BR 182 "Taurus"
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
No cóż, chyba nikt tu nie zagląda, ale nic tam. Podaje tytułem uzupełnienia parę danych z MEB odnośnie Taurusa:
Vmax przy 12V 312km/h
Vmax oryginału (230km/h) 9V
Wybieg przy Vmax 193mm
Ruszanie (przy 1,4V) poniżej 5km/h
Zatrzymanie (przy 1,4V) poniżej 5km/h
Uciąg w poziomie 26g (15x4os)
Uciąg przy 3% 23g (12x4os)
Uciąg przy 8% 18g (9x4os)
Vmax przy 12V 312km/h
Vmax oryginału (230km/h) 9V
Wybieg przy Vmax 193mm
Ruszanie (przy 1,4V) poniżej 5km/h
Zatrzymanie (przy 1,4V) poniżej 5km/h
Uciąg w poziomie 26g (15x4os)
Uciąg przy 3% 23g (12x4os)
Uciąg przy 8% 18g (9x4os)
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Pytanie do posiadaczy Taurusa. Pytanie o następujące wymiary:
- srednica koł
- rozstaw pomiędzy zestawami kołowymi w wózkach
- rozstaw pomiedzy srodkami wózka
Za pomoc dziekuje
- srednica koł
- rozstaw pomiędzy zestawami kołowymi w wózkach
- rozstaw pomiedzy srodkami wózka
Za pomoc dziekuje
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
W niemieckich sklepach 15 EUR, czyli u nas ok 18 EUR ( 72 zł).Taką przynajmniej dostałem odpowiedź na pytanie o canę w jednym ze sklepów. Jest jakiś Taurus na ebay.de z Sommerfeld'ami, więc można sobie ocenić czy warto.WojTTek pisze:Wszystko fajnie tylko kto to sćiągnie do polski i za ile
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Kazdy sklep modelarski moze sciagnac, jesli tylko bedzie chcial.WojTTek pisze:Wszystko fajnie tylko kto to sćiągnie do polski i za ile
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Wszystko fajnie tylko kto to sćiągnie do polski i za ile 

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Sommerfeldt wypuscil odbieraki specjalnie dla Taurusa w TT. Numer katalagowy 743, z izolatorami, w kolorze czerwonym. Zdjecie mozna znalezc w nowosciach firmy na ten rok.
Krzysztof
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Z moich doświadczeń Taurus bez problemu radzi sobie nawet z ostrymi łukami na "rurkach".
- Jacekk
- Posty: 520
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Czy Taurus bez problemu pokona takie łuki
Ups coś nie działa chodzi o coś takiego: T83106 Tor R21 R353 30 stopni
Pozdrawiam

Ups coś nie działa chodzi o coś takiego: T83106 Tor R21 R353 30 stopni
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 lip 2006, 11:35 przez Jacekk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Tak. Zgadza sie. Zmienila sie zaslepka dekodera. Jakos inaczej wygladaja tam sciezki i w nowszej wersji w analogu loko nie swieci juz w obu kierunkach. Podejrzewam ze moze to miec takze wplyw na jazde. W DCC od poczatku loko swiecilo dobrze w kierunku jazdy a tam tez inaczej silnik pracuje.carman pisze:Dochodzę do wniosku, że w czasie produkcji Br 182, firma PIKO wprowadziła drobny liftning.
Ja mam obydwie wersje. I obydwie ruszaja plynnie, cicho, bez zadnych szarpniec. A jeszcze mialem 6 innych i nigdy nic nie bylo. Jestem z tych lokow bardzo zadowolony. To moje najlepsze zakupy - drugim jest rocowska Ludmila i mam nadzieje ze jeszcze cos Piko zrobi.
- bartekdj
- Posty: 236
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Dochodzę do wniosku, że w czasie produkcji Br 182, firma PIKO wprowadziła drobny liftning. Mianowicie mój (koffany
) egzemplarz po postawieniu na torach i włączeniu napięcia ruszył smiało i cicho do przodu. Do tyłu z resztą też. Oczywiście nadal potrzebuje ciut większego napięcia niż modele Tilliga. Co ciekawe ma oświetlenie zależne od kierunku jazdy
Model baardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
Mam zamiar kupić drugiego
P.S. No chyba, że na nasz rynek tzw. "wypierdki" produkcyjne dają


Model baardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
Mam zamiar kupić drugiego

P.S. No chyba, że na nasz rynek tzw. "wypierdki" produkcyjne dają

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Coś mi tu się nie zgadzaArturSch pisze:Grzegorz TT pisze:Dioda prostownicza zabezpiecza jedynie przed migotaniem diody świecącej. Potrzeby jest jeszcze rezystor ograniczający prąd.


Druga dioda, połączona ZAPOROWO, zabezpiecza LED'a przed skutkami UJEMNYCH szpilek napięcia wytwarzanych przez SEM* silnika. quote]
Proszę kolegę o uważne przeczytanie poprzedniego postu. Większość układów oświetleniowych miała diodę połączoną szeregowo. Bez niej skutek ten sam.
Co by było bez tej diody połączonej zaporowo lub w szereg??
Czyżby owo migotanie w skutek SEM??

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Coś mi tu się nie zgadzaGrzegorz TT pisze:Dioda prostownicza zabezpiecza jedynie przed migotaniem diody świecącej. Potrzeby jest jeszcze rezystor ograniczający prąd.



Rezystor połączony w szereg z diodą (żółtą) pozwala na świecenie diody z takim prądem jaki wynika z wartości rezystora (R) i napięcia zasilania (U). Prąd LED (I) powinien być ograniczony do 10-15 mA (rezystor -> 1Kohm). Druga dioda, połączona ZAPOROWO, zabezpiecza LED'a przed skutkami UJEMNYCH szpilek napięcia wytwarzanych przez SEM* silnika.
Nie widzę tu miejsca dla "migotania". Opis przeróbki żaróweczka -> biały LED znajdziecie TU, gdzie o tym piszę.
*) SEM =Siła ElektroMotoryczna (to co powstaje w cewce zapłonowej samochodu).
Ostatnio zmieniony 18 lip 2006, 08:20 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Dioda prostownicza zabezpiecza jedynie przed migotaniem diody świecącej. Potrzeby jest jeszcze rezystor ograniczający prąd. Trwałość diody świecącej to 100 000 godzinCharakterek pisze:u mnie w Taurusie od razu padła żaróweczka z jednej strony. Tak na dzień dobry. To od razu podjąłem decyzję o wymianie na Ledy ale te też taurus szybko pali. Nie wiem czemu, bo zabezpieczam je diodami prostowniczymi.

- Jacekk
- Posty: 520
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR 182 "Taurus"
Artur Swider pisał mi, że dwóm jego znajomym od razu zepsuły się szczotki i wymiana ich kosztuje 65zł.
Może dlatego, że chciał mi sprzedać swoją lokomotywę
Pozdrawiam
Może dlatego, że chciał mi sprzedać swoją lokomotywę

Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość