Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
ozpoczęła się realizacja dostawy grudziądzkich tramwajów GT6 do Łodzi. Pierwszy wóz z numerem 71 wyjechał z naszego miasta wczoraj, tj. 31 sierpnia, transport drugiego zaplanowano jeszcze w tym tygodniu.
Przypomnijmy, wycofane z eksploatacji GT6 kupiła w drodze przetargu łódzka spółka Tramwaje Podmiejskie. Koszt, 6 pojazdów, wyniósł łącznie 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon. Sprzedane wozy są sprawne i posiadają aktualne badania techniczne.
Z kolei Miejski Zakład Komunikacji wprowadza systematycznie do użytkowania niemieckie tramwaje GT8. Pierwszy z nich trafił do Grudziądza już w marcu br. Koszt zakupu pojazdu wyniósł 140 tys. zł. Aktualnie tramwaje GT8 oznaczone numerami inwentarzowymi MZK 79, 80 i 83 otrzymały bezwarunkowe dopuszczenie do ruchu wydane przez Zakład Komunikacji Miejskiej Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa. Spełniają wszystkie warunki techniczne, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, jakie wymagane są przez polskie prawo. Dodatkowo w ramach projektu pn. „Modernizacja taboru tramwajowego w Grudziądzu” trwa przebudowa polskich pojazdów typu 805. Zadanie realizują Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Koszt inwestycji - 6 349 460,72 zł. Zmodernizowano już 2 wagony tramwajowe - silnikowy i tzw. doczepny. Po przejściu wymaganych badań technicznych zostaną oficjalnie przekazane do użytkowania.
Biuro Prezydenta
Przypomnijmy, wycofane z eksploatacji GT6 kupiła w drodze przetargu łódzka spółka Tramwaje Podmiejskie. Koszt, 6 pojazdów, wyniósł łącznie 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon. Sprzedane wozy są sprawne i posiadają aktualne badania techniczne.
Z kolei Miejski Zakład Komunikacji wprowadza systematycznie do użytkowania niemieckie tramwaje GT8. Pierwszy z nich trafił do Grudziądza już w marcu br. Koszt zakupu pojazdu wyniósł 140 tys. zł. Aktualnie tramwaje GT8 oznaczone numerami inwentarzowymi MZK 79, 80 i 83 otrzymały bezwarunkowe dopuszczenie do ruchu wydane przez Zakład Komunikacji Miejskiej Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa. Spełniają wszystkie warunki techniczne, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, jakie wymagane są przez polskie prawo. Dodatkowo w ramach projektu pn. „Modernizacja taboru tramwajowego w Grudziądzu” trwa przebudowa polskich pojazdów typu 805. Zadanie realizują Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Koszt inwestycji - 6 349 460,72 zł. Zmodernizowano już 2 wagony tramwajowe - silnikowy i tzw. doczepny. Po przejściu wymaganych badań technicznych zostaną oficjalnie przekazane do użytkowania.
Biuro Prezydenta
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Dotarł drugi wagon
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /554949289
http://www.mzk.grudziadz.pl/805_new.html
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /554949289
http://www.mzk.grudziadz.pl/805_new.html
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 18:53 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Protram po za swoimi sztandarowymi 204WrAs i przegubowymi 205WrAs, zakupił od Alstomu prawo do produkcji jeszcze innych wagonów. Mianowicie 105N2k/2000, których kilka sztuk doczep powstało w Protramie dla Szczecina.
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... uery=bulwa
Wcześniejsze powstały w Alstomie dla Warszawy:
http://tramwar2.republika.pl/tw105n2k2000.html
i Szczecina:
http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia ... 105n2k2000
A teraz można jeszcze sobie spojrzeć na ukraiński ЛТ-5 i wszytko robi się jasne...
Tabliczka firmowa producenta tramwaju ЛТ-5, powinna być doskonale znana na tym forum:
http://tram.ruz.net/tramcars/lt5/1002tabls.jpg
Krzysztof
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... uery=bulwa
Wcześniejsze powstały w Alstomie dla Warszawy:
http://tramwar2.republika.pl/tw105n2k2000.html
i Szczecina:
http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia ... 105n2k2000
A teraz można jeszcze sobie spojrzeć na ukraiński ЛТ-5 i wszytko robi się jasne...
Tabliczka firmowa producenta tramwaju ЛТ-5, powinna być doskonale znana na tym forum:
http://tram.ruz.net/tramcars/lt5/1002tabls.jpg
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 21:53 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
To była pierwsza próba modernizacji wagonu tramwajowego w Pesie.maciej_kolej pisze: Bydgoszcz też ma zmodernizowany Konstal i to chyba najbrzydsza wersja.
To nic innego jak twórczość łodzian:mi osobiście w miarę podobają się bulwy lub te z przodami gdańskimi
http://gdanskietramwaje.psstm.prohost.p ... e6d2f64684

Różnica w kolorystyce i szerokości toru.
To akurat jest fabrycznie nowy wagon z zakładów w Ługańsku.a tak na marginesie - raz - to cała ta modernizacja przypomina te ze wschodu
http://tram.ruz.net/tramcars/lt5/
Zagadka dla dociekliwych: skąd znamy czoła wagonu ЛТ-5


Możliwe są dwie poprawne odpowiedzi.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 sie 2010, 22:11 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
No tak można mnożyć modernizacje - w Toruniu już od kilku lat jeździ ten typ zmodernizowany i będą kolejne. Kształt może być gorzej z malowaniem. (W naszym mieście malowanie też jest jakieś warszawsko - łódzkieoelka pisze:Dla porównania modernizacje rodem z Torunia:maciej_kolej pisze:Wygląd ma nieciekawy - nie wiem czy jest czym się chwalić. W środku niewiele się zmieniło.
http://www.phototrans.eu/14,419635,0,Ko ... a_213.html
Ja chyba jednak wolę grudziądzkie bez gustownych naczółków nad drzwiami.
Krzysztof


link do fotki
http://www.kmmetra.waw.pl/A_PESA_04.html
mi osobiście w miarę podobają się bulwy lub te z przodami gdańskimi
http://gdanskietramwaje.psstm.prohost.p ... e6d2f64684
W naszych układ siedzeń jest jak w oryginale pojedynczy. Nie wiem czy to dobrze. Modernizowane w zakładzie miały podwójny i wydzielone miejsce dla wózków. Po za tym Są to nadal jak helmuty wysokie wagony skażone stara konstrukcją.
a tak na marginesie - raz - to cała ta modernizacja przypomina te ze wschodu
http://tram.ruz.net/tramcars/lm99/
http://tram.ruz.net/tramcars/lt5/
dwa z Syrenki nigdy nie będzie Mercedes

dlatego jestem przeciwny modernizacji - lepiej kupić dwa nowe niż dziesięć zmodernizowanych.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Dla porównania modernizacje rodem z Torunia:maciej_kolej pisze:Wygląd ma nieciekawy - nie wiem czy jest czym się chwalić. W środku niewiele się zmieniło.
http://www.phototrans.eu/14,419635,0,Ko ... a_213.html
Ja chyba jednak wolę grudziądzkie bez gustownych naczółków nad drzwiami.

Krzysztof
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Wygląd ma nieciekawy - nie wiem czy jest czym się chwalić. W środku niewiele się zmieniło.
Tymczasem potwierdzono sprzedaż GT 6 40 tys/sztukę dla łódzkiej komunikacji międzygminnej. Gt 8 kupiono w Krefeld za 140 tys/sztukę. Gt8 nr 79,80 i 83 są już dopuszczone do ruchu.
Z ciekawostek - na Rynku trwają prace rewitalizacji płyty i odbudowy przedwojennego cokołu z pomnikiem Żołnierza Polskiego. Cacy - poza jedna sprawą. Przez Rynek przebiega linia tramwajowa w pierzei południowej. Jest plan modernizacji torowiska (min zrównanie z płytą chodnika itp). No niestety prace na rynku nie dotyczą torowiska, a szkoda. Znowu władze miasta nie patrzą perspektywicznie. Skończą Rynek po to by rozgrzebać go przy wymianie torowisk
za jakiś czas...
Tymczasem potwierdzono sprzedaż GT 6 40 tys/sztukę dla łódzkiej komunikacji międzygminnej. Gt 8 kupiono w Krefeld za 140 tys/sztukę. Gt8 nr 79,80 i 83 są już dopuszczone do ruchu.
Z ciekawostek - na Rynku trwają prace rewitalizacji płyty i odbudowy przedwojennego cokołu z pomnikiem Żołnierza Polskiego. Cacy - poza jedna sprawą. Przez Rynek przebiega linia tramwajowa w pierzei południowej. Jest plan modernizacji torowiska (min zrównanie z płytą chodnika itp). No niestety prace na rynku nie dotyczą torowiska, a szkoda. Znowu władze miasta nie patrzą perspektywicznie. Skończą Rynek po to by rozgrzebać go przy wymianie torowisk

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Pierwsza zmodernizowana osiemsetpiątka przyjechała po przebudowie w ZNTK Minsk Mazowiecki (czyli w zasadzie w Pesie, bo ona rzadzi w Minsku) do Grudziądza:
http://www.mzk.grudziadz.pl/805_new.html
Krzysztof
http://www.mzk.grudziadz.pl/805_new.html
Krzysztof
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Wczoraj w TV Kablowej (Grudziądz) pokazano felieton dotyczący sprzedaży tramwajów GT6. Wagony 71 i 72 czekają na transport do Łodzi.
http://www.grudziadz.pl/portal.php?aid= ... 290c298273
Poniżej garść informacji co z GT8.
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /909439534
Nie do końca można się zgodzić z poprawnością pokonywania łuków, owszem GT 8 przejadą zakręty i zawijasy na starówce ale...na pętli Tarpno nie mieszczą się z drugim pociągiem (wspólna pętla linii nr 1 i 2) dodatkowym utrudnieniem są przystanki w łuku co stwarza zagrożenie dla pasażerów.
http://www.grudziadz.pl/portal.php?aid= ... 290c298273
Poniżej garść informacji co z GT8.
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /909439534
Nie do końca można się zgodzić z poprawnością pokonywania łuków, owszem GT 8 przejadą zakręty i zawijasy na starówce ale...na pętli Tarpno nie mieszczą się z drugim pociągiem (wspólna pętla linii nr 1 i 2) dodatkowym utrudnieniem są przystanki w łuku co stwarza zagrożenie dla pasażerów.

Ostatnio zmieniony 03 sie 2010, 09:30 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
A tymczasem można podejrzewać, że Tramwaje Podmiejskie w Lodzi wprowadzą te wagony w miejsce swoich 803N. W tej chwili w zajezdni na Brusie stacjonuje 13 wagonów. Dwa to Duwagi czyli GT6, a reszta to 803N, jakie dostali w spadku od MPK Łódź. Zresztą te dwa GT6 też załapały się jeszcze do MPK. Tak wiec to pierwsze samodzielne zakupy taboru tego przewoźnika.maciej_kolej pisze:Miałeś rację - wiesz co jest najciekawsze - wagony przeszły niedawno remont - wpompowano w nie kasę,
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 01 sie 2010, 10:57 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Miałeś rację - wiesz co jest najciekawsze - wagony przeszły niedawno remont - wpompowano w nie kasę, a teraz się ich pozbywają by modernizować ściągnięte i uziemione puki co GT8 - będzie afera. Kolejny problem to natychmiastowe wstrzymanie eksploatacji GT6. Będziemy jeździć 805kami które z trudem utrzymają ekspresowe połączenia linii nr 2 Rządz - Tarpno. Życzę powodzenia MZK 

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
A nie mówiłem?

KrzysztofMiejski Zakład Komunikacji sprzedał 6 wozów tramwajowych GT6 firmie Tramwaje Podmiejskie z Łodzi za łączną kwotę 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2010, 08:14 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość