Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Linia tramwajowa nr 1 ma w sumie 3,6 km, a na odcinku od pętli w Tarpnie do Al. 23 Stycznia pokrywa się z linią nr 2. W sobotę, w trakcie przeprowadzanych badań, „1”, na odcinku Dworzec Kolejowy – Al. 23 Stycznia podróżowało 60 osób, a Al. 23 Stycznia – Dworzec Kolejowy - 65. Z kolei w niedzielę na trasie Dworzec Kolejowy – Al. 23 Stycznia odnotowano 46 pasażerów, a z Al. 23 Stycznia do Dworca Kolejowego - 34.
Nie rozumiem tych danych. Nie podano jednego: czy dane pochodzą z liczenia ludzi przez cały dzień, czy też z jednego półkursu.
Jeszcze w 2008 r. tramwaj nr 1 był dość popularny wśród pasażerów, jednak po zmianie układu komunikacyjnego w Grudziądzu zanotowaliśmy systematyczny spadek liczby osób korzystających z tej linii. W tej chwili większość autobusów kursuje przez ul. Dworcową i Królewską, dlatego mieszkańcy wybierają tę możliwość dotarcia do dworca PKP i PKS, tym bardziej, że w sobotę przejeżdża tą trasą 450 autobusów, a w niedzielę – 321, średnio co 7 minut – mówi Teresa Kleczewska, Naczelnik Wydziału Transportu.
Czyli zarzynamy tramwaj za pomocą autobusów. Lata 60. i 70. jak żywe.

Grunt to schematyczne myślenie, lub jego brak.
Jedynkę można zawiesić, można chcieć skrócić do 23 Stycznia (zdaje się że był i taki pomysł), ale wysłać na Rządz się nie da.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 09:26 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Jak zwykle nie szuka się rozwiązań - a "przeca" wystarczy pchnąć "jedynkę" na Rządz i będzie lepiej...
Ograniczone kursy „1”
A- A+

Przygotowano podsumowanie badań pasażerskich przeprowadzonych w grudniu 2010 r. na liniach tramwajowych. Z analizy wynika, że tramwajem nr 1 jeździ niewielu pasażerów, więc kursy są nierentowne.

Linia tramwajowa nr 1 ma w sumie 3,6 km, a na odcinku od pętli w Tarpnie do Al. 23 Stycznia pokrywa się z linią nr 2. W sobotę, w trakcie przeprowadzanych badań, „1”, na odcinku Dworzec Kolejowy – Al. 23 Stycznia podróżowało 60 osób, a Al. 23 Stycznia – Dworzec Kolejowy - 65. Z kolei w niedzielę na trasie Dworzec Kolejowy – Al. 23 Stycznia odnotowano 46 pasażerów, a z Al. 23 Stycznia do Dworca Kolejowego - 34.

Średnio na 1 km kursu „1” na odcinku Dworzec/Al. 23 Stycznia podróżowało 1,4 – 6,7 pasażerów. Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonych badań Wydział Transportu Urzędu Miejskiego podjął decyzję o wycofaniu kursów tramwaju nr 1 w weekendy, od 1 kwietnia br.

- Jeszcze w 2008 r. tramwaj nr 1 był dość popularny wśród pasażerów, jednak po zmianie układu komunikacyjnego w Grudziądzu zanotowaliśmy systematyczny spadek liczby osób korzystających z tej linii. W tej chwili większość autobusów kursuje przez ul. Dworcową i Królewską, dlatego mieszkańcy wybierają tę możliwość dotarcia do dworca PKP i PKS, tym bardziej, że w sobotę przejeżdża tą trasą 450 autobusów, a w niedzielę – 321, średnio co 7 minut – mówi Teresa Kleczewska, Naczelnik Wydziału Transportu.

Warto pamiętać, że średnio co roku z budżetu miasta na funkcjonowanie komunikacji miejskiej przeznaczane jest 20 mln zł, połowa tej kwoty pochodzi ze sprzedaży biletów. W związku z tym Wydział Transportu przeprowadza systematycznie badania napełnień, rezygnuje z nierentownych kursów na rzecz oszczędności.

Biuro Prezydenta
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

oelka pisze:Ja bym zaczął od ostatniego punktu i dorzucił przeszkadzające w ruchu tramwajów samochody ich kierowców.
To oddzielny temat 8)
oelka pisze:W Polsce nie znam przypadku stosowania łączności bezprzewodowej do osłaniania odcinków jednotorowych na liniach tramwajowych.
Kolega z kongresowej Warszawy - to może tam nie znają :lol: W Grudziądzu na Pomorzu od dawna stosowana jest łączność radiowa pomiędzy składami, a nazwijmy to centralą - ułatwia to kierowanie ruchem na starym mieście ;) jak się okazuje system ten jest zawodny - człowiek 8)
oelka pisze:..raczej szczęk i hamulców szynowych. Klocków w wózkach z rodziny PCC nigdy nie stosowano.
Nie zagłębiajmy się w szczegóły techniczne, ale miło że o tym mówisz ;)
oelka pisze:Jak na razie najgorsze są w GOPie, a potem w Łodzi. Na tym tle Grudziądz wygląda jeszcze znośnie, choć sporo brakuje mu do Elbląga, czy Krakowa lub Warszawy.
No na pewno nie da się porównać stolicy do Grudziądza :lol:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, 08:51 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Klika informacji
Już dwa razy doszło by do tragedii na naszych torach. Odcinek na starówce należy do najniebezpieczniejszych - ciasne łuki, ograniczona widoczność i wreszcie napięte rozkłady.
Ja bym zaczął od ostatniego punktu i dorzucił przeszkadzające w ruchu tramwajów samochody ich kierowców.
Prawie miesiąc temu doszło do "spotkania" dwóch składów czołowo, na szczęście zatrzymały się. Sygnalizacja jest archaiczna i dziw bierze że nie wykorzystuje się łączności bezprzewodowej.
W Polsce nie znam przypadku stosowania łączności bezprzewodowej do osłaniania odcinków jednotorowych na liniach tramwajowych. Najłatwiej byłoby w GOPie, ale i tam stosuje się sygnalizację świetlną wzbudzaną, lub wymagającą ręcznego uruchomienia.
Najbardziej chyba zaawansowana sygnalizacja jest na remontowanym obecnie odcinku jednotorowym linii na Boernerowo w Warszawie. Po różnych wypadkach, zainstalowano sygnalizację, gdzie przejechanie czujnika wyłącza zasilanie w sieci trakcyjnej.
Ale na tymczasowych mijankach związanych z remontami nie jest tak różowo i zdarzają się zajechania. Gorzej, że bez obecności nadzoru ruchu i torowców nie sposób się wycofać przez rozjazd ze sprężynowo nastawianymi iglicami.
Wczoraj tj. 19.12 br. jechałem tramwajem linii nr 2 z Rynku Głównego w kier. na Al. 23 Stycznia. Na ciasnym łuki w pobliżu Pałacu Opatek wyskoczyła "jedynka". Pani pokazała klasę - refleks i wydusiła z konstalu resztki klocków.
...raczej szczęk i hamulców szynowych. Klocków w wózkach z rodziny PCC nigdy nie stosowano.
Torowiska zaczynają przypominać te za komuny - drynda bimba się na wszystkie strony, załogi pociągów robią co mogą, ale to nie wystarczy. Dojdzie do tragedii i wtedy ktoś się obudzi.
Jak na razie najgorsze są w GOPie, a potem w Łodzi. Na tym tle Grudziądz wygląda jeszcze znośnie, choć sporo brakuje mu do Elbląga, czy Krakowa lub Warszawy.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, 08:50 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Klika informacji
Już dwa razy doszło by do tragedii na naszych torach. Odcinek na starówce należy do najniebezpieczniejszych - ciasne łuki, ograniczona widoczność i wreszcie napięte rozkłady. Prawie miesiąc temu doszło do "spotkania" dwóch składów czołowo, na szczęście zatrzymały się. Sygnalizacja jest archaiczna i dziw bierze że nie wykorzystuje się łączności bezprzewodowej. Wczoraj tj. 19.12 br. jechałem tramwajem linii nr 2 z Rynku Głównego w kier. na Al. 23 Stycznia. Na ciasnym łuki w pobliżu Pałacu Opatek wyskoczyła "jedynka". Pani pokazała klasę - refleks i wydusiła z konstalu resztki klocków. Metr może półtora dzieliło nas od tragedii. Pytanie czy dalej tak będzie - ?? :roll: Torowiska zaczynają przypominać te za komuny - drynda bimba się na wszystkie strony, załogi pociągów robią co mogą, ale to nie wystarczy. Dojdzie do tragedii i wtedy ktoś się obudzi.
Pozdrawiam Maciej

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /374794956
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, 15:40 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Pomimo wszystko ładnie popatrzeć że chociaż takie tramwaje będą.....
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

A tymczasem modernizacja wyjechała na miasto:
http://www.grudziadz.pl/portal.php?aid= ... 0bb99c3de0
I na dyskusja na SSC:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 40&page=11

Krzysztof
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

oelka pisze: Grudziądz może skorzystać ze środków UE i połączyć modernizację sieci z zakupem nowoczesnych wagonów. Na przykład Elbląg jakoś mógł kupić "Pesy".
Krzysztof
Oczywiście masz w 100%, rację tylko jakoś nasze władze nie mają szczęścia do unijnych projektów :lol: za jak są wybory to nie brakuje im pomysłów :idea:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

Lepszy opis, o co chodzi jest tu:
http://www.wnp.pl/wiadomosci/119799.html
Swingi z Bydgoszczy, których dotyczy ta transakcja już docierają do Warszawy.
A jest nad czym pracować. 238 wagonów to 13N, z których najstarszy czynny (13N-753 ex 13N-503) został wyprodukowany w 1959 roku, większość z nich pochodzi z lat 1965-69. Kolejne 382 to 105Na, 105N2k/2000 - 62 wagony, 123N (z FPS) - 30 wagonów. Wagony niskopodłogowe są jeszcze na razie w zdecydowanej mniejszości: 1 - 112N, 20 - 116N/Na, 15 - 120N (z Pesy).
Docierające teraz Swingi (120Na) mają zastąpić wagony 13N i najstarsze wagony z rodziny 105N.

Grudziądz może skorzystać ze środków UE i połączyć modernizację sieci z zakupem nowoczesnych wagonów. Na przykład Elbląg jakoś mógł kupić "Pesy".

Krzysztof
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Ostatnio zmieniony 15 wrz 2010, 21:09 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Dziś do Łodzi odjechał GT 6 nr 77, tym czasem spięte zmodernizowane 805ki są testowane i chyba na dniach wyjadą na linię nr 2.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

W Grudziądzu Tramwajowo i historycznie dziś jest mocno - inscenizacje bitew z 1939 roku - i średniowiecze też przypomina kto to miasto założył i dlaczego na Pomorzu są dachówki, a za Drwęcą ciągle strzecha, niepokój wzbudza fajt że GT6 sprzedane, a są nadal w ruchu na linii nr 2.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Barwy taboru były problemem od kilkunastu lat. W końcu przyjęto żółto niebieskie powiedzmy nawiązujące do przedwojennych tradycji. Nowa władza nowe porządki - wprowadzono barwy warszawki, a układem prawie identyczne jak w Łodzi. Najważniejsze że z tą zmianą poszło oznakowanie, brak reklam i herb miasta - czego nie było wcześniej. Był bałagan.
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /835427909
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

Grudziądz w Łodzi:
http://www.phototrans.eu/14,435121,0,Duewag_GT6_71.html

Nawet kolorystycznie pasują do siebie :)

Krzysztof
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość