ES 64 U4 (BR 183)
Dokładna nazwa:
Elektrowóz ES 64 U4 PKP Inter City, Ep. VI
Ilość osi:
4
Producent modelu:
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna.
Numer katalogowy:
04953
Zarząd kolejowy:
PKP Inter City
Epoka:
VI
Oznaczenie modelu
ES 64 U4 - D
9151 5370 007-4 PL-PKPIC 1251
Stacjonowanie/Data
IC Centralny/ 28.05.2011
Sprzęg:
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie:
LED, białe zimne 3-pkt./czerwone 2-pkt. Istnieje możliwość zapalenia 2 dodatkowych lamp przednich białe ciepłe (konieczny dekoder PluX 12).
Napęd:
Silnik 5 polowy, 2 masy kinematyczne, napęd na 4 osie, 2 gumki przyczepnościowe
DCC:
Gniazdo PluX 12, możliwość zainstalowania dekodera 6 pin NEM651.
UWAGA: dekoder PluX 12 pasuje tylko "od Tilliga"
Wersje modelu:
04950 – E 183 500 D-MGW, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04951 – E 183, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04952 – Rh 1216, Austriackie Koleje federalne ÖBB, Ep.VI
04953 – EU44, PKP Inter City 370 007 , Ep. VI
04954 - Rh 1216 950 WLC, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04956 - Rh 1216 960-5 STEIERMARKBAHN, Prywatny Przewoźnik Kolejowy , Ep.VI
04957 – EU44, PKP Inter City 370 005 „Niemcy”- seria jednorazowa , Ep. VI
04958 – EU44, PKP Inter City 370 001 „Polska”- seria jednorazowa , Ep. VI
04959 – EU44, PKP Inter City 370 006 „Czechy”- seria jednorazowa , Ep. VI
Uwagi:
Model bardzo dobrze odwzorowany … porównując poprzednika w skali TT (PIKO 71403), poręcza podokienne itp. to rewelacja!
Niestety jestem zawiedziony jego prędkością maksymalną z jaką się porusza. Tutaj do konkurencji (czyli modelu 71403) nie ma on najmniejszych szans – jeździ on o połowę wolniej …
Kolejnym minusem jest brak miejsca na dekoder dźwiękowy i głośnik. Po małych przeróbkach (frezowanie przy pomocy wiertła fi 1,5 mm oraz pilnika) udało się zainstalować dekoder Zimo MX648 z głośniczkiem LS8X12 i dźwiękiem do ES64F4 od Zimo (Podziękowania dla Pana Adama z Modelmanii).
W efekcie byłaby rewelacja, gdyby tylko ten model jeździł szybciej – jak w rzeczywistości przystało EU 44.
