"Prawdziwa Tkt3"

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: merry »

Coś czuję, że Fred3rg teraz zbędzie trochę swojej blaszanej produkcji :mrgreen:
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Misiek »

Ja bym blaszki chętnie przygarnął ;)
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Sudovia »

No to 1szt. poproszę.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: merry »

Chylę czoła!
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Używałem skalpela ściętego pod kątem prostym a potem to już papier scierny o granulacji od 600-1200 dla uzyskania odpowiedniej jakości.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: merry »

O rany!! Pięknie to wygląda. Jakby prosto z formy wyjęte.
Jakich narzędzi używałeś do usuwania zbędnego osprzętu z kotła (jeżeli to nie tajemnica)?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

"Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Jakiś czas temu po cichu zaczałem zmierzać w kierunku budowy Tkt3 w wersji jak najbardziej sie da odpowiadającej oryginałowi. Początek wcale nie był łatwy bo jak wszyscy wiedzą trzeba pozbyć sie całej armatury kotła, poręczy, schodków, wsporników itp. Pierwsze podejście czyli wywalenie tych wszystkich detali wyglądało tak:
Obrazek Obrazek
Jak widać nie wygląda to tak jakby sie człowiek tego spodziewał. Z rzeczy które w tym momencie były zadowalające to usunięcie całego osprzętu do Knorra oraz sprężarki co odsłoniło pomosty oraz kocioł.
Następny etap to żmudne równanie wszystkiego:
Obrazek Obrazek

Wszystko wyglądało mniej więcej ok ale pod światło widać było jeszcze jakieś nierówności i dołki dlatego szlifowałem kocioł jeszcze 2 razy co dało taki efekt:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
W tym momencie przyszedł czas na dodanie trawionych detali:
Obrazek

Jako, że planowana jest krótka seria tych lokomotyw na tym etapie prac trzeba umieścić tylko drzwi dymnicy. Na pomosty zostanie również nałożona blacha ryflowana.
Do modelu dorobię też instalację przy czym w kotle na razie będe tylko dołki (z racji, że model bedzie odlewany).
Cała modyfikacja zaklada zbudowanie parowozu z odpowiednimi reflektorami - garnkami w odpowiednim miejscu czyli nie na czołownicy a na pomoście.
Orurowanie i inne detale typu sprężarka, pradnica, poręcze , pomost pod reflektorami, drabinki, blacha poddymniczna, deski podnoszące poziom do krórego można zasypać węgiel, klapy wodne itp będą z blach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość