Przywieź tak czy siakjarkott pisze:Jeśli (...) to przywiozę na spotkanie.
Makieta modułowa jarkoTT-a
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
- jarkott
 - Posty: 625
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
 - Lokalizacja: Sopot
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Jeśli zamocuję wszystkie tory na prawej głowicy i przytnę je do krawędzi to przywiozę na spotkanie.
			
			
									
																
						- 
				eg_ptmkż
 - Posty: 1691
 - Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
 - Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Czy dzieło będzie zaprezentowane w najbliższą sobotę na warszTTatach w Gdyni ? Ja intensywnie pracuje nad usuwaniem gwoździ i kładzeniem elektryki na moich 2 klockach oraz na budowie Myszkowego modułu.
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 18:41 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- jarkott
 - Posty: 625
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
 - Lokalizacja: Sopot
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Muszę Ciebie zaskoczyć N3mo (Nemo), mistrz oglądał moje zaczęte dzieło, nawet pomógł wybrać wariant usytuowania parowozowni, a nawet dzięki jego wykładom, mogłem wyrysować osie torów stacyjnych oraz poprawnie obliczyć promień.
Pamiętajmy o jednym - nasze dzieła robimy dla zabawy i dla siebie - nie pod innych...
			
			
									
																
						Pamiętajmy o jednym - nasze dzieła robimy dla zabawy i dla siebie - nie pod innych...
- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Tak na moje oko to pomyliłeś fora z jakimś o ustroju feudalnym.
			
			
									
																
						- 
				N3mo
 - Posty: 28
 - Rejestracja: 17 cze 2006, 19:12
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Zwłaszcza jak się jego Master dowie, że jego wierny Padawan coś takiego buduje.KrzyszTTof pisze:Ale za EW1 to cię tu zaraz publicznie ukrzyżują co niektórzy, bo już stosowanie EW2 i krzyżowych grozi chłostą
					Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 14:48 przez N3mo, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				gemol
 - Posty: 1055
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Sprecyzuję swoją wypowiedź - ze względu na problemy techniczne z nimi oraz walory estetyczne.
			
			
									
																
						- 
				ArJu
 - Posty: 488
 - Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
 - Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Zastanawiam się czy ktoś kiedyś nie pomylił rozjazdów podwójnych z podwójnymi krzyżowymi. Tych pierwszych rzeczywiście nie stosuje się w torach głównych. Ograniczenie prędkości do 100km/h - moim zdaniem - nie powinno być powodem zakazu stosowania. Inna kwestia to, że wyrób Tilliga jest aż 15st i z małym promieniem.
			
			
									
																
						- Mariusz
 - Posty: 2544
 - Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
 - Lokalizacja: Łubowo
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Ale wtedy zaczynamy budować w V/VI epoce.
Budując w III/IV epoce tych rozjazdów było na pęczki i to we wszystkich torach
			
			
													Budując w III/IV epoce tych rozjazdów było na pęczki i to we wszystkich torach
					Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 11:03 przez Mariusz, łącznie zmieniany 3 razy.
									
			
																
						- 
				gemol
 - Posty: 1055
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Zalecane jest niestosowanie "anglików" w torach głównych z powodów podanych wyżej. Oczywiście jeśli komuś jest on niezbędny, to nikt go za to nie zdyskwalifikuje. Chodzi o to, by ich ilość ograniczyć do minimum.ArJu pisze: A możesz napisać dlaczego nie należy stosować krzyżowych?
					Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 10:39 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- KrzyszTTof
 - Posty: 1418
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
 - Lokalizacja: Szczecin
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
A to musisz pytać kolegów fachowców od sTTandardu. Mi osobiście to one nie przeszkadzają.ArJu pisze:A możesz napisać dlaczego nie należy stosować krzyżowych?
					Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 10:38 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Mariusz
 - Posty: 2544
 - Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
 - Lokalizacja: Łubowo
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Bo ograniczają prędkośc do 100km/h, a dzisiaj wszystkim się spieszy 
			
			
									
																
						- 
				ArJu
 - Posty: 488
 - Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
 - Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
A możesz napisać dlaczego nie należy stosować krzyżowych?KrzyszTTof pisze:(...) stosowanie EW2 i krzyżowych grozi chłostą
- KrzyszTTof
 - Posty: 1418
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
 - Lokalizacja: Szczecin
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Miałem kiedyś problem z DKW Pilza przy budowie makiety H0 (a jak wiemy konstrukcja prawie identyczna z Tilligiem) - polegał na tym, że część taboru regularnie wykolejała się przy zjeździe z tego rozjazdu tylko przy jeździe na bok w jednym z kierunków i zawsze te same wagony. Długo nie mogłem dojść co jest, i nie doszedłem, ale problem rozwiązało zamontowanie nowej, dłuższej kierownicy (wyciąłem starą z tworzywa i wstawiłem nową z kawałka szyny). Jakiś czas temu słyszałem o podobnym przypadku i doradziłem mój patent i znów bingo. Czyli coś w tym było.Grzegorz TT pisze:DKW ... wykazuje szczególne predyspozycje do wykolejania taboru. Jest na to sposób - podgięcie iglic.
					Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 10:37 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Makieta modułowa jarkoTT-a
Chłosty nie będzie ale "jaki koń jest każdy widzi". Ja też mam DKW w głowicy na torach głównych i na dzień dzisiejszy tego przeskoczyć się nie da. DKW poza tym że jest wizualnie tandetny, to wykazuje szczególne predyspozycje do wykolejania taboru. Jest na to sposób - podgięcie iglic.
			
			
									
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość