrodzie na testach węglarek.Próby rozpoczynają ok. 9.00.Niebawem wieczorem fotorelacja i jakiś filmik.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Obrazek Obrazek Obrazek Wagony wykorzystywane do prób zderzeniowych.Skrót CNTK oznacza Centrum Naukowo - Techniczne Kolejnictwa, ktOremu Osrodek podlega.

Obrazek Obrazek Obciązniki służące do obciążania taboru w czasie prób.Te mniejsze ważą po 980 kg. a większe od 2,5 do 5 ton.

Tak zakończyła sie moja pierwsza wizyta. Jako, ze w lipcu nie przewiduje się żadnych badań jestem wstępnie umówiony na początek sierpnia. Mam nadzieję, że trafi się jakiś ciekawy tabor.
Ośrodek wykonuje badania taboru dla PKP ale bardzo dużo zleceń ma ze Szwajcarii, Czech i Słowacji. Są to głównie próby zderzeniowe.
Mam nadzieje, że ta krótka fotorelacja zainteresuje kilku użytkowników naszego forum i celowe będą następne.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

Post autor: Alteo »

Dzisiaj postanowiłem odbyć krótka podróż do Ośrodka Eksploatacji Toru Doświadczalnego w Żmigrodzie.Zachęcony przez Mariusza na TT-Weekendzie we Vsestarach postanowiłem zrealizować długo planowaną wycieczkę, tym bardziej, że zapowiedziano pierwszy bezdeszczowy dzień.
Wycieczkę rozpocząłem w Żmigrodzie od stacji:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


1 i 2. Budynek dworcowy od strony miasta i peronu. 3.Tory stacyjne w kierunku Wrocławia. 4. Tory stacyjne w kierunku Rawicza.
5 i 6. Nastawnia dysp. i wieża wodna.


Wizytę rozpocząłem w biurze Ośrodka, gdzie zostałem bardzo miło przyjęty przez Kierownictwo i pracowników.Po terenie oprowadził mnie równiez jeden z pracowników udzielająć wszystkich informacji.
Ośrodek znajduje się ok. 2-3 km. od stacji/wykorzystano stary tor szlakowy do Wąsosza - oczywiście po przebudowie/. Na terenie Ośrodka jest kilka torów stacyjnych.Przy czym tor zewnętrzny jest odcinkiem pętli o długości ok. 8 km. Na tej pętli odbywają sie jazdy doświadczalne z maksymalną prędkoscią 160 km/godz.Wykonuje sie tutaj jazdy doświadczalne /na pętli/ oraz próby zderzeniowe /na torach stacyjnych/.W dniu mojej wizyty na terenie Osrodka nie było żadnego taboru oprócz drezyn.Mogłem jedynie sfotografować zdalnie sterowany sprzęg /dwa siłowniki hydrauliczne poruszające sprzęg w pionie i poziomie/ zainstalowany na drezynie.Ponadto do fotek były jeszcze wagony do prób zderzeniowych oraz obciążniki do prób zderzeniowych.Całość torów jest zelektryfikowana.Wyjątek stanowi bocznica z dwoma suwnicami bramowymi do załadunku m.in.obciążników do prób.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

1. Tor szlakowy ze stacji Żmigród do Ośrodka. 2. Ulad torów od strony Żmigrodu/ tor lewy do Żmigrodu, natomiast prawy jest częścią pętli/. 3 i 4. Tory stacyjne/ widok na zachód/. 5-7. Widok na zabudowania.


Obrazek Sprzęg hydrauliczny zdalnie sterowany z kabiny operatora drezyny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości