
Bielsko-Biała Główna
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Ładne, ale nie sttandardowe musi być 10 A! 

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Mogę polecić tego typu szybkozłącza do połączeń niskoprądowych (do 1A)
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Andrzej ma racje, złączki śrubkowe są nieteges.
Widać szukał kiedyś tej jednej obluzowanej.
W przypadku stacji tej wielkości (jak i "Niejednego Tarczyna") może to zająć trochę czasu i zgodnie z Prawem Murphy'ego, przytrafia się pół godziny przed rozpoczęciem jazd.
Też mi się kiedyś obluzował
- kabelek zasilający szynę
- kabelek od jednego Conrada.
W czasie imprezy nie znalazłem, w domu szukałem "logiki" wykonanych własnoręcznie połączeń.
Zapomniałem, a miałem do przejrzenia tylko jeden segment z 2-3 rozjazdami.
CND.
Widać szukał kiedyś tej jednej obluzowanej.
W przypadku stacji tej wielkości (jak i "Niejednego Tarczyna") może to zająć trochę czasu i zgodnie z Prawem Murphy'ego, przytrafia się pół godziny przed rozpoczęciem jazd.
Też mi się kiedyś obluzował
- kabelek zasilający szynę
- kabelek od jednego Conrada.
W czasie imprezy nie znalazłem, w domu szukałem "logiki" wykonanych własnoręcznie połączeń.
Zapomniałem, a miałem do przejrzenia tylko jeden segment z 2-3 rozjazdami.
CND.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Akurat to rozwiązanie (złącza zaciskowe) jeśli się nie sprawdzi można w miarę szybko wymienić na inne. Byłbym wdzięczny (pewnie nie tylko ja) za wrzucenie jakiś zdjęć szybkozłączek, które obecnie stosujesz.Pierwsze co bym się pozbył, to listwy zaciskowe. Sam od tego zaczynałem. Mają tendencje w transporcie do samo rozkręcania, a styk poluzowany to diabelski wynalazek, który często doprowadza do białej gorączki. Obecnie (testuję, stosuję) szybko złączki oraz połączenia lutowane.
Pomiedzy skrzynkami będą gniazda i wtyki, tak więc połączenie elektryczne skrzynek zajmie kilka minut, na razie nie zamawiałem tych elementów bo muszę widzieć najpierw ilu pinowe zamawiać.Następna uwaga, to mała czytelność układu, i nikt nie będzie miał odwagi Ci pomagać w montażu, a samemu będzie ciężko.
Elektryka jest robiona wg pewnego klucza - dany kolor przewodu jest przypisany do jednego konkretnego sygnału np. niebieski i brązowy to szyny, i tak będzie na całej makiecie. dodatkowo oczywiście przewody będą oznakowane numerami (koraliki nakładane na przewody), a każda skrzynka będzie miała swój schemat elektryczny.Jeżeli prowadzisz przewody zbierane w magistrale, koniecznie opisz poszczególne przewody, dzisiaj pamiętasz, a za kilaka lat nie koniecznie.
Na 99% nie przewiduję detekcji.Jeżeli myślisz o wykorzystywaniu detekcji odcinków toru, to już w trakcie układania szyn pomyśl o dodatkowych dolutowanych przewodach, łatwiej później przeciąć szynę, niż lutować kabel.
Tak, główna magistrala ma 1,5mm2, przewody przyłaczeniowe do szyn mają po 0,35mm2, ale są po 3-4 na każdą szynę na skrzynce.PS Czy kabel łączący jest 1,5 mm2?
Akurat to wina jeszcze poprzedniej koncepcji, wszystkie kolejne montowane napędy będą podłączone tylko do kostek.Januszu, niestety nie masz racji w jednym wszystkie a w drugim 3 przewody idą do wspólnej wiązki.
Takie jest założenie, każdy napęd ma swoją kostkę umożliwiającą jego w miarę szybką wymianę w razie awarii bez prucia elektryki.Największą zaletą Twojego wykonania jest fakt, że w sposób czytelny (nie tylko dla autora) wykonałeś podłączenia napędów Tilliga i sposób wykonania podłączenia umożliwia bezproblemową wymianę napędu, w razie jego awarii, na inny.
Dzięki wszystkim za rady bo każda uwaga jest cenna.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 18:03 przez KamilW, łącznie zmieniany 2 razy.
- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Elektryka nie jest jeszcze skończona ale powiem tak: wygląda to bardzo ładnie dla oka, ale gorzej z praktyczną stroną.
Pierwsze co bym się pozbył, to listwy zaciskowe. Sam od tego zaczynałem. Mają tendencje w transporcie do samo rozkręcania, a styk poluzowany to diabelski wynalazek, który często doprowadza do białej gorączki. Obecnie (testuję, stosuję) szybko złączki oraz połączenia lutowane.
Kilka takich styków można dokręcić przed imprezą, na większą ilość będzie brakować czasu.
Następna uwaga, to mała czytelność układu, i nikt nie będzie miał odwagi Ci pomagać w montażu, a samemu będzie ciężko.
Jeżeli prowadzisz przewody zbierane w magistrale, koniecznie opisz poszczególne przewody, dzisiaj pamiętasz, a za kilaka lat nie koniecznie.
Jeżeli myślisz o wykorzystywaniu detekcji odcinków toru, to już w trakcie układania szyn pomyśl o dodatkowych dolutowanych przewodach, łatwiej później przeciąć szynę, niż lutować kabel.
PS Czy kabel łączący jest 1,5 mm2?
Januszu, niestety nie masz racji w jednym wszystkie a w drugim 3 przewody idą do wspólnej wiązki.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za postęp prac
Andrzej
Pierwsze co bym się pozbył, to listwy zaciskowe. Sam od tego zaczynałem. Mają tendencje w transporcie do samo rozkręcania, a styk poluzowany to diabelski wynalazek, który często doprowadza do białej gorączki. Obecnie (testuję, stosuję) szybko złączki oraz połączenia lutowane.
Kilka takich styków można dokręcić przed imprezą, na większą ilość będzie brakować czasu.
Następna uwaga, to mała czytelność układu, i nikt nie będzie miał odwagi Ci pomagać w montażu, a samemu będzie ciężko.
Jeżeli prowadzisz przewody zbierane w magistrale, koniecznie opisz poszczególne przewody, dzisiaj pamiętasz, a za kilaka lat nie koniecznie.
Jeżeli myślisz o wykorzystywaniu detekcji odcinków toru, to już w trakcie układania szyn pomyśl o dodatkowych dolutowanych przewodach, łatwiej później przeciąć szynę, niż lutować kabel.
PS Czy kabel łączący jest 1,5 mm2?
Januszu, niestety nie masz racji w jednym wszystkie a w drugim 3 przewody idą do wspólnej wiązki.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za postęp prac
Andrzej
Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 15:24 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Wykonanie elektryki masz wzorcowe i dlatego dobrze, że zamieściłeś zdjęcie - niech się inni uczą. Największą zaletą Twojego wykonania jest fakt, że w sposób czytelny (nie tylko dla autora) wykonałeś podłączenia napędów Tilliga i sposób wykonania podłączenia umożliwia bezproblemową wymianę napędu, w razie jego awarii, na inny. Koledzy, patrzcie i uczcie sięKamilW pisze:Pytanie.Czy taki sposób wykonania elektryki sprawdza się na dłuższą metę

Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 18:23 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10844
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
1.
Bardzo porządnie poprowadzone okablowanie, oby tak wszyscy, np Wróblewice.
2.
Raczej chodzi (chyba) o wtrącenie żarówki w obwód prądowy szyn, niż elektroniki, tak by "na rozprucie" lub przy dotknięciu kołem iglicy i odwrotnie spolaryzowanej szyny, nie zwierać zasilania (DCC). Schematy były już cytowane na FTT.
Bardzo porządnie poprowadzone okablowanie, oby tak wszyscy, np Wróblewice.

2.
Raczej chodzi (chyba) o wtrącenie żarówki w obwód prądowy szyn, niż elektroniki, tak by "na rozprucie" lub przy dotknięciu kołem iglicy i odwrotnie spolaryzowanej szyny, nie zwierać zasilania (DCC). Schematy były już cytowane na FTT.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 14:13 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Tak, będę chciał zastosować jakiś elektroniczny bezpiecznik nad prądowy z regulowanym prądem zadziałania.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Masz jakieś zabezpieczenie przeciwzwarciowe do tych napędów?
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Szacunek! Ta niebieska EU też bardzo fajna.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Pytanie.
Czy taki sposób wykonania elektryki sprawdza się na dłuższą metę czy lepiej spróbować czegoś innego/coś zmienić?

Czy taki sposób wykonania elektryki sprawdza się na dłuższą metę czy lepiej spróbować czegoś innego/coś zmienić?

Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 14:08 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Ślicznie wygląda ten segment ze składem e-loki.
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna



- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Dziękuję za miłe słowa, kilka dodatkowych zdjęć z taborem, szkoda, że jeszcze bez sieci bo było by bardziej klimatycznie...




Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 08:58 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Scio
- Posty: 751
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Jeszcze nie skończone, a już miło popatrzećKamilW pisze:Kilka zdjęć postępów

Ostatnio zmieniony 31 lip 2013, 15:47 przez Scio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość