Grudziądz Główny - Upadek

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: BarTT »

I trudno się dziwić skoro pociąg bezpośredni wlecze się na trasie Grudziądz - Gardeja przez godzinę z prędkością 30-40km/h
Mialem przyjemnosc (?) jechac z Grudziądza do Kwidzyna osobówką i musze stwierdzić, ze ten odcinek to istny koszmar... pociąg jedzie tak wolno, ze równie dobrze moglby sie zatrzymac. Co do samego Grudziądza to dworzec przez ostatnie lata bardzo podniszczał. Niestety czasy świetnosci ma juz chyba za sobą, a perspektyw na lepsze jutro brak. Z opowieści jednak wiem, iz swego czasu Grudziądz szczycil sie jednym z nowoczesniejszych dworców w północnej Polsce... okrutna rzeczywistość :( no ale miejmy nadzieję...
W normalnym kraju kolej poprawiła by stan torowisk
Obiło mi się o uszy, iż już jakiś czas temu rozpoczeto... i tutaj nie wiem: albo modernizację torów albo budowę nowej równoległej linii, ktora zastapilaby wysłuzony szlak. Nie mam pojęcia ile w tym prawdy, może ktoś wie coś wiecej na ten temat.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:18 przez BarTT, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Od 15 lat postęuje degradacja drugorzędnego węzła w Grudziadzu. Cięcia znane również
z innych miast powodują wycofywanie pociagów pospiesznych i dalekobieżnych, jednak PKP utrzymywało bezpośrednie połączenia z Wybrzeżem. Niestety za dwa tygodnie z rozkładu znikna dwa ostatnie pociągi "Liwa" i "Bursztyn". W Lipcu (sezon) żeby dojechac do Gdańska z Grudziądza czekają nas przesiadki. PKP stwierdziło że pociągi dalekobieżne jeżdżą puste, a pasażerowie wolą połączenia przez Laskowice Pomorskie. I trudno się dziwić skoro pociąg bezpośredni wlecze się na trasie Grudziądz - Gardeja przez godzinę z prędkością 30-40km/h. Ale czy takie argumenty są zadawalające? W normalnym kraju kolej poprawiła by stan torowisk by zadowolić wymagania pasażerów, tymczasem w Mongolii, przepraszam w Polsce tak to już jest. Podobny kres ciekawych połaczeń jest widoczny na południu Polski.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2012, 20:28 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości