Konwersje UMF
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
To jest kolego nie rama tylko pomost boczny.
Są one rzeczywiście dość problematyczne bo są z jakiegoś dziwnego tworzywa. Nie mają tez poprzeczek i w związku z tym są dość wiotkie.
Wydaje mi się, że to jedynie złudzenie na fotce albo się krzywo ustawił jak złapałem za bok. Parowóz bardzo ciężki a nie można go chwytać za pomosty ;/
Są one rzeczywiście dość problematyczne bo są z jakiegoś dziwnego tworzywa. Nie mają tez poprzeczek i w związku z tym są dość wiotkie.
Wydaje mi się, że to jedynie złudzenie na fotce albo się krzywo ustawił jak złapałem za bok. Parowóz bardzo ciężki a nie można go chwytać za pomosty ;/
-
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF

Problem był kiedyś opisywany na przykładzie BR52 i Ty2 Tilliga - gdzie odkształcała się rama. Nie wiem czy to złudzenie optyczne ale wg mnie jest ona nieco zakrzywiona ku górze (zakładając, że czerwona "rurka" powyżej do której dochodzi drabinka jest prosta).
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Tak.
Może teraz jak mamy drukarkę 3D to w końcu będzie polska wersja Ty43 w TT. Zestaw Crottendorf pozostawię jednak sporo do życzenia.
Added in 50 minutes 57 seconds:
Jeśli tak to ta Lokomotywa tak ma. To nie jest BR52 tylko BR42 a czołownic jest zupełnie inna. Added in 18 minutes 32 seconds:
Jeszcze jedna fotka.
Może teraz jak mamy drukarkę 3D to w końcu będzie polska wersja Ty43 w TT. Zestaw Crottendorf pozostawię jednak sporo do życzenia.
Added in 50 minutes 57 seconds:
W sumie to nie wiem jednak co masz na myśli. Czy może piszesz o wysoko położonych zderzakach przedniej czołownicy i ogólnie przestrzeni nad przednim półwózkiem?bankier pisze:Nie chcę być pierwszym krytykiem ale rama jest krzywa - przynajmniej na zdjęciach...
Jeśli tak to ta Lokomotywa tak ma. To nie jest BR52 tylko BR42 a czołownic jest zupełnie inna. Added in 18 minutes 32 seconds:
Jeszcze jedna fotka.
- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Rama? Pomost jakoś z lewej strony chyba. Tez zauważyłem dopiero teraz.
-
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Nie chcę być pierwszym krytykiem ale rama jest krzywa - przynajmniej na zdjęciach...
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Książka Ty43 - Lokomotywa Wojenna stała się inspiracją do konwersji nowego typu lokomotyw.
Bazą do Modelu Ty43-126 H0 stała się lokomotywa BR42 Trix nr. kat. 22224.
Parowóz dość trudny w konwersji. Masa detali, "wyprostowanie" wypukłych drzwi dymnicy czy skomplikowane malowanie z ropowaniami
to jedynie ułamek całej pracy. Wykonanie fotografii matowych elementów maszyny to też niezłe wyzwanie.
Szkoda, że parowóz nie jeździł z tendrem 32D47 bo było by jeszcze ciekawiej.
Modyfikacji poddano również całą elektronikę parowozu.
W standardzie polskie światła i dźwięk.
Bazą do Modelu Ty43-126 H0 stała się lokomotywa BR42 Trix nr. kat. 22224.
Parowóz dość trudny w konwersji. Masa detali, "wyprostowanie" wypukłych drzwi dymnicy czy skomplikowane malowanie z ropowaniami
to jedynie ułamek całej pracy. Wykonanie fotografii matowych elementów maszyny to też niezłe wyzwanie.
Szkoda, że parowóz nie jeździł z tendrem 32D47 bo było by jeszcze ciekawiej.
Modyfikacji poddano również całą elektronikę parowozu.
W standardzie polskie światła i dźwięk.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Tak się domyślałem że to balans.
Z chęcią kiedyś obadam na żywo ale niestety jak będziesz teraz w Pszczelej W. to ja będę na Helu
Z chęcią kiedyś obadam na żywo ale niestety jak będziesz teraz w Pszczelej W. to ja będę na Helu

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Zapewniam Cię, że światła da cieple. Nigdy tego nie umiem uchwycić aparatem. Zawsze cos balans bieli szaleje. Warto zobaczyć to na żywo.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Miałem na myśli tą sztukę: Ty2-702 
http://forum.modelarstwo.info/threads/u ... 212/page-8
A N-ka to w ogóle mistrzostwo w takim małym brzdącu zrobić tyle:)

http://forum.modelarstwo.info/threads/u ... 212/page-8
A N-ka to w ogóle mistrzostwo w takim małym brzdącu zrobić tyle:)
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Hmm, dziwne bo ja tam nic nie zamieściłem. Chyba nie ta lokomotywa.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Widziałem na modelarstwo info.
Super wyszła (choć światła mi się wydają jakiejś zimnej barwy ale to pewnie kwestia zdjęcia).
Piękna sprawa taki model
Super wyszła (choć światła mi się wydają jakiejś zimnej barwy ale to pewnie kwestia zdjęcia).
Piękna sprawa taki model
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Taka zajawka do zobaczenia. Nie wstawiam na to forum bo nie ta skala a i tak nikt nic nie pisze 
KLIK

KLIK
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
A czy to ma znaczenie? Modelarstwo to modelarstwo.
Może i my kiedyś doczekamy się BR03 w TT.
Może i my kiedyś doczekamy się BR03 w TT.
- miano
- Posty: 654
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Chyba nie to forum?
Skala coś nie ta.
Skala coś nie ta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość