
"Prawdziwa Tkt3"
Moderator: mod-Tabor
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Coś czuję, że Fred3rg teraz zbędzie trochę swojej blaszanej produkcji 

- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Ja bym blaszki chętnie przygarnął 

- Sudovia
- Posty: 330
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
No to 1szt. poproszę.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Chylę czoła!
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Używałem skalpela ściętego pod kątem prostym a potem to już papier scierny o granulacji od 600-1200 dla uzyskania odpowiedniej jakości.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
O rany!! Pięknie to wygląda. Jakby prosto z formy wyjęte.
Jakich narzędzi używałeś do usuwania zbędnego osprzętu z kotła (jeżeli to nie tajemnica)?
Jakich narzędzi używałeś do usuwania zbędnego osprzętu z kotła (jeżeli to nie tajemnica)?
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
"Prawdziwa Tkt3"
Jakiś czas temu po cichu zaczałem zmierzać w kierunku budowy Tkt3 w wersji jak najbardziej sie da odpowiadającej oryginałowi. Początek wcale nie był łatwy bo jak wszyscy wiedzą trzeba pozbyć sie całej armatury kotła, poręczy, schodków, wsporników itp. Pierwsze podejście czyli wywalenie tych wszystkich detali wyglądało tak:

Jak widać nie wygląda to tak jakby sie człowiek tego spodziewał. Z rzeczy które w tym momencie były zadowalające to usunięcie całego osprzętu do Knorra oraz sprężarki co odsłoniło pomosty oraz kocioł.
Następny etap to żmudne równanie wszystkiego:

Wszystko wyglądało mniej więcej ok ale pod światło widać było jeszcze jakieś nierówności i dołki dlatego szlifowałem kocioł jeszcze 2 razy co dało taki efekt:

W tym momencie przyszedł czas na dodanie trawionych detali:

Jako, że planowana jest krótka seria tych lokomotyw na tym etapie prac trzeba umieścić tylko drzwi dymnicy. Na pomosty zostanie również nałożona blacha ryflowana.
Do modelu dorobię też instalację przy czym w kotle na razie będe tylko dołki (z racji, że model bedzie odlewany).
Cała modyfikacja zaklada zbudowanie parowozu z odpowiednimi reflektorami - garnkami w odpowiednim miejscu czyli nie na czołownicy a na pomoście.
Orurowanie i inne detale typu sprężarka, pradnica, poręcze , pomost pod reflektorami, drabinki, blacha poddymniczna, deski podnoszące poziom do krórego można zasypać węgiel, klapy wodne itp będą z blach.


Jak widać nie wygląda to tak jakby sie człowiek tego spodziewał. Z rzeczy które w tym momencie były zadowalające to usunięcie całego osprzętu do Knorra oraz sprężarki co odsłoniło pomosty oraz kocioł.
Następny etap to żmudne równanie wszystkiego:


Wszystko wyglądało mniej więcej ok ale pod światło widać było jeszcze jakieś nierówności i dołki dlatego szlifowałem kocioł jeszcze 2 razy co dało taki efekt:




W tym momencie przyszedł czas na dodanie trawionych detali:

Jako, że planowana jest krótka seria tych lokomotyw na tym etapie prac trzeba umieścić tylko drzwi dymnicy. Na pomosty zostanie również nałożona blacha ryflowana.
Do modelu dorobię też instalację przy czym w kotle na razie będe tylko dołki (z racji, że model bedzie odlewany).
Cała modyfikacja zaklada zbudowanie parowozu z odpowiednimi reflektorami - garnkami w odpowiednim miejscu czyli nie na czołownicy a na pomoście.
Orurowanie i inne detale typu sprężarka, pradnica, poręcze , pomost pod reflektorami, drabinki, blacha poddymniczna, deski podnoszące poziom do krórego można zasypać węgiel, klapy wodne itp będą z blach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość