No... ktos ci kit wciskał...T_Domagalski pisze: Taaa....
A ktoś mi kiedys próbował wciskac kit, że do DCC potrzebne są tylko 2 przewody..![]()
...i że jest to prostsze od analoga.
Do DCC by Lenz dla bardzo duzych makiet potrzebne sa do przeciągnięcia przez całą makietę:
- 4 przewody magistrali XPressNet
- 2 przewody informacji zwrotnej
- 2 przewody informacji do boosterów
reszta lokalnie:
- dekodery rozjazdów - LS150
- wykrywanie obecności - LB101
- kodowanie informacji zwrotnej - LR101
oraz dla każdej strefy zasilania:
- zasilacz
- booster
- zasilanie 16V dla równych dekoderów.
To wersja na MAXa
W wersji MINI (jeden obszar zasilania):
- 4 przewody magistarli XPRessNet
- 2 przewody informacji zwrotnej
- reszta idzie torami - ew. można zasilanie torów pociągnąć, aby podłączyć w róznych miejscach makiety
W wersji MIKRO (mała makietka bez PC):
- nic, tzn 2 przewody między boosterem a torami
i tu ten ktoś miał rację...

Tadeuszu. To co cię może nie pokoić, to fakt sposobu podłaczania układów LB101 i LR101.
Z rysunku to nie wynika, ale te układy są lokalne, tzn. montuje je się przy miejscach, gdzie są wykorzystywane. I do "centalnego miejsca" idzie tylko kilka przewodów (powyej wymienione). Ta konstrukcja jest dobrze skalowalna (oczywiście są granice tej skalowaności, gdzie zaczynają się kłopoty). Jezeli zamontujesz 200 takich układów, to w analogu idzie pewnie z 200 przewodów do "centralnego miejsca", a w DCC ciągle te same kilka...
Natomiast jeżeli patrzysz z punktu widzenia modułów, to przez moduły rzeczywiście ciagniesz tylko 2 przewody zasilania i 4-6 przewodów magistrali (XPRessNet lub Loconet).
Cała reszta jest "lokalna" dla stacji.
No i trzeba powiedzieć o celu tych wszystkich prac wmac27: pełne sterowanie za pomocą PC, sterowanie rozjazdami i semaforami, automatyczne zatrzymywaniem loków przed semaforem, wszelkimi blokadami p. wypadkom, pokazywanem zajętości torów w blokach, sterowanie za pomocą PC i dwóch manipulatorów. Myślę, że aby uzyskać te cele w analogu, to przewodów byłoby dużo więcej...