GbbKolejka wersja 1

Wszystkie sprawy związane z programami Piotra Gbb

Moderator: mod-GbbSoft

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.62.3883

- Dodano w pliku, w którym zapamiętywany jest stan przydziału lokomotyw do bloków, zapamiętywanie także informacje, z którego kierunku pociąg do bloku wjechał. Informacja jest wykorzystywana w AutoPrzejazdach.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Wersja 1.62.3876

Zmiany:
- w menu Widok można włączyć 'Panel dotykowy lokomotywy' który umożliwia łatwiejsze sterowanie przy użyciu ekranów dotykowych (na fotkach różne przykładowe konfiguracje)
- w prawym górnym rogu dodałem przycisk 'Stop', który ułatwia szybkie zatrzymanie makiety (także przy użyciu ekranu dotykowego)
- w blokach i w lokomotywach na liście dodałem nowe zdarzenie 'Przy wjeździe pociągu do bloku bez zatrzymania'

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wersja testowa: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Wersja 1.62.3836

Zmiany:
- Dodałem wyłączenie suwaków pionowych i poziomych (scrollbarów) na panelu (Projektowanie -> Lista plansz), aby lepiej program działał na ekranach dotykowych

Moje zabawy z ekranem dotykowym:
http://www.youtube.com/watch?v=WQ3VG47W ... r_embedded
:D
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Wersja 1.60.3660 http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.ph ... p=259#p259

Zmiany:
- w komunikacji z LI-USB/LI-101F/GenLI dodałem mechanizm, którego zadaniem jest blokowanie masowego wysyłania do interfejsu zmian prędkości lokomotywy w sytuacji, gdy interfejs nie nadąża z wysyłaniem ich do centralki
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Nowa wersja programu 1.60.3648: http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.php?f=19&t=55
:D

Zmiany:
- Dodałem automatyczne zapisywanie przydziału lokomotyw do bloków co 15 sekund (częstotliwość można zmienić w parametrach)
- Dodałem możliwość zamiany w parametrach znaczenia klawiszy PgUp (normalnie: zwalniaj) i PgDown (przyspiesz) miejscami
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.59.3542

Dodano komunikację z ECoS - centralką firmy ESU
- nowy SystemDCC: ECoS
- program obsługuje przyciski STOP i GO w ECoS i odpowiednio zmienia stan w programie.
- program pobiera wszystkie lokomotywy z ECoS (także po każdej zmianie w ECoS) (Lokomotywy definiuje się tylko w ECoS, a nie w programie).
- program synchronizuje stan lokomotyw (prędkość, kierunek jazdy) z ECoS
- program obsługuje rozjazdy (Switch) i przycisku (Pulse) zdefiniowane (ale także niezdefiniowane) w ECoS
- program obsługuje informacje zwrotne poprzez moduł S88 w ECoS

Wersja testowa: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji: 1.58.3479

Grupy lokomotyw/pociągów

Można zdefiniować dowolną ilość grup. Każda grupa może zawierać dowolną ilość lokomotyw, każda lokomotywa może należeć do dowolnej ilości grup.

Grupy służą do łączenia lokomotyw/pociągów o podobnej charakterystyce. Obecnie grupy są wykorzystywane tylko w AutoPrzejazdach, ale w przyszłości będą dodane jeszcze w kilku innych miejscach w programie.

1. W menu Lokomotywy -> Parametry lokomotyw -> Grupy lokomotyw należy zdefiniować grupy

Obrazek

2. W cechach lokomotywy można przypisać ją do dowolnych grup:

Obrazek

3. W AutoPrzejazdach można zdefiniować grupy, dla których dany AutoPrzejazd ma być uruchamiany. (Jeżeli lista jest pusta, dany AutoPrzejazd jest uruchamiany dla wszytkich lokomotyw). Można także wskazać listę negatywną: listę grup dla których dany AutoPrzejazd ma być nie uruchamiany.

Jeżeli lokomotywa należy do jednej z grup z górnej listy i nie należy do żadnej grupy z dolnej listy, to AutoPrzejazd będzie dla niej uruchomiony. Jeżeli lokomotywa należy do dowolnej grupy z dolnej listy, to nigdy dany AutoPrzejazd nie zostanie uruchomiony dla niej.

Obrazek

Zmiany w wersji: 1.58.3479

Grupy lokomotyw/pociągów

Można zdefiniować dowolną ilość grup. Każda grupa może zawierać dowolną ilość lokomotyw, każda lokomotywa może należeć do dowolnej ilości grup.

Grupy służą do łączenia lokomotyw/pociągów o podobnej charakterystyce. Obecnie grupy są wykorzystywane tylko w AutoPrzejazdach, ale w przyszłości będą dodane jeszcze w kilku innych miejscach w programie.

1. W menu Lokomotywy -> Parametry lokomotyw -> Grupy lokomotyw należy zdefiniować grupy

Obrazek

2. W cechach lokomotywy można przypisać ją do dowolnych grup:

Obrazek

3. W AutoPrzejazdach można zdefiniować grupy, dla których dany AutoPrzejazd ma być uruchamiany. (Jeżeli lista jest pusta, dany AutoPrzejazd jest uruchamiany dla wszytkich lokomotyw). Można także wskazać listę negatywną: listę grup dla których dany AutoPrzejazd ma być nie uruchamiany.

Jeżeli lokomotywa należy do jednej z grup z górnej listy i nie należy do żadnej grupy z dolnej listy, to AutoPrzejazd będzie dla niej uruchomiony. Jeżeli lokomotywa należy do dowolnej grupy z dolnej listy, to nigdy dany AutoPrzejazd nie zostanie uruchomiony dla niej.

Obrazek

PS.
=> Wersję testową można pobrać z tego miejsca: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
=> .msi plik: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.msi
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.57.3402

Jeszcze trzy zmiany:
- suwak w trybie 'TrueThrottle' zmienia kolory w zależności od ustawienia
- pod suwakiem dodałem tekst mówiący o aktualnej mocy (procent max prędkości)
- w ustawieniach TrueThrottle dodałem przycisk 'Przywróć domyślne ustawienia', który ustawia standardowe wartości.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.57.3402

- Dodałem możliwość konfigurowania trybu TrueThrottle:

Obrazek
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.57.3402

- Dodałem możliwość konfigurowania trybu TrueThrottle:

Obrazek
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.57.3391:

- poprawiono błąd występujący przy przełączaniu rozjazdu angielskiego za pomocą klawiatury, polegający na tym, że nie wszystkie 4 pozycje były wybierane.
- zmieniono sposób obsługi rozjazdu podwójnego. Przy ustawieniu jazdy w lewo dla pierwszego rozjazdu, drugi rozjazd jest ustawiany na wprost. Jest to wymagane przy rozjazdach Piko.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.56.3260

Przejazdy.

Przejazdy jest to zdefiniowana droga pomiędzy wyjazdem z jednego bloku a wjazdem do drugiego bloku.

Do tej pory program umożliwiał i sam brał pod uwagę wszelkie możliwe połączenia między blokami.

Jeżeli nie chcemy, aby wszystkie możliwe przebiegi były dozwolone, to należy zdefiniować listę dozwolonych przejazdów (w każdą stronę oddzielnie). Listę należy zdefiniować dla każdego końca bloku. Jeżeli jakiś koniec bloku nie ma zdefiniowanej listy przejazdów, dla programu oznacza to, że wszelkie połączenia wychodzące z tego końca bloku są dozwolone.

Definiowane przejazdów

Aby zdefiniować przejazdy z danego końca bloku należy:
- włączyć tryb projektowania
- nacisnąć prawy klawisz myszki na ostatnim kwadracie bloku
- wybrać z menu 'Połączenia'

Obrazek

Pojawi się okno pokazujące dla wskazanego bloku i jego końca listę zdefiniowanych połączeń.

Obrazek

Wskazanie na tej liście połączenia spowoduje pokazanie jego trasy na planszy.

Aby zdefiniować trasę przejazdu należy:
- kliknąć na koniec bloku na planszy, aby podświetliła się aktualnie ustawiona trasa
- zmienić ustawienie rozjazdów na planszy, aby pojawiła się żądana trasa
- nacisnąć przycisk 'Dodaj jako nowy', aby program zapamiętał trasę jako nowy przejazd
- ew. zmienić nazwę przejazdu w polu 'Nazwa przejazdu'.

Aby zmienić trasę już zdefiniowanego przejazdu należy:
- wskazać go na liście w oknie
- zmienić ustawienia rozjazdów na planszy, aby pojawiła się nowa trasa przejazdu
- nacisnąć przycisk 'Zmień aktualny'

Przyciskami 'Do góry' i 'W dół' można zmienić kolejność przejazdów na liście.

Po zakończeniu definiowana należy zamknąć okno przyciskiem 'OK'

Gdzie wykorzystywane są przejazdy

Przejazdy są wykorzystywane w następujących momentach:
- przy kliknięciu na koniec bloku wybierany jest automatycznie pierwszy przejazd z listy
- przy szukaniu najkrótszej drogi pomiędzy dwoma końcami bloków (po kliknięciu najpierw na koniec pierwszego bloku, a potem na koniec drugiego) program bierze pod uwagę wyłącznie zdefiniowane przejazdy (a nie wszystkie możliwe drogi jakimi można przejechać pomiędzy tymi końcami bloków). Jeżeli nie jest zdefiniowany żaden przejazd pomiędzy tymi końcami bloków, to droga nie jest wybierana/znajdowana.
- w 'Automatycznych przejazdach', jeżeli pociąg ma wyjechać z końca bloku, dla którego zdefiniowane są przejazdy, to tylko trasy tych przejazdów są brane pod uwagę (a nie wszystkie możliwe do bloków wyjazdowych - jak w sytuacji, gdy nie ma przejazdów zdefiniowanych)
- dodatkowo (w trybie nie projektowym) po naciśnięciu prawego klawisza myszki na końcu bloku w lokalnym menu dodano pozycję 'Jedź do', która umożliwia szybkie wybranie drogi i jednocześnie rozpoczęcie ruchu lokomotywy (o ile jest przydzielona do bloku):

Obrazek

PS.
=> Wersję testową można pobrać z tego miejsca: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
=> .msi plik: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.msi
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w najnowszej wersji

Dodałem tryb manewrów dla lokomotyw. Umożliwia on ograniczenie prędkości lokomotywy do wskazanej.

W parametrach lokomotywy można określoć maksymalną prędkość lokomotywy podczas manewrów.

Obrazek

Po ustawieniu tego parametru, na głównym oknie można nacisnąć prawy przycisk myszki i wybrać tryb manewrowy. Spowoduje to przeskalowanie suwaka prędkości. Jeżeli aktualnie lokomotywa jedzie szybciej niż maksymalna prędkość manewrowa, to zostanie ona zwolniona do tej prędkości.

Obrazek
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zmiany w wersji 1.56.3231

Dodałem zakładki lokomotyw.

Zakładki lokomotyw umozliwiają podzielenie wszystkich lokomotyw na grupy i pokazywanie w jednym momencie tylko jednej grupy.

Obrazek

Zakładki definiuje się w menu Lokomotywy -> Parametry lokomotyw -> Zakładki lokomotyw

Obrazek

Przy każdej lokomotywie można wybrać, na której (jednej) zakładce ma się pojawiać.

Obrazek

PS. Wersja do pobrania: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE

Dodatkowa ważna uwaga:
- dla wersji .Net Framework 2.0 wymagane jest SP1 do pobrania tutaj: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 633f706ba5

Jeżeli SP1 nie zostanie uruchomione, to przy pierwszym uruchomieniu program wystąpi błąd mówiący, że program nie mógł znaleźć 'ComponentModel.INotifyPropertyChanged'
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

Zaktualizowałem i przeniosłem instrukcję obsługi do programu tutaj:
http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.ph ... s%C5%82ugi

:shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „GbbSoft”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość