IMHO: Tillig nie wytwarza tych kół. Pochodzę z fabryki w CZ (ale nie z Tillig.CZ).Ranger pisze:I są to oczywiście oryginalne koła Tillig.
Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Ostatnio zmieniony 02 lis 2006, 12:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Jeśli chodzi o koła 8,3mm, to uważam, że warto zmieniać i nie ma się nad czym zastanawiać. Ja dzisiaj dostałem partię kół i wymieniłem stare w dwóch cysternach dwuosiowych, jednej czteroosiowej, węglarce i BIPI-e. Opory toczenie jakie wagony posidały na kołach BTTB zniknęły. I tu najważniejsza sprawa, na allegro kosztują tylko 2,90 za szt.(jednostronnie izolowanie, są też dwustronnie). Nie tak jak w sklapie prawie po 5zł za szt. I są to oczywiście oryginalne koła Tillig.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Możliwe, umknęło mi widocznie. Gdy kupowałem, nie było dostępnych 8,3 mm.Charakterek pisze:I ja już o tym pisałem na poprzednim forum. Bipa - tylko i wyłącznie 8,3 mm!!

- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
I ja już o tym pisałem na poprzednim forum. Bipa - tylko i wyłącznie 8,3 mm!!ArturSch pisze:Chciałbym opisac swoje doświadczenia z wymianą kółek. Zakupiłem kółka 8 mm i wstawiłem do Bipy.Charakterek pisze:na zdjęciu u góry - kółka 8.3mm. Na dole - 8 mm.
Bipa:
I wszystko cacy z jednym wyjątkiem. Gdy spinam ze sobą 2 Bipy to przy przejeździe przez rozjazd (tory modelowe) sprzęg się rozpinaPoprostu skrajne wózki są osadzone za nisko i dolna część sprzęgu na rozjeździe unosi się. W ten sposób człony sie rozpinają.
Sądzę, że przynajmniej w skrajnych wózkach konieczne jest zastosowanie kółek 8,3 mm.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Chciałbym opisac swoje doświadczenia z wymianą kółek. Zakupiłem kółka 8 mm i wstawiłem do Bipy.Charakterek pisze:na zdjęciu u góry - kółka 8.3mm. Na dole - 8 mm.
Bipa:
I wszystko cacy z jednym wyjątkiem. Gdy spinam ze sobą 2 Bipy to przy przejeździe przez rozjazd (tory modelowe) sprzęg się rozpina

Sądzę, że przynajmniej w skrajnych wózkach konieczne jest zastosowanie kółek 8,3 mm.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:06
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Dziękuję Kolegom za pouczającą lekturę 
britie

britie
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Ja staram sie powoli to wymieniać. Nie wim czy potwierdza to inni, ale w wagonach BTTB takich jak Gbs czy platforma (czyli stosunkowo długich), na tradycyjnych kołach plastikowych lub metalowych były problemy z pokonywaniem EW1 i DKW. Wymiana jest więc koniecznością.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Te quasi-metalowe zestawy kołowe (metalowa obręcz ale plastikowy rdzeń) mają obrzeże identyczne jak w lokomotywach BTTB. I choć nie wyglądają one super-realistycznie, to jednak jedne i drugie bez problemu poruszają się po torach z szyną CODE 70, np. TT-Modell od p. Kaczyńskiego.Charakterek pisze:Poza tym te quasi metalowe koła mają bardzo wysokie obręcze. Jak posłuchasz takiego wagonu na niskich torach modelowych - wymienisz wszystko w pioruny i natychmiast!
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
na zdjęciu u góry - kółka 8.3mm. Na dole - 8 mm. Różnice - niewielkie. Wszystko się sprowadza do tego, że plastikowe kółeczka miały ok 8.5 mm. Więc wstawienie 8.3 mm nie wygląda źle. Natomiast 8 mm robią wrażenie za małych - za bardzo odstają klocki hamulcowe. Tillig w nowych podwoziach poprawił ten element. Zatem te kółka 8.3 mm to nie taki zły wynalazek. A ich jakość jest pierwszorzędna! Bo tak naprawdę tych kółek Tillig nie robi. Nawet tych, które montuje w swoich wagonach - nie robi. Robi to inna firma dla Tilliga. I ta właśnie firma robi też kółka 8.3 mm. Podobnie sprawa się ma z oświetleniem do wagonów - robią je czesi a Tillig sprzedaje pod swoim szyldem. Podobnie jak napędy Roco N...
Reasumując - z czystym sumieniem kółka polecam! Y wagony czy bipa to już nie ten sam wagon!

Bipa:
Wagon Y

Poza tym te quasi metalowe koła mają bardzo wysokie obręcze. Jak posłuchasz takiego wagonu na niskich torach modelowych - wymienisz wszystko w pioruny i natychmiast!
Reasumując - z czystym sumieniem kółka polecam! Y wagony czy bipa to już nie ten sam wagon!

Bipa:

Wagon Y

Zmieniać, te kółka są jednostronnie izolowane - istnieje możliwość założenia oświetlenia.michuchu pisze:Witam,
Dodam jeszcze, że mam kilka Y-wagenów ze schyłkowych czasów BTTB, gdzie montowane były już quazi metalowe koła. Czy te warto zamieniać?
Czy wspomniane koła (8,3 mm) będzie można zastosować, np do wagonów samowyładowczych lub Bipy?
Poza tym te quasi metalowe koła mają bardzo wysokie obręcze. Jak posłuchasz takiego wagonu na niskich torach modelowych - wymienisz wszystko w pioruny i natychmiast!
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2006, 14:06 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Kółka 7,5mm są stosowane w nowych wagonach Tilliga...do bttb pasują...ale np w y-wagonach wózek będzie za nisko i będzie zahaczał o rozjazdy i się wykolejał...NIE POLECAMbritie pisze:To może ja się od razu podepnę o pytanie o różnicę pomiędzy szerokością kół 7,5mm, 8 i 8,3 mm - Też chciałbym powymieniać kółeczka w moim taborze, ale nie wiem na jakie. Czy różni producenci stosują/stosowali różną szerokość?
Poproszę o radę w tej kwestii
pozdrawiam
britie
Kółka 8mm to są minimalne, jakie można zastosować w BTTB ...ja osobiście wszystkie wagony mam właśnie na tych kółeczkach, i jestem z nich zadowolony!!
kółka 8,3mm są to najlepsze do BTTB...ponieważ jak już wyżej pisałem, są to rozmiary plastikowych kółek BTTB...
Nie wiem jak ROCO, ale Tillig stosuje 7,5 mm...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:06
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
To może ja się od razu podepnę o pytanie o różnicę pomiędzy szerokością kół 7,5mm, 8 i 8,3 mm - Też chciałbym powymieniać kółeczka w moim taborze, ale nie wiem na jakie. Czy różni producenci stosują/stosowali różną szerokość?
Poproszę o radę w tej kwestii
pozdrawiam
britie
Poproszę o radę w tej kwestii

pozdrawiam
britie
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
WITAJ michuchu na forum i zapraszam do czynnego udziału....
OCZYWIŚCIE. Wszystkie koła 8,3 mm będą pasować do wszystkich starych BTTB...
Zresztą, plastikowe koła BTTB miały taki rozmiar.
Także nie zastanawiaj się więcej i bierz...wymieniaj...naprawdę warto...
Nie będziesz miał problemów z żadnymi wagonami BTTB!! Wymieniaj i już!!
A allegrowicz inzynier00 jest dobrym allegrowiczem...także to dobry kontrahent...
GORĄCO POLECAM!!
OCZYWIŚCIE. Wszystkie koła 8,3 mm będą pasować do wszystkich starych BTTB...
Zresztą, plastikowe koła BTTB miały taki rozmiar.
Także nie zastanawiaj się więcej i bierz...wymieniaj...naprawdę warto...
Nie będziesz miał problemów z żadnymi wagonami BTTB!! Wymieniaj i już!!
A allegrowicz inzynier00 jest dobrym allegrowiczem...także to dobry kontrahent...
GORĄCO POLECAM!!
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2006, 23:13 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Koła Tillig 8,3 mm w wagonach BTTB
Witam,
Zastanawiam się nad wymianą kół w wagonach na takie jak na tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item99122679_kola ... 3_mm_.html
Co Wy na to? Czy warto? Czy będą pasowały do wagonów towarowych, Bipy, REKO i Y-wagenów? Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dodam jeszcze, że mam kilka Y-wagenów ze schyłkowych czasów BTTB, gdzie montowane były już quazi metalowe koła. Czy te warto zamieniać?
Czy wspomniane koła (8,3 mm) będzie można zastosować, np do wagonów samowyładowczych lub Bipy?
Zastanawiam się nad wymianą kół w wagonach na takie jak na tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item99122679_kola ... 3_mm_.html
Co Wy na to? Czy warto? Czy będą pasowały do wagonów towarowych, Bipy, REKO i Y-wagenów? Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dodam jeszcze, że mam kilka Y-wagenów ze schyłkowych czasów BTTB, gdzie montowane były już quazi metalowe koła. Czy te warto zamieniać?
Czy wspomniane koła (8,3 mm) będzie można zastosować, np do wagonów samowyładowczych lub Bipy?
Ostatnio zmieniony 02 lip 2006, 18:30 przez michuchu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość