Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Moja wypowiedz dotyczyła niemożności edytowania zdjęć a nie aerografu i malowania
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Co trudnoSamowarek pisze:Szkodatrudno czasami tak bywa


-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Szkoda
trudno czasami tak bywa 


- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Niestety na forum nie działają zdjęcia - image "szit" jest "szit" - od dawna nic nie wklejam bo to bez sensuSamowarek pisze:maciej_kolej pisze: Dziś patynowałem teren - fantastycznie wychodziMoże się pochwalisz

Urządzenie proste i skuteczne - polecam

Ostatnio zmieniony 30 sie 2012, 14:55 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
maciej_kolej pisze: Dziś patynowałem teren - fantastycznie wychodzi


- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Ja też dużo myślałem ale tak bardzo mi on spokoju nie dawał że aż kupiłem
Właśnie do mnie jedzie.
Areograf AB203 + kompresor z butlą 3L. Zestaw jakich wiele.
W życiu się czymś takim nie bawiłem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Właśnie do mnie jedzie.
Areograf AB203 + kompresor z butlą 3L. Zestaw jakich wiele.
W życiu się czymś takim nie bawiłem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Uważam że jest ok, po za tym pracuje tylko jak "potrzebuje" - czuwa. Na pewno będę musiał do modeli kupić aerograf 0,2 mm bo trójka za szeroka jest. No jeszcze nauka i techniki sie kłaniają. Ogólnie urządzenie wystarczy. Dziś patynowałem teren - fantastycznie wychodzi 

- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Ten Strauss Austria? A brak butli nie przeszkadza? Pytam, bo dalej myślę nad kompresorem...maciej_kolej pisze:Aha dodam że omawiany wyżej zestaw jest godny polecenia.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Dzięki i po punkcie
Odwykłem od malowania precyzyjnego - długa przerwa dała się we znaki
zdewastowałem ze trzy autobusy
zacieki i te historie. Malowałem Pactrą wodną, farba nowa, nie rozcieńczałem. Stosowałem aerograf z zestawu 0,3 mm dysza. Tu też szybka szkoła regulacji. Generalnie trochę szkolenia i będzie dobrze
Muszę sobie ekrany ze stanowiskiem zrobić. Aha dodam że omawiany wyżej zestaw jest godny polecenia.

Odwykłem od malowania precyzyjnego - długa przerwa dała się we znaki



Ostatnio zmieniony 29 sie 2012, 19:20 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Rozcieńczalnik jak podejdzie raz Wamod raz oryginalny Humbrola.Jakiego rozcieńczalnika używasz (firma, skład)
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Ja używam akryli - różnorakich, od Pactry, przez Vallejo do Gunze C i H. Malowałem też nowymi akrylami Italiarei.
Wg mnie nie ma co mówić o charakterystyce konkretnej firmy, bo w ramach jednej i tak kolor kolorowi nie równy - mam takie doświadczenia że 2 kolory tego samego producenta kładą się różnie.
Emaliami Humbrola też malowałem, ale jakoś nie chciały mi schnąć ....
Akryle nie smierdzą tak bardzo jak emalie, ale aerografi i tak trzeba czymś agresywnym potem wymyc niestety, bo woda wszystkiego nie usunie
Ja myję aero zmywaczem do paznokci z biedronki - "śmierdzi" lawendą i żonka nie piekli się tak bardzo, a maluję w kuchni ze względów lokalowych 
Wg mnie nie ma co mówić o charakterystyce konkretnej firmy, bo w ramach jednej i tak kolor kolorowi nie równy - mam takie doświadczenia że 2 kolory tego samego producenta kładą się różnie.
Emaliami Humbrola też malowałem, ale jakoś nie chciały mi schnąć ....
Akryle nie smierdzą tak bardzo jak emalie, ale aerografi i tak trzeba czymś agresywnym potem wymyc niestety, bo woda wszystkiego nie usunie


- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Jakiego rozcieńczalnika używasz (firma, skład)winner_xp pisze:Ja używam hubmroli, (...) Zresztą humbrole łatwiej się zmywa jak coś nie wyjdzie ...)
Ostatnio zmieniony 30 sie 2012, 18:23 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Ja używam hubmroli, do akryli się zraziłem jak zaczęły od blach odpryskiwać. Zresztą humbrole łatwiej się zmywa jak coś nie wyjdzie w NaOh i zabawa od nowa;)
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Ok teraz czas na farby - używać wodne czy te na bazie rozcieńczalników chemicznych np Humbrol? Martwi mnie czyszczenie i dobór gęstości. 

- Ranger
- Posty: 3946
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kompresory i aerografy - pytania i wątpliwości.
Gęstość farb dobieramy empirycznie w zależności od serii (w przypadku gunze H lub C). Dodatkowo war. atmosferyczne mają wielkie znaczenia. W upalne dni należy dodać więcej rozcieńczalnika bo może zaistnieć sytuacja gdy do modelu doleci już sucha farba. Jak sie domyślacie nic sie nie trzyma.
W Pszczelej malowaliście moim własnym aero. Troszkę wyższa wersja podróbek Iwaty. Nie polecam hobbystom. Szkoda kasy na malowanie raz na miesiąc jednego wagonika. Przy okazji, kto zostawił aero z farbą, zabiję przy najbliższym spotkaniu
Z podróbkami Iwaty jest tylko jeden problem, nalezy uważać przy czyszczeniu dyszy podczas jej przykręcania. Shit metal z którego jest wykonana niestety powoduje jej ukręcenie. Także zakręcamy do pierwszego oporu a nie na zacisk.
Kompresorki polecane przez Łukasza są ok, jednak taki z bańką musi mieć koniecznie reduktor i co najmniej jeden filtr. Ważna aby zbiornik miał denny zawór spustowy dla kondensatu. Inaczej będzie robił za skraplacz
W Pszczelej malowaliście moim własnym aero. Troszkę wyższa wersja podróbek Iwaty. Nie polecam hobbystom. Szkoda kasy na malowanie raz na miesiąc jednego wagonika. Przy okazji, kto zostawił aero z farbą, zabiję przy najbliższym spotkaniu

Z podróbkami Iwaty jest tylko jeden problem, nalezy uważać przy czyszczeniu dyszy podczas jej przykręcania. Shit metal z którego jest wykonana niestety powoduje jej ukręcenie. Także zakręcamy do pierwszego oporu a nie na zacisk.
Kompresorki polecane przez Łukasza są ok, jednak taki z bańką musi mieć koniecznie reduktor i co najmniej jeden filtr. Ważna aby zbiornik miał denny zawór spustowy dla kondensatu. Inaczej będzie robił za skraplacz

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość