M 62 Rail Polska

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: ArturSchŁ »

brovarek pisze:Widziałem te loki (do tego w duecie) z takimi składami, że nic mnie juz nie zdziwi...
Może zrobić galerię takich składów, które dałoby się z TeTetkowego taboru zestawić, by Marcin mógł ....
:P



Chciałbym PODZIĘKOWAĆ wszystkim zaangażowanym w projekt, wymienionym przez Charakterka jak i tym nie wymienionym, za wkład w naszą TeTetkę !!
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: Charakterek »

Chcecie podle zielonego klasycznego Gagara PKP? OK. Zrobią Wam. Kajne problem - tylko zbyt musi być na 1000 szt. A tymczasem setu z wagonami pomalowanymi prawidłowo (choć skąpo) z loką, krótą można sprzedać jak się komuś nie podoba zeszło (ups!) nie zeszła nawet połowa serii (270 szt). I taki jest rynek w Polsce. Zejdzie max 120 ST 44. I to wszystko! Więcej nie. Jeśli zejdzie 200 to już sukces. Dlatego myśleliśmy jaką tu lokę zrobić, by była jak najwierniejsza. Dlatego właśnie wybór padł na Rail Polska. Bo mają tam Tilligowskie Gagariny

A teraz przyglądamy się klikając po kolei w linki:
http://serwis.kolejowy.net/galeria/thum ... p?album=20
http://bocznice.eu/cpg1410/thumbnails-lastup--43.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/z ... &seria=905

A jakbym na siłę chciał tego wscieklezielonego ST 44 zrobić - Marcin byś był PIERWSZYM krytykantem dlaczego nie ma wiader (bo by nie miał, dlaczego ST 44 003 ma tłumiki na dachu (bo by miał). Jestem tego na 100% pewien. A tak to któregoś wieczoru siadłem z Wojtkiem i zaczęliśmy się zastanawiać - co jeżdżącego po Polsce można podsunąć Tilligowi. Myśleliśmy naprawdę długo - przekopaliśmy tony zdjęć. I z naszego myślenia ten Rail Polska wylazł I nic innego nie daje rady bez większych ustępstw zrobić. No, chyba, że kupisz partię 800 lokomotyw PKP, bo 200 szt jakoś zejdzie... Przy przemalowaniu koszta zwracają się po ok 300 szt. Więc to jest szansa, że to rynek wchłonie. Tillig jest firmą, która zarabiać musi i sorki - nie będzie się pchał na rynek, który jest w stanie przyjąć max 200 modeli... Dlatego właśnie mamy ModArt i nie wiem co Ci szkodzą ich ST 44. Bo przeróbki są znaczne i wykonane naprawdę profesjonalnie.

Może skoro to nie jest sukces - sam coś zaproponuj, przekonaj producenta o swoich racjach i potem pokaż nam wynik swoich działań. Nie zapomnij też dostarczyć producentowi potrzebnych dokumentacji, ral i innych takich. Gwarantuję Ci - pół roku masz wyrwane z życiorysu, a skutek pewnie żaden.

Reasumując - kupować nie musisz. Nikt Tobie nie każe tego robić. Pewnie ci co kupią będą się cieszyć z modelu lokomotywy, jeśli nie PKP, to spotykanej w Polsce i tyle!

A co do PKP dokumentację takową dostarczyłem przedstawicielowi (AMC) pomagał mi Oelka, jeszcze muszę wyszperać parę zdjęć, ale mam poważne obiekcje przed tym projektem. Bowiem wtedy rozpęta się piekło. Bo ten model będzie szedł na ustępstwa i to znaczące ustępstwa...
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 08:02 przez Charakterek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: pamelar »

Marcin pisze:Czegoś tu nie rozumiem, chcielismy gagara w PKP, klasycznie podle zielonego, za którego w modarcie musze beknąć stanowczo za dużo (jak w ogóle mi zrobią) a walka toczy się o Rail Polska i mamy uważać to za sukces?
A dlaczego sądzisz, że Ci nie zrobią??? Myslisz, że my selekcjonujemy klientów?
jeżeli 300pln to duzo to ile Twoim zdaniem jest warta taka przeróbka? poinformuj mnie na priva...
p.s. nie mogłem sie opanowac, a to Gemol jest rzecznikiem, biurem obsługi klienta, punktem zgłoszeń reklamacyjnych i telefonem zaufania dla sfrustrowanych...
p.s.2 a i jest "ojcem dyrektorem"...zapomniałbym upss
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 08:00 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 813
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: BarTTek »

Marcin pisze:Czegoś tu nie rozumiem, chcielismy gagara w PKP, klasycznie podle zielonego, za którego w modarcie musze beknąć stanowczo za dużo (jak w ogóle mi zrobią) a walka toczy się o Rail Polska i mamy uważać to za sukces?
No wymówka z resztą chyba jest zasadna, że zielonego Garagra kupi no kilkudziesięciu Polaczków i niewielkie stadko Niemców-kolekcjonerów. A takie coś Tilligowi połacać się nie będzie. Dlaczrgo tak jest- ta kwestia była wałkowana tysiąc razy :>
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 07:59 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 870
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: brovarek »

Marcin, a kto Ci założy wiadra? Zmieni kilkanaście innych detali pudła? Bez tego to własnie byłby lok odpustowy, chociaż za 110 eur. Oczywiscie mozna zrobić ST44 01-03 , ale one tez znacznie sie rózniły od Tilliga :)
Kazda zmiana typu "handmuster" to przynajmniej 50 ojro, a wtedy to sorry, ale wolę Mod-Arta.
Do tego "odpustu" mozesz sieknać praktycznie wszystko z PKPe. Widziałem te loki (do tego w duecie) z takimi składami, że nic mnie juz nie zdziwi...
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 07:58 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: Marcin »

Bradzo dobrze Charakterku że się namęczyłeś i Tillig to zaakceptował, dzięki Ci za to, ale moim zdaniem to kolejna porażka. Miał być gagar w PKP-owskim malowaniu a tym czasem mamy kolejną odpustowa wersję do której jak świni siodło pasować będą wagony CTL które ma robić Tillig.
Czegoś tu nie rozumiem, chcielismy gagara w PKP, klasycznie podle zielonego, za którego w modarcie musze beknąć stanowczo za dużo (jak w ogóle mi zrobią) a walka toczy się o Rail Polska i mamy uważać to za sukces?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 07:57 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: Charakterek »

"Nasza" w sensie przeze mnie wybrana a przez Pana Mirosława obfotografoeana lokomotywa miała numet 1532 Tillig dostał wybór w postaci 1209 1532 oraz 1764. Każda z nich jest odpowiednikiem modelu Tilliga. Jedynym ustępstwem będą tablice boczne, które w Rail Polska są na dole. I albo zamalują górne nanosząc na dole numery jak w oryginale (na co nalegałem), albo naniosą numery na górze na tabliczkę. A i podziękować chciałwm Wojtkowi Świątkowskiemu za cenne rady i utrzymanie tajemnicy od listopada 2006 (choć moje zapytania odnośnie lokomotywy Rail Polska na tym forum niektórym wydawały sie podejrzane, jednak tłumaczyliśmy, że chcemy zrobić lokę w jednym egzemplarzu dla nas :)

No i jeszcze ogromna zasługa Pana Andrzeja Ćwieczkowskiego, który tłumaczył dostarczoną mi dokumentację Rail Polska na język niemiecki, oraz marudził Tilligowi o tej lokomotywie. Już widzę, że mogę zdjąć z FTP zdjęcia tej lokomotywy (a Tilligowi ginęły chyba ze 3 razy...) na zachętę:
Obrazek
foto: Mirosław Szczelina, data widoczna, Tillig dostał 24 takie fotografie z różnistych stron (dach też, a co Pan Mirosław przyłożył się do zadania bojowego)...

Zaplanowałem też jeszcze jedną polską lokomotywę TT. Dokumentacja poszła. Ale czy wypali? Musimy jeszcze zdjęcia dostarczyć a w temat raczej dość mocno wczeszę Brovarka, bo widzę ogromną wiedzę u Niego!
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 07:55 przez Charakterek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 870
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: brovarek »

Dopiero co zmienili napęd. W Brawe na razie na pewno go nie zamienią :) Nowa jeździ całkiem całkiem, niestety prześwit dalej tragiczny...
BarTTek
Posty: 813
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: M 62 Rail Polska

Post autor: BarTTek »

A o jakiejś modernizacji całego loka nie słychać ??
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

M 62 Rail Polska

Post autor: Charakterek »

No to się pojawi. Mam nadzieję, że nie skopią. W tym miejscu chciałem podziękować Pani Beacie Wyszyńskiej z Rail Polska za skierowanie mnie do odpowiedniej osoby, oraz Panu dyrektorowi od taboru - Mirosławowi Szczelinie, że chętnie przystał na moją wizję tej lokomotywki, że cierpliwie spośród taboru wybierał ze mną tą odpowiednią, z trójdzielną żaluzją i szeroką listwą na czole, że w końcu jako dyrektor(!!) pojechał na bazę, narobił masę fotek, że pomimo zimna jednak mu się chciało, że podesłał mi te fotografie, że dał się przekonać do zdradzenia wszystkich możliwych RAL. Dziękuję także pracownikom Rail Polska, że wszystko to zrobili nieodpłatnie! No i że na końcu przyszło do mnie kilkadziesiąt maili ze zdjęciami tejże lokomotywy, a ja to pięknie spakowałem, dałem na FTP i to odebrał Tillig. Nie wierzyłem, że to moje zaangażowanie odniesie jakikolwiek sukces. Ciężko było przekonać Tilliga, że takie lokomotywy bywają w Niemczech i Niemcy je kupią. Ale jakoś się to widać Panu Andrzejowi Ćwieczkowskimu udało! Dziękuję wszystkim tym osobom za wszystko, że uwierzyli i że dało radę... PS właśnie wyślę tego newslettera do Rail Polska. Ciekawe jak zareagują :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości